تاریخ انتشار:۱۶:۵۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گذشت بیش از ۳۶۵ روز از سیل مانسون تاکنون یک ریال خسارت سیل پرداخت نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بیش از یک سال از سیل مانسون در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد سیلی که خسارت زیادی به حوزه راه‌ها در بخش روستایی و حوزه کشاورزی و سایر زیرساخت‌های استان وارد کرد.

در همین رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل مانسون خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد و ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل مانسون سال گذشته بود.

سید علی معتمدی پور افزود: ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده خسارت سیل برای کشاورزان تشکیل شد و سه هزار و ۳۲۶ پرونده برای دریافت ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شد که با گذشت بیش از یکسال از سیل مانسون یک ریال توسط بانک‌ها پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: ‌پرونده‌های تشکیل شده جدا از حوزه شیلات است است که خسارت سیل به بخش شیلات ۱۰۰ میلیارد تومان است که هنوز به بانک‌ها ارسال نشده است.

این مسوول با اشاره به اینکه سیل بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد وارد کرد، گفت: پیش‌بینی سال زراعی برای استان می‌شود که با توجه به اینکه کشت پاییزه محصولات از مهرماه شروع می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت 

اما معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بانک‌ها قابل قبول نیست که ازمجموعه بیش از سه هزار پرونده ارسالی به بانک‌ها تاکنون یک ریال اعتبارات خسارت سیل مانسون پرداخت نکرده باشند.

وی بیان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های بیش از نرمال برای پاییز امسال پیش‌بینی شده است لذا کشاورزان تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت را اتخاذ کنند.

منصور دانش‌آموز دبیر شعب هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد دلیل عدم تاخیر در پرداخت تسهیلات سیل مانسون اشاره و عنوان کرد: تاکنون مصوبه پرداخت خسارت سیل مانسون به بانک ابلاغ نشده که جدیدا موافقت نامه برخی بانک‌ها آمده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین