تاریخ انتشار:۱۲:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد:
عصر دنا: رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوانان اثرگذار است، به همین دلیل در طول سال تحصیلی مکمل آهن و مکمل ویتأمین دی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بهنام نیازی به تشریح وضعیت بهداشتی مدارس شهرستان وبیراحمد پرداخت و گفت: اوایل مهرماه طرح غربالگری و معاینات اولیه پزشکی و دندانپزشکی را داریم.
وی اظهار کرد: ضمن اینکه در حوزه بهداشت محیط، کارشناسان نظارت بر سرویس‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه محیط را انجام می‌شود و در همین خصوص به فرمانداری گزارش‌هایی داده شده است.
نیازی بیان کرد: واکسیناسیون کل دانش‌آموزان را داریم ولی عمده سختی کار ما معاینات پزشکی هستند.
نیازی افزود: در فصل سرد امکان ابتلا به بیماری‌های تنفسی و گوارشی بالا است به همین دلیل کارشناسان آموزش‌های بهداشتی از جمله تشریح مباحث وسیع پزشکی از جمله بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و ارگونومی نشستن را انجام می‌دهند.
وی گفت: برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان و عفونت‌های زنانگی ماما به مدارس مراجعه می‌کند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: بویراحمد آمار بالای خودکشی را دارد، به همین دلیل مرکز بهداشت بطور کامل رصد می‌کند و دانش‌آموزانی که مشکلات افسردگی، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی، درسی دارند شناسایی و تحت نظر قرار می‌گیرند.
وی گفت: بیماری‌های روانی قابل درمانی مثل افسردگی، اختلال دوقطبی، اضطراب عامل اصلی خودکشی هستند که شناسایی و درمان نیز آغاز می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: عدم موفقیت تحصیلی، مشکلات خانوادگی، جدایی والدین از جمله دلایل خودکشی نوجوانان بوده است.
نیازی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چندین مورد به دلیل عدم موفقیت تحصیلی شاهد خودکشی دانش‌آموزان بودیم.
نیازی اظهار کرد: به تبع کشور، فقر آهن در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است، که به دلیل سبک تعذیه‌ای و عدم مصرف حبوبات و گوشت است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: فقر آهن و کم خونی بر رشد جسمی و روانی و هوشی نوجوانان اثرگذار است، که به همین دلیل در طول سال تحصیلی مکمل آهن و مکمل ویتأمین دی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: در تمامی گروه‌های هدف از جمله دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و دوره ابتدایی این مکمل‌ها توزیع می‌شود.
نیازی خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر آمار کووید ۱۹ افزایش یافته که همزمان با بازگشت زوار اربعین صورت گرفته است.
وی گفت: انتظار ما این است که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در تجمات نیز ماسک زدن فراموش نشود.
انتهای پیام/

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین