کد خبر: ۲۰۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: حمل و نقل مسافر در این شهر ضعیف است و نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح این شهر به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است و این شهر در واقع تنها مرکز استانی است که جابجایی مسافر در آن با ناوگان عمومی مناسب وجود ندارد.
ناوگان حمل و نقل یاسوج از رده خارج است
عبدی دانش مقدم با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج است افزود: از مجموع هزار و ۵۲ دستگاه تاکسی سواری و خودرو ون این شهر، بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج هستند.
وی ادامه داد: همچنین از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها ۵ دستگاه سالم و نوسازی شده است.
با ۵ دستگاه اتوبوس جابجایی مسافران ممکن نیست
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج اضافه کرد: استقبال از اتوبوس به دلیل پایین بودن تمکن مالی مردم و تورم نسبت به سال‌های قبل بهتر شده، اما با ۵ دستگاه اتوبوس نمی‌توانیم به صورت مطلوب خدمات رسانی کنیم.
دانش مقدم گفت: حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۵۰ دستگاه مینی بوس برای خدمات دهی مناسب، مطلوب و کامل در شهر یاسوج نیاز داریم، اما دستمان خالی است.
تعداد زیادی تاکسی‌های دارای مجوز خارج از استان هستند
وی اضافه کرد: حداقل ۲۰۰ دستگاه تاکسی که مجوز و امتیاز تاکسی گرفته اند از جلوی پلیس راه عبور می‌کنند و وظیفه اصلی که جایجایی مسافر در شهر است را انجام نمی‌دهند و برخی از تاکسی‌هایی که باید در شهر یاسوج خدمات رسانی کنند در سایر استان‌ها به کار‌ها و شغل‌های دیگر مشغول  و یا به اصطلاح شوتی شده اند.
ضرورت حمایت دولت برای بازسازی تاکسی‌های فرسوده
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکسی‌های فرسوده نیازمند تسهیلات و حمایت از سوی دولت برای بازسازی و یا خودرو جدید هستند و برخی‌ها هم که دنبال دریافت تسهیلات هستند از سوی بانک‌ها همکاری نمی‌شوند.
دانش مقدم به دیگر مشکل ناوگان عمومی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: وجود خودرو‌های شخصی که بیشتر از قشر کارمندان هستند نیز از دیگر مشکلات ناوگان حمل و نقل است.
وی ادامه داد: ۱۳۰ دستگاه مینی بوس بخش خصوصی قبل از کرونا در شهر یاسوج فعال بود که در ایام کرونا به دلیل ورشکستگی، ۷۰ راننده مجبور به فروش آن‌ها شدند.
اضافه نشدن حتی یک دستگاه خودرو در ۱۰ سال اخیر به ناوگان عمومی یاسوج
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج با بیان اینکه به بیش از ۱۰ سال است که حتی یک دستگاه خودرو به ناوگان عمومی شهر یاسوج اضافه نشده است افزود: در سال گذشته استاندار دستور داد که در نشستی مشکلات حمل و نقل شهر یاسوج بررسی و رفع شود، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.
وی عنوان کرد: تنها برای حمل و نقل دانشجویان شهر یاسوج به ۵۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم بنابراین از استاندار درخواست می‌شود به صورت ویژه به این مشکل و معضل ورود کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عدل
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آیا تاکنون سوال شده جناب آقای دانش،مقدم با چه مدرک تحصیلی چند ساله در سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در قالب مدیر ومعاون جا خوش،کرده ای و حالا می‌گویی ناوگان فرسوده است ....
چرا پارسال که ۲۰ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس،و۱۰۰ دستگاه تاکسی سهمیه دادند وبا کمتر هزینه ۲۵ درصد سازمان ۷۵ درصد هم گفتن سهمیه که وزارت خودش،تامین میکنه چرا پیگیری نکردی چرا رسانه ای نکردی چرا تحویل نگرفتی .آقای دانش،خودت عامل تمام مشکلات جمل ونقل شهر یاسوج هستی وتمام.۱۰ دستگاه اتوبوس فروختی به مبلغ ده میلیارد تومن کجا هزینش کردی ؟؟؟؟بی سوادی و سو مدیریت حمل ونقل یک شهررا داغون کرده حالا که کم کم داری پستتو از دست میدی شدی دلسوز ...
آخ از بی سوادی ....
انبار پر از یدکی که خلقی پور تحویلت داد چکارش کردی؟؟؟؟
هزینه بازسازی اتوبوس‌ها کجا رفت؟؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین