کد خبر: ۲۱۰۵۳
تاریخ انتشار:۱۶:۳۱ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: بذرپاش با بیان اینکه بزرگترین آزادراه کشور پروژه اصفهان به شیراز به‌طول ۲۳۰ کیلومتر در مهرماه افتتاح می‌شود، تصریح کرد: پروژه مهم ریل همدان به سنندج در دستورکار است و استان کردستان از بن‌بست ریلی خارج می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تسنیم: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات دولت در این حوزه بیان کرد: متروی شهر جدید پرند در دو هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. 4000 مسکن مهر باقیمانده افتتاح می‌شود و تقدیم متقاضیانی که حدود 12 سال منتظر مانده بودند خواهد شد.

وی افزود: 10000 مسکن مهر باقیمانده در شهر پردیس تقدیم خواهد شد و البته 5000 واحد تاکنون تحویل داده شده است. در شهرهای دیگر مانند مهستان و هشتگرد سابق 1600 مسکن مهر تا روزهای آینده تحویل داده خواهد شد. در ابتدای دولت 240000 مسکن مهر باقی مانده بود و تا امروز 100000 واحد تقدیم مردم شده است و تلاش می‌کنیم مابقی هم تحویل داده شود.

وزیر راه اظهار داشت: رئیس‌کل بانک مرکزی امروز اعلام کرد بهار سال گذشته سرمایه‌گذاری منفی در بخش مسکن داشتیم و امسال بهتر شده و به 2 درصد رسیده است، این نشان‌دهنده حجم تولید مسکن است و با همین سرعت، این اهداف را دنبال می‌کنیم.

بذرپاش درباره آمار ساخت مسکن تصریح کرد: یک میلیون و 520 هزار مسکن ملی در قالب‌های مختلف در مراحل مختلف ساخت است و این عدد قابل توجه است.

وی ادامه داد: واگذاری زمین کنار مسکن از سیاست‌های اصلی دولت است، مرحله دوم واگذاری زمین از هفته آینده به 20000 نفر از متقاضیان و واجدین شرایط تحویل داده خواهد شد، هر دو ماه یک‌بار این تخصیص زمین انجام خواهد گرفت، این اتفاق بزرگی است که بار مالی برای دولت دارد ولی مشغول کار هستیم.

وزیر راه اعلام کرد: بزرگترین آزادراه کشور پروژه اصفهان به شیراز به‌طول 230 کیلومتر در مهرماه افتتاح می‌شود. پروژه مهم ریل همدان به سنندج در دستورکار است و استان کردستان از بن‌بست ریلی خارج می‌شود و این اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی در سطح استان است و این پروژه در مهرماه افتتاح می‌شود.

بذرپاش گفت: در آبان‌ماه پروژه رشت به بندر کاسپین آماده خواهد شد و از بندر شهیدرجایی به دریای خزر اتصال ریلی برقرار می‌شود و کریدور جنوب به شمال از طریق دریا به دریا رقم خواهد خورد. پروژه رشت به آستارا با مشارکت روسیه هم دنبال می‌شود‌، تا پایان سال همواره یک پروژه بزرگ ریلی در حوزه حمل‌ونقل تقدیم مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مهم چابهار به زاهدان به یونسی و در نهایت به مشهد و سرخس در دستورکار است، عملیات اجرایی آغاز شده و بخشی از قطعه زاهدان به چابهار افتتاح شده است، امیدواریم تا پایان دولت پروژه چابهار به زاهدان را تکمیل کنیم، در آستانه قرارداد جدید با کشور هند درباره بندر چابهار هستیم و به‌زودی این قرارداد نهایی خواهد شد.

وزیر راه هم‌چنین در پاسخ به سؤالی گفت: عرضه و تقاضای ناوگان هوایی ما با یکدیگر برابر نیست و میزان تقاضا بیشتر از عرضه است؛ توسعه ناوگان هوایی در دستورکاراست. توسعه ناوگان هوایی به‌دلیل تحریم‌های سنگین بسیار سخت است اما به‌هرحال خرید هواپیما انجام می‌شود. به‌دلیل اینکه کشورهای فروشنده هواپیما تحریم نشوند؛ میزان خرید هواپیما اعلام نمی‌شود.

بذرپاش عنوان کرد: البته تأمین واگن هم در دستورکار است، هم از طریق اوورهال و تولید داخل و هم از خرید خارجی. یکی از دستورکارهای سازمان راهداری توسعه ناوگان اتوبوسی است که تا سال آینده به حد مناسبی از ناوگان مسافری جاده‌ای خواهیم رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: راه‌آهن شلمچه ـ بصره پروژه راهبردی است که در سفر اخیر مقام عراقی به ایران رقم خورد و فرآیند ساخت آن آغاز شده است، آقای مخبر در مراسم کلنگ‌زنی پروژه حضور داشت، عراق اصرار دارد که این مسیر مسافری باشد اما برای ما فرصت راهبردی است که به بنادر مدیترانه در سوریه برسیم.

برچسب ها: مهرداد بذرپاش
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین