تاریخ انتشار:۱۲:۵۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: در حالی که تا کمتر از یک هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می شود، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد پرده از یک مشکل بحرانی در شهرستان بویراحمد برداشت و گفت که بویراحمد در زمینه کمبود فضای آموزشی جزو هفت شهرستان سیاه (بحرانی) کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید رضا حسینی نیک که روز یکشنبه به همراه مدیرعامل ایرانسل و مدیرکل آموزش و پرورش در آیین تحویل مدرسه مشارکتی ۹ کلاسه ایرانسل شهرک امام علی یاسوج به نمایندگی از ۱۰۳ مدرسه تحویلی مهرماه ۱۴۰۲ استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرده بود توضیح بیشتری درباره دلایل کمبود مدرسه در شهرستان بویراحمد نداد اما از تلاش دولت برای حل این مشکل گفت.

شهرستان بویراحمد نیمی از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است. آخرین آمار آموزش و پرورش استان، شمار دانش آموزان این شهرستان را نزدیک به ۷۴ هزار نفر اعلام کرده است.

مدرسه مشارکتی ۹ کلاسه شهرک امام علی یاسوج ، با زیربنای یک هزار و ۳۷ متر مربع و محوطه سازی یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با حضور بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت در زمینه فضای آموزشی محروم تر از مرکز استان وجود ندارد و سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز به تعداد دانش آموزان مدارس شهرستان بویراحمد اضافه می شود.

حسنعلی عزت خواه تاکید کرد که سالانه باید حداقل ۷۰ مدرسه با توجه به ورود این تعداد دانش آموز مهاجر به مرکز استان در یاسوج و حومه ساخته شود اما چنین اتقاقی نمی افتد.

مشکل کمبود مدرسه در استان را کمی تشریح کرد و گفت: در حالی که ۷۰درصد مدارس استان در روستاها قرار دارد اما ۳۰درصد دانش آموزان در مناطق روستایی تحصیل می کنند. به گفته حسنعلی عزت خواه ۳۰ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای استان واقع شده است.

وی در عین حال تاکید کرد که آمارها نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود جدی فضای آموزشی در شهرها روبه رو است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اما اعتقاد دارد که دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر در فصل آموزش سنگ تمام گذاشته است و هیچ دولتی همچون این دولت در امر مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی پای کار نیست.

وی مدارس چنارستان، سرابتاوه، باهنرها، مزدک، شهرک فرودگاه، مادوان و گنجه ای را از جمله مدارسی دانست که در این دولت اضافه شده است.

وی ادامه داد: امسال ۳۴۵ کلاس درس جدید با اعتباری افزون بر چهار هزار ریال بهره برداری و افتتاح می شود.

ایرانسل ۶ مدرسه بزرگ افتتاح کرد

مدیرعامل ایرانسل هم در این آئین گفت:در کنار بحث توسعه و تجهیز زیرساخت های ارتباطی ،عمل به مسئولیت های اجتماعی مورد توجه این شرکت قرار گرفته است و توسعه زیرساخت های آموزشی در اولویت این فعالیت قرار گرفته است.

بیژن عباسی آرندافزود: مدرسه ۹کلاسه شهرک امام علی یاسوج ، ششمین مدرسه بزرگی ست که در سطح کشور با نام ایرانسل ساخته می شود.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به عنوان اپراتور دوم نزدیک به ۱۶ سال پیش در کشور شکل گرفت.

اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.۵۰درصد این دانش اموزانن سال تحصیلی را در شهرستان بویراحمد اغاز می کنند.

۱۷ هزار دانش‌آموز کلاس اولی با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» در جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.