به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد عابد محمدی گفت: بعد از سالها انتظار به همت دولت مردمی، آرزوی دیرینه مردم محروم تاکسیسه مورزرد زیلایی محقق شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهسازی و آسفالت راه روستایی درجه ۱ با مشخصات استاندارد در یکی از دوردستترین منطقه استان با وجود فقر مصالح یک کار فوق العاده و در نوع خود یک حرکت جهادی ست.
محمدی با تشکر از پیمانکاران این دو قطعه یادآور شد، کارخانه تولید شن و ماسه و آسفالت گرم دارشاهی در محور یاسوج اصفهان که برای مصالح اساس، ابنیه فنی و آسفالت پروژه حمل شده است، مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر است که در نوع خود بی نظیراست.
عابد محمدی افزود: قطعات ۱ و ۲ پروژه بهسازی راه روستایی منطقه محروم شهرستان مارگون تاکسیسه به مورزرد زیلایی به طول ۶ و ۱۳ کیلومتر توسط دو پیمانکار بومی جمعاً به طول ۱۹ کیلومتر است که با همت راهداران در حال انجام است که طبق قولی که به مردم در هفته دولت ۱۴۰۲ دادیم ۹ کیلومتر را هم اکنون در حال انجام عملیات پایانی روکش آسفالت هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارداد اول در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ و قرارداد دوم در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ منعقد و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و ۴۵ درصد این دو قطعه مراحل اجرایی را ادامه میدهد.
عابد محمدی مبلغ اولیه پیمان را در قطعه اول بالغ بر ۱۴۴.۰۰۲.۰۵۵.۷۷۳ ریال و قطعه دوم را با اعتباری بالغ بر ۱۸۶.۱۷۲.۳۰۲.۸۹۰ ریال برشمرد.
وی، مدت پیمان قطعه اول و دوم را ۱۲ ماه با دوره تضمین ۳۶ ماه عنوان و یادآور شد: بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای زیادی به صورت مستقیم از این معبر روستایی که دارای جاذبههای گردشگری هستند بهرمند خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۱۵ دستگاه راهسازی شامل کامیون، گریدر، غلطک، لودر، آب پاش و تراکتوردر این دو قطعه در حال فعالیت هستند
محمدی افزود در ابنیه فنی پروژه:
اجرای ۳ عدد پی پل لولهای به قطر ۱ متر، پل لولهای به قطر ۶۰ سانتی متر (۱ عدد اجرای کامل)، پل لولهای به قطر ۱۰۰ سانتی متر (۳ عدد اجرای کامل) و احداث کانال هدایت آب (قنو) (۶۰۰۰ متر طول) در حال انجام است.
وی، مشخصات فنی و اجرایی انجام شده پروژه را در قطعه اول تسطیح و تراکم بستر (۶۰۰۰ متر طول) خاکریز سنگی (راکفیل) جاده (۲۰۰ متر طول) خاکریزی با تراکم ۹۵ تا ۱۰۰ (۳۰۰۰ متر طول) خاکبرداری (۱۷۰۰۰ متر مکعب)، اساس (۶۰۰۰ متر طول)، قیر پاشی (۳۰۰۰ متر طول)، وآسفالت (۳۰۰۰ متر طول) اعلام و ابراز کرد:
حجم فعالیت در قطعه اول: اجرای لایه اساس از کیلومتر ۳+۰۰۰ تا ۶+۰۰۰ اجرای پی و لوله گذاری پل کیلومتر ۳+۸۰۰، اجرای پی و کوله پل کیلومتر ۴+۵۰۰ و اجرای کامل پل کیلومتر ۵+۵۰۰ را برشمرد.
محمدی، مشخصات فنی و اجرایی انجام شده پروژه در قطعه دوم را شامل تسطیح و تراکم بستر (۹۱۰۰۰ متر مربع)، خاکریز سنگی (راکفیل) جاده (۳۰۱۸ متر مکعب، خاکریزی با تراکم ۹۵ تا ۱۰۰ (۴۸۳۰ متر مکعب)، احداث کانال هدایت آب (قنو) (۶۷۶۰ متر مکعب)، خاکبرداری (۵۰۳۳ متر مکعب)، اساس (۳۱۰۰ متر مکعب)، ریزش برداری (۱۲۰۹ متر مکعب)، زهکشی (۱۷۴۰ متر مکعب)، لجن برداری (۴۷۵۸ متر مکعب) برشمرد و گفت: بخشی از حجم فعالیت ها؛ در قطعه دوم شامل، حمل مصالح اساس به محل پروژه از کیلومتر ۲+۵۰۰ تا ۴+۰۰۰، اجرای لایه اساس از کیلومتر ۰+۰۰۰ تا ۳+۰۰۰ است که در حال انجام است.