تاریخ انتشار:۰۰:۱۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
پس از کشمکش های فراوان؛
عصر دنا: اصناف و شهرداری تامین کننده خدمات مناسب به شهروندان هستند و تدوین برنامه های کارآمد به منظور بهبود در روند امور اجرایی بین شهرداری و اصناف می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح خدمات رسانی به شهر و شهروندان ایفا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، پس از کشمکش های فراوان ؛ شهرداری یاسوج نشست هم اندیشی و صمیمی خود را با با رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دبیر اجرایی اتاق و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی در جهت بررسی ومشکلات و ساماندهی واحدهای صنفی برگزار کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تقدیر از تلاش های سرپرست شهرداری یاسوج در این مدت کوتاه بیان کرد: بازارهر شهری نمایان گر تمدن و فرهنگ آن شهر است و شهرداری متولی شهریت این تمدن و فرهنگ است.
مهرداد الهی با اشاره به مشکلات بازار اظهار کرد : شهرداری جهت رفاه حال مردم و نشان دادن یک شهر با تمدن و زیبا و قانونمند باید با بازار تعامل برقرار کند و به مشکلات بازار رسیدگی نماید .
نماینده اتاق اصناف ایران در یاسوج بیان کرد:مشکلات زیادی بین شهرداری و اصناف وجود داشته که تداخل وظایف موجب عدم همکاری بین طرفین گردید.

وی با بیان اعلام آمادگی و همکاری اصناف با شهرداری افزود: علاوه بر شهرداری دیگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی چه بصورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم باید پای کار بیایند و خدمات خود را به بازاریان عرضه نمایند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با ابراز نگرانی و گلایه مندی ادامه داد: بازاریان آن چه را که باید از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی دریافت می‌کردند در حد یک تعریف و حرف بوده و عملا کاری صورت نگرفته است .

وی با اشاره به پرداخت عوارض بازاریان به شهرداری ابراز داشت: بازاریان انتظاراتی دارند که عوارضی که به شهرداری پرداخت می شود شفاف سازی شود و دریافت عوارض بصورت کارشناسانه باشد .

الهی با بیان اینکه برخی موضوعات در بین شهرداری و اصناف چالش برانگیز است اظهار کرد:۸۰۰ واحد صنفی در جمعه بازار بیش از ده سال بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند که ضرورت دارد این مجموعه هرچه سریعتر ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه مالیاتی که از اصناف و بازاریان گرفته می شود بخشی از آن به شهرداری اختصاص داده می شود و افزود:
مالیاتی که از بازاریان دریافت می شود کمک بزرگی به طرح های عمرانی شهر می شود و از شهرداری انتظار می‌رود که توجه ویژه ای به تمامی بازاریان داشته باشد .
الهی اذعان داشت :خدمات آنچنانی در سال های گذشته از سوی شهرداری نصیب بازاریان نشده است و انتظار داریم شهرداری توجه ویژه ای به اصناف داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : روزانه هزینه هایی از جمله عوارض کسب ،عوارض پسماند به بازار اعمال می شود که در این شرايط سخت اقتصادی برای بازاریان کمرشکن است .

در ادامه نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به خدمات شهرداری اظهار کرد: فعالیت برخی واحدهای سیار و دست فروشان از جمله میوه فروشان، لوازم التحریر و پوشاک و ... ضربه مهلکی بر پیکر اصناف و شهرداری وارد می‌کنند که این موضوع اختلافات این دو مجموعه را خدشه دار کرده است .
روح اله بختیاری افزود : واحدهای صنفی دارای پروانه کسب هرساله متحمل پرداخت عوارض صنفی ،مالیاتی و شهرداری و حامل‌های انرژی هستند که ضرورت دارد اینگونه واحدهای صنفی مورد حمایت قرارگیرد ‌.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف یاسوج با اشاره به فعالیت های کیوسک‌های سطح شهر ابراز داشت: برخی کیوسک ها علاوه بر تصرف فضای عمومی و پیاده رو ها متاسفانه فاقد پروانه کسب هستند که ضرورت دارد اینگونه واحدهای ها نیز ساماندهی شوند.

بختیاری با اشاره به اعلام همکاری و تعامل اصناف با شهرداری ابراز داشت: اتاق اصناف در تلاش است که با بروز کمترین مشکل، معضلات بازار را رفع کند ولی این امر نیاز به حضور فعال تمام ارگان‌ها و نهادهای دخیل در این حوزه دارد.

همچنین سرپرست شهرداری یاسوج با ابراز خرسندی و همراهی اصناف دراین نشست گفت:آینده کلان شهر یاسوج را باید ببینیم و به حرمت بازار خیلی از خیابان ها از جمله طالقانی و مطهری را مجددا آسفالت کردیم .

سجاد بهرامی با اشاره به نشست صمیمی اصناف با شهرداری اظهار کرد :دریافت عوارض از مهمترین منابع تامین مالی شهرداری به منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی، زیرساختی و خدماتی در سطح شهر می باشد که در این راستا اصناف از جمله مجموعه های مهم شکل دهنده منبع مالی مستمر شهرداری محسوب می شوند.

بهرامی با بیان اینکه همکاری و تعامل با اصناف زمینه ساز ارائه خدمات به شهروندان است ،افزود: از پیشه وران و اصناف می‌خواهیم با پرداخت به موقع عوارض کسب و پیشه شهرداری را در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی یاری کنند .

شهردار یاسوج با اشاره به همکاری های اتاق اصناف تاکید کرد: لزوم فرهنگ سازی در خصوص همکاری اصناف در پرداخت عوارض و ارائه خدمات توسط شهرداری نقش مهمی در ساماندهی واحدهای صنفی ایجاد می کند.

در ادامه این نشست برخی از روسای اتحادیه های صنفی از جمله حسین رستمی خزانه دار اتاق اصناف و رئیس اتحادیه قنادان، بستنی بندان و کافی شاپ - محمد امین زمانی نائب رئیس دوم اتاق اصناف و رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی-سید احمد سروش دبیر اتاق اصناف و رییس اتحادیه جوشکاران و آلومینیوم سازان- فرشید سادات رئیس اتحادیه پوشاک- سیروس حجازی رئیس اتحادیه عکاسان فیلمبرداران و لوازم التحریر به بررسی مشکلات واحدهای صنفی خود پرداختند و خواستار رفع موانع موجود در بازار شدند .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین