کد خبر: ۲۰۸۹۴
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۰۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: جوکار در رابطه با دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران تاکید کرد: مطمئن باشید کسانی که خلاف فرمایش مقام معظم رهبیر و خلاف قانون اساسی در انتصابات مدیران دخالت کرده باشند که حتما طبق اسناد دخالت کردند و اسنادش هم موجود است، در بررسی صلاحیت ها اعمال خواهد شد، پس از اتمام حجت ها دیگر جای گلایه مندی وجود نخواهد داشت و اینقدر قصه دخالت در انتصابات در استان ما شور شده که همه مردم وافق هستند. دخالت در انتصابات از سوی نمایندگان استان حتما بوده و اگر نبود که این همه تذکر داده نمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«سید مهدی جوکار» روز یکشنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران افزود: امسال انتخابات را در پیش داریم و مهمترین رویکرد نظام جمهوری اسلامی که بحث مردم سالاری دینی است رقم خواهد خورد. انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر تاثیرگذاری نگاه‌های قومیتی و حساسیت های طایفه گرایانه و برخی عوامل دیگر زودتر از سایر نقاط کشور شروع می شود.

وی اظهارکرد: فرآیند پیش ثبت نام هیچ تاثیر جدید در روند انتخابات نگذاشته است، متاسفانه بخاطر آگاهی نداشتن از آثار پیش ثبت نام، چهره های سیاسی، احزاب فکر می کنند که انتخابات شروع شده است در حالی که هنوز انتخابات شروع نشده است.

تبلیغات زودهنگام و غیر قانونی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چیزی که ما مشاهده می کنیم تهیه پوستر و بنرهای تبلیغاتی است، این مساله علاوه بر اینکه تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی است اساسا فهم درستی از پیش ثبت نام به جامعه القا نشده است. حتی یک از چهره های سیاسی که متقاضی داوطلب شدن در انتخابات مجلس است از ما سوال کرد که دیگر روند انتخابات شروع شده است، پیش ثبت نام گام نخست به انتخابات است.

جوکار تصریح کرد: در قانون جدید انتخابات یکسری اصلاحاتی انجام شده که یکی از این موارد پیش ثبت نام است و در پیش ثبت نام بررسی اولیه انجام می شود تا کسانی ثبت نام کنند که به لحاظ شکلی شرایط را داشته باشند و شورای نگهبان در پیش ثبت نام ورود نمی کند و هیچ گونه صلاحیت فردی از حیث شایستگی های مدنظر قانون انتخابات و شورای نگهبان لحاظ نمی شود. افراد ثبت نام شده در پیش ثبت نام انتخابات، متقاضی شرکت در انتخابات هستند و ممکن است برخی افرادی که پیش ثبت نام کرده اند در ثبت نام نهایی که از ۲۷ مهر ماه شروع می شود، شرایط لازم را برای ثبت نام نداشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از اشکالاتی که هم اکنون وجود دارد اینست که افرادی که با هر نگاه سیاسی پیش ثبت نام کرده اند، شروع به کار سیاسی و تبلیغ کرده اند و با عناوین مختلف همایش و جلسه با اقشار مختلف برگزار می کنند. جامعه و مردم نیاز به آرامش و زندگی دارند و این موضوع حق مردم را تضییع خواهد کرد. طبق قانون ۲۸ انتخابات نکات سلبی داریم یعنی کسی که عدم التزام به قانون دارد که یکی از کارهایش همین کارهای سیاسی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آنچه که قانونگذار منع کرده برای تایید صلاحیت، عدم التزام عملی به قانون است، قانونگذار می دانست که عده ای ممکن است بواسطه قدرت، موقعیت و ابزار دولتی بخواهد در عمل قانون و سایر نظامات اجتماعی را زیرپا بگذارد، کسی که امروز به هیچ کدام از فرآیندهای قانونی انتخابات خود را ملزم نمی داند و مصادیق بی قانونی را به حد اعلا رسانده، چطور می خواهد در مجلس قانونگذاری کند. برخی از این افراد را تذکر عمومی و خصوصی داده ایم اما متاسفانه رعایت نمی شود.

رویکرد بررسی صلاحیت ها نظامند و قانون مند است

جوکار تاکید کرد: مطمئن باشید رویکرد بررسی صلاحیت ها آنچنان نظامند و قانونمند است که گاهی کسی که تصور نمی شود رد شود، رد صلاحیت می شود و کسی که تصور نمی شود تایید شود، تایید صلاحیت می شود چراکه با اسناد مثبته سر و کار داریم و هیچ گونه اعمال سلیقه در تایید صلاحیت ها یا عدم تایید ها نخواهد شد و همه چیز طبق قانون و بستگی به اسناد دارد.

وی اظهارکرد: اگر عملکرد شورای نگهبان را ببینیم خواهیم دید که طی سالیان گذشته افرادی که اصلا تصور نمی شد رد صلاحیت شوند، رد شدند چون با قانون و اسناد سروکار داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بداخلاقی هایی که امروز شاهد آن هستیم اینست که برخی افراد شروع به هیاهو علیه همدیگر می کنند، مثلا  می گویند؛ قرار است آقای فلانی رد صلاحیت شود و به افراد اتهاماتی می زنند که هم حق اجتماعی و سیاسی فرد را تضییع کرده و بدنام می کنند و هم حق شورای نگهبان.

وی ادامه داد: اتفاقا شاید خود فردی که چنین اتهاماتی می زند خودش رد صلاحیت شود. بنابراین ما هم خواهش می کنیم و هم تذکر می دهم  همه افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو نامزد شوند به هیچ عنوان بجای شورای نگهبان اعمال نظر نکنند و تصمیمی ابلاغ نکنند. به استثنای اطلاع رسانی های قانونی که از طریق ستاد انتخابات و دفاتر نظارتی شورای نگهبان انجام می شود هر خبر دیگری در خصوص صلاحیت ها در جامعه پخش و منتشر شود کذب است و دارای هیچ گونه سندیتی نیست و اتفاقا اگر فردی علیه او چنین اتهاماتی وارد شود می توانند در دستگاه قضایی با شواهد و قرائن شکایت و پیگیر کند.

گرم کردن تنور انتخابات در موعد مقرر

جوکار با اشاره به موضوع مشارکت انتخابات و یکی از اتفاقات اشتباهی که هم اکنون در سطح استان در حال رخ دادن است، افزود: کسانی که قصد نامزدی در انتخابات را دارند با این استدلال که ما می خواهیم در راستای فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت مشارکت، کار رسانه ای و تبلیغاتی را شروع کنیم تا مشارکت را بالا ببریم و تنور انتخابات را گرم کنیم، این موضوع اجحاف به کلام رهبری، مردم و سایر نامزدهاست. این کارها را عده ای به نام دین، انقلاب و جریانات منتسب به انقلاب شروع کرده اند. همه چهار راهبری که مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات فرمودند باید در نظام قانونی و موعد مقرر انتخاباتی شکل بگیرد.

وی اظهارکرد: همه کسانی که قصد نامزدی در انتخابات مجلس را دارند مردم و حتی بچه های خردسال هم این شخصیت های سیاسی استان ما را می شناسند. این چه استدلالی است که از هم اکنون شروع به تبلیغات زودهنگام کرده اند. خواهش می کنم عزیزان خود را پشت کلام رهبری مخفی نکنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متقاضیان نامزدی در انتخابات بر چه اساسی بنر انتخاباتی می زنند و حتی یکی از آنها دیگران را به مناظره دعوت کرده است. همه این موارد در رصد نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی قرار می گیرند. در بحث رسیدگی به صلاحیت ها هیچ گونه کم کاری و گونه قصوری نخواهیم کرد و همه عملکردهای فرد مدنظر قرار خواهد گرفت و رعایت قانون و تقوا مورد نظر است. کسی که امروز شروع به برچسب زنی، اتهام زنی و بی تقوایی می کند چطوری می خواهد نماینده مجلس باشد. البته اگر برخی از افراد دوست دارند از امروز فرآیند انتخابات را آغار کنند ما هم از همین امروز آنها را مورد رصد و نظارت قرار می دهیم.

جوکار تصریح کرد: مردم ما آگاهند و می دانند کسانی که بی قانونی می کند جایشان در مجلس نیست و نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی نیز حواسشان جمع است و عملکرد افراد را می بینند. بنابراین اگر کسی فردا بخاطر عدم رعایت چارچوب قانون و عدم التزام به قانون رد صلاحیت شد به جایی مراجعه نکند چون هیچ حامی نخواهد داشت و چند ماه مانده به انتخابات پشت پا به قانون و نهادهای مربوطه می زند. به برخی افراد در این خصوص از سوی دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و قضایی تذکر داده شد.

رایج ترین تخلفات نامزدهای انتخاباتی

وی در خصوص رایج ترین تخلفات نامزدهای انتخاباتی در استان ادامه داد: مهمترین و بارزترین مصادیق غیرقانونی(جرم و غیرجرم) بحث خرید و فروش رای است که کار سخیف و غیرقابل بخشودنی است و از دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواهش می کنیم که یک بار برای همیشه از طرف هر کس و هر جریانی رخ دهد، حتی در روز رای گیری با قطعیت برخورد کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مورد ارتکاب اعمال خلاف قانونی که رخ می دهد، نزاع‌ها و منازعات بخصوص که کاروان ها و کارناوال‌های که نامزدها راه می افتند و حتی استفاده از سلاح، دستگاههای امنیتی و قضایی بصورت جدی ورود کنند. نگاه متکبرانه به مجریان و ناظران از سوی برخی افرادی که نامزد هستند بخاطر قدرت و سابقه ای که دارند می توانند هرگونه رفتاری از خود نشان می دهند و حتی گاهی شاهد تهدید دستگاه‌های نظارتی در صحبت‌هایشان هستند.

وی گفت: تبلیغات زودهنگام و سخنرانی ها احساسی و فاقد وجاهت قانونی یکی دیگر از این تخلفات است. مردم، رسانه ها و جوانان کسانی که وعده دروغ می دهد با مطالبه گری او را رسوا کنند که جرات نکنند سلامت و مشارکت انتخابات را با وعده های دروغ زیر سوال ببرند.

دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران در بررسی صلاحیت ها اعمال می شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه بررسی صلاحیت ها هیچ تفاوتی بین نماینده و سایر نامزدهای انتخابات قائل نیستیم و اتفاقا نمایندگان را دو چندان بررسی می کنیم چون هم اکنون در مجلس قانونگذاری است.

جوکار در رابطه با دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران تاکید کرد: مطمئن باشید کسانی که خلاف فرمایش مقام معظم رهبیر و خلاف قانون اساسی در انتصابات مدیران دخالت کرده باشند که حتما طبق اسناد دخالت کردند و اسنادش هم موجود است، در بررسی صلاحیت ها اعمال خواهد شد، پس از اتمام حجت ها دیگر جای گلایه مندی وجود نخواهد داشت و اینقدر قصه دخالت در انتصابات در استان ما شور شده که همه مردم وافق هستند. دخالت در انتصابات از سوی نمایندگان استان حتما بوده و اگر نبود که این همه تذکر داده نمی شد. بالاخره هر کس عملکردی داشته باید پاسخگوی عملکردش هم باشد، خلاف فرمایش مقام معظم رهبری عمل شده و خلاف قانون اساسی دخالت شده و حتما بررسی می شود.

شرکت در مراسم فاتحه خوانی و عزا تخلف انتخاباتی نیست

وی اظهارکرد: اغتشاشات براندازانه طی سال گذشته در کشور را پشت سر گذاشته ایم که نامزدها، لیدرهایشان دقت کنند که در راستای حمایت از اغتشاشگران کنشگری و حمایت مثبت نکنند چراکه هرگونه کنشگری این خصصو مطمئنا در عدم تایید صلاحیت ها نقش خواهد داشت.

به نوشته ایسنا، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حضور افرادی که قصد نامزدی و داوطلبی در انتخابات مجلس را دارند، در مجالس عزا و تشییع و فاتحه خوانی تصریح کرد: حضور در مجالس عزاداری و فاتحه خوانی تخلف انتخاباتی محسوب نمی شود اما توصیه داریم که این کار با حفظ منزلت صاحب عزا با تعداد کمتر و منطقی باشد و از راه اندازی کاروان خودداری شود.

جوکار در رابطه با سلامت انتخابات بیان کرد: کلیت سلامت انتخابات همیشه مورد تایید نهادهای حاکمیتی بوده است، ما هیچ گاه ادعا نمی کنیم که تخلف در انتخابات نیست اما این ادعا را می کنیم، چون مجریان، ناظران و تامین کننده امنیت انتخابات نیت و تلاش‌شان این است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
کیانوش اختری نژاد
|
France
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
نظر بنده اینه که کسانیکه هنوز موقع انتخابات شروع نشده واتاق فکر جلسه میگذارد وخروجی را تحویل اصحاب رسانه میدهد وبزرگ نمای میکند ومردم رادر تصمیم گیری نا امید میکند ورعب ووحشت درست میکنند وانسانهای ناکارامد ودخالت درانتصابات دارند وانحصار طلبی طبفاتی وتبعیض واز گروهی وخانوادگی وسببی ونصبی سرلوحه خود قرارداده چنین نماینده ای به درد ملت ودولت ومجلس نمی خورد ونخواهد خورد
باد شمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
روشنفکر تا الان بالای پنج نفر رو برای اداره کل بیمه سلامت معرفی کرد...
فعلا چهار نفر رد شدند،
الان فشار شدیدی داره که خانم ف ش مدیر کل بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
هر سه نماینده خاصه و ویژه نماینده ی تاتوان و ضعیف و بی سواد بویراحمد را به خاطر دخالت گسترده در انتصابات و زمینه چینی برای دخالت در انتخابات رد صلاحیت کنید تا درس عبرتی برای دیگران شود که فامیل بازی و طایفه گرایی و شکاف و گسل قومیتی ایجاد نکنند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
اگر چنین است که آقای جوکارمی فرمایند قطعا باید شاهد عدم صلاحیت نماینده ای باشیم که ازدایی وعمو وعمه وخاله و پسرعمو و هم طایفه ای بگیرتا آخر در انتصابات مهم و کلیدی وغیره دخالت مستقیم داشته ودارد
مامردم درصورتی پای صندوق خواهیم آمد که واقعا این حرفها وتذکراتی که دادین حتما عملی کنید تادلخوش به قانون ونظام باشیم انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
والا اگردخالت نماینده ها درردصلاحیت دخیل باشد باید سه نماینده ردصلاحیت شوند فقط دراین چهارسال کارشون دنبال عزل نصب خاله خرزویی گذشت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
سلام
دخالت زیاد نمایندگان کهگیلویه بزرگ و بویراحمد در انتصابات باعث نارضایتی مردم و انتصاب مدیران ضعیف ،ناکارآمد ، معامله گر شده است . ولایت گریزی و عدم التزام آنها به ولایت فقیه و قانون اظهرمن الشمس است ، خواهشا برابر قانون و قاطعانه برخورد کنید تا درس عبرتی شود برای آیندگان . این آقایون به نظام ، دولت و مردم ظلم کردند ، مردمی که امیدوار به عملکرد دولت انقلابی بودند را ناامید کردند .
امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
انشاالله شورای محترم نگهبان با اقتدار و صلابت کامل کردن این نمایندگان طایفه گرا که آموزش و پرورش استان را به قهقرا و به چهل سال عقب برگرداند و با خبر سازی های جعلی و فضا سازی رسانه ای و سایت های اجاره ای جلوی بوی تعفن عملکرد ضعیف مدیرکل قومیتی آموزش و پرورش را بگیرند بزند ،
محمد مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
شورای محترم نگهبان ، آموزش و پرورش یک دست از طایفه و خاله خورزویی و منطقه جغرافیایی خاص با سوئ استفاده از حضور در کمیسیون آموزش و عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش کشور بهترین سند دخالت ایشان در انتصابات است ،
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
باسلام خواهشا لطف کنیدبامدیران کل صحبت شود ببین رفیمیکنن برای پست ها همشون افرادمشکل دار....
سالم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
فکر نکنم آنچه آقای جوکار گفته عملی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
از : فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
به: استاندار ناتوان و فاقد استقلال رای
موضوع:عزل سریع عزت خواه ...به رسالت آموزش و پرورش
آقای استاندار آلت دست نمایندگان زروار در رفته این آخرین پیام ما فرهنگیان برای عزل عزت خواه است که آبرو و اعتباری برای آموزش و پرورش استان نگذاشته است
چنانجه مسامحه و سهل انگاری شود آتش به اختیار عمل خواهیم کرد
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مهندس جوکار ....! مسئول شورای نگهبان بهمئی که جدیدا منصوب شده لیدر نماینده هست که با تبانی و سفارش به این جایگاه رسیده !! بعد چطوری از شما ها انتظار برگزاری انتخابات سالم داشته باشیم؟!!
لنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
هرسه نماینده درعزل و نصب‌ها دخیل بودن یه نگاهی به فرمانداری‌ها و عزل نصب ها وانتقال نیروها درردهای مختلف ازبخشداری تا کارشناس مسول دراستانداری وفرمانداری ها در گچساران فرزند شهید دارای مدرک دکترا وزارت کشوری با بیش از 9سال سابقه ارزشی ولایی واصولگرا فقط بخاطر زدن حرف حقی نماینده کارش وساخت وعزلش کرد مسول ستادشو از اداره ارشاد انتقال دادن فرمانداری وجایگزین ای جوان خوشنام نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
نمایندگان شهرهای دیگر برای اشتغال کارخانه پروژه باوزارت خانه ها راهزنی میکنند نمایندهای ما برای پست مقام برادرزن خرزویی این چنین نمایندگان باید رد صلاحیت بشوند
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
منطقی فکر کید و منصف باشید
با تعصب و عقده ای نگارش نکنید
هم استانی
|
France
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
این که روشن و پر واضح هست نمایندگان فعلی با توجه به اینکه آدمای ضعیفی هستند دنبال نصب مدیران ضعیف و ناکارآمد هستند تازه کار به جایی رسیده که در ادارات بست می نشینند تا نظرات غیر قانونی و کارشناسی شون عملی کنند راه دوری نمی خواد بری ناصر حسینی پور چند وقت پیش در شرکت برق استان که شرکتی تخصصی می باشد اومد در شرکت نشست تا معاون مالی عزل و قائم مقام شرکت نصب کنند واقعا خجالت آوره
پارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
عصر دنا هر کاری کنید اولا منتظریان نفر سومه ثانیا روشنفکر نماینده مردمه ثالثا نماینده ای است که منویات حضرت آقا را به خوبی عمل میکنه رابعا اگه شور انتخاباتی نباشه مثل دور قبل که در کشور ۳۰ درصد مردم رای دادن به زیر ۱۰ درصد میرسه خامسا این تنگ نظریها مخالف نظر مقام معظم رهبري است همانطوری که هفته گذشته در دیدار با اعضای محترم شورای نگهبان خواهان حضور حداکثری شدند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین