تاریخ انتشار:۱۶:۱۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه بهمئی گفت: حقیقتاً مدیران را بعد از دو سال مورد ارزیابی قرار داد و افراد و مدیران جوان و متعهد و متخصص و دارای روحیه جهادی و امیدوار را جایگزین افراد و مدیران ضعیف و ناکارآمد و بی تخصص و ناامید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی شروع خطبه های نماز جمعه این هفته نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و افزود: کسی که که تقوای درون دارد( ایمان درونی دارد) یک بازدارندگی در رفتار آن بوجود می آید که برخلاف اوامر الهی اقدامی نمیکند اثر ایمان و تقوا در رفتار کردار و گفتار انسان نمایان میشود در خطبه گذشته عرض شد به دلایل عقب نشینی امت پیامبر (ص) از یاری امام حسین(ع) چرا پشت جبهه حق خالی شد؟ به دلیل دنیا طلبی مخصوصا دنیا طلبی از راه حرام ، بی طرفی نسبت به جریان حق و باطل از دیگر عواملی که باعث عقب نشینی امت از یاری امام حسین (ع) شد:  رها کردن تکلیف توسط عوام و خواص جامعه بود. 

صلواتی گفت: تکلیف از طرف خداوند متعال برای بندگان یا برای رسیدن به مصالح یا برای جلوگیری از مفاسد است اگر افرادی به تکالیف خویش در ابعاد مختلف عمل کنند جامعه رو به پاکی و تکامل معنوی خواهد رفت اما بی اعتنایی به تکلیف ترک وظیفه پیامدهای ناگواری برای جامعه دارد تکلیف هر کس متناسب با موقعیت اجتماعی خاص خودش است. آنان که جایگاه و موقعیت ویژه دارند موضع گیریشان عملکردشان مورد توجه کارساز سرنوشت ساز و الگو است اینها در جامعه رسالت مضاعفی دارند. ترک عمل به وظیفه عواقب وخیمی و هزینه های سنگینی برای جامعه دارد عالمان دین و افراد سرشناس پیشکسوتان افراد شاخص در جامعه اینها تکلیف سنگین تری دارند اینها اگر در مقابل ظلم و تحریف سکوت و سازش کنند خون پاکان ریخته خواهد شد زحمات رزمندگان و مجاهدان راه حق به تباهی کشیده خواهد شد سلطه ی حاکمان و ظالمان بوجود می آید. 

وی خاطرنشان کرد: کوتاهی ها و سستی ها سهل انگاری های عالمان وابسته ی به دربار و سکوت آنها یکی از دلایل بوجود آمدن عاشورا بود امام حسین(ع)  فرمورد اینها دیدند عهد الهی شکسته میشود اما فریاد نزدند با ستمگران به سازش رفتار کردند اگر از حق جدا نمی شدید در سنن اختلاف نمی افکندید در راه خدا رنج ها و سخت ها را تحمل میکردید این سرنوشت نبود شما با این اعمالتان زمینه سلطه ستمگران را فراهم کرد مقام معظم رهبری یک تحلیل بسیار زیبا ذیل این عامل دارند جامعه را به خواص و عوام تقسیم میکنند عوام پیوسته دنباله رو خواص هستند نقش خواص را در جامعه مهم میدانند اگر کسانی که برای جانشان راه خدا را ترک میکنند آنگاه که باید حق بگویند نمی گویند چون جانشان به خطر می افتاد یا برای مقامشان یا ثروت و پولشان یا برای محبت به اولادشان و دوستانشان راه خدا را رها میکنند اگر تعداد این افراد زیاد بود آن موقع دیگر واویلاست بنی امیه هزار ماه بر کشوری که پیامبر (ص) بوجود آورده ست حکومت میکند امامت را به سلطنت تبدیل میکند. 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: وقتی خواص طرفدار حق در یک جامعه ای این چنین شود که از ترس جان از دست دادن مقام و موقعیت از ترس منفور شدن در افکار عمومی و تنها شدن خودشان حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند جانشان رابه خطر نمی اندازند معلوم است امام حسین (ع) به شهادت می رسد وقتی خواص جامعه این چنین شدند عوام هم همراهی میکنند خواص نخبگان و برجستگان کوفه به امام حسین (ع) نامه نوشتند وقتی اینها برگشتند عوام هم برگشتند این سنت الهی است. 

 

وی افزود: وقتی که از جان خون و آبرو ترسیدید برای از دست دادن مال و ثروت ترسیدید از خانواده و دوستان ترسیدید امام حق را یاری نکردید معلوم است حسین ها شهید میشوند باید خواص جامعه را شناخت عاشورا درس عبرت هاست برای امروز و آینده ی ما عاشورا پیام دارد مرز مشخص کننده ی عوام و خواص بصیرت است هر کس بصیرت داشت جز خواص است و هرکس ندارد عوام است خواص از روی فکر و تحلیل اقدام میکنند. مهم برای خواص جامعه حق محوری است آنها آخر بینند نه آخور بین. قطب نمای اهل بصیرت حق است راهنمای اهل بصیرت امام حق است. 

صلواتی اشاره کرد: اصحاب با بصیرت کربلا امام محور بودند اهل دفاع مقدس ما در جنگ ۸ ساله امام محور بودند. مدافعان حرم امام محور بودند این بصیرت برای امروز جامعه پاکی بوجود می آورد این بصیرت با بندگی اخلاص تقوا ولایت محوری بدست می آید اهل حمایت از حق هستند خواص باطل گریزند  اهل حمایت به هنگام از حق هستند اینجا ایمان محکم قوی و استوار میخواهد ایمان های موسمی و مقطعی بی ارزش است خوب توجه کنید به این قاعده قرآن: شیطان هم به خدا و معاد ایمان داشت هم عبادت شش هزار ساله داشت اما یک لحظه با تکبر و غرور از عرش الهی به فرش که چه عرض کنم تا قیام قیامت مورد لعن و نفرین قرار گرفت.

صلواتی افزود: طلحه و زبیر را ببینید اینها از نخستین مسلمانان بودند طلحه در جنگ احد و خندق حضور داشت اما در مقابل امیرالمومنین (ع) ایستاد نقل است که چهارمین یا پنجمین نفری که اسلام آورد زبیر است دو بار هجرت کرد از خواص پیامبر (ص) بود در جنگ خندق از جبهه مشرکان برای پیامبر (ص) خبر می آرود در ابتدای ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) را دوست داشت وقتی امام علی (ع) را دست بسته به مسجد می بردند با شمشیر زبیر به خلیفه حمله کرد در شورای شش نفره زبیر به امیرالمومنین (ع) رای داد حامی امام علی(ع) اما با این سابقه جنگ جمل را بر علیه امیرالمومنین (ع) تحمیل کرد وخود در این فتنه کشته شد انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است اهل بصیرت مولفه هایی دارند:  اسلام شناسی دشمن شناسی  با زمان شناسی با ولی شناسی می توانند مولفه های راه بصیرت در جامعه باشند یکی از ارکان زمان شناسی آگاهی های تاریخی و اینکه انسان نسبت به گذشته آگاهی داشته باشد. حادثه های صدر اسلام را باید ما ببینیم از مختصات زمانه زمانه ما تشبیه با صدر اسلام است. یکی از کهن ترین منابع شیعه که در در واقع نیمه دوم حکومت امام علی (ع) را کتاب الغارات است. 

وی بیان کرد: مقدمه ی فهم دقیق عاشورا فهمیدن الغارات است. یکی از سفارشات شهید حاج قاسم سلیمانی مطالعه کتاب الغارات است درس اصلی عاشورا این است که ما هم در این میدان که تعبیر شده است کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا خودمان را با این ملاک ها و معیار ها تطبیق بدهیم ببینیم امروز در صف و خط حسین زمان یا در خط و صف یزید هستیم.بدانید بی تفاوتی و تماشاچی بودن به نفع جریان یزید تمام میشود‌‌.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جان کلام رهبر حکیم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه یک بشارت بزرگ بود آن اینکه نزدیک قله‌ها هستیم امام راحل همیشه نویدبخش پیروزی و بشارت آفرین بودند نهایتاً این انقلاب پیروز شد در حالی که خیلی‌ها این را باور نداشتند تعالیم و تاریخ اسلام بشارت بخش است نظام‌های طاغوتی زرسالار و زورسالار و تزویر سالارند اما نظام‌های الهی و توحیدی ایمان سالار تقوا سالار و صداقت سالارند همه این مؤلفه‌ها را نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و لذا امید آفرین و بشارت آفرین است.

وی افزود: در جنگ احزاب که سهمگین‌ترین نبرد حق و باطل در زمان رسول الله بود و مسلمانان با انبوه سپاه دشمن احساس بن‌بست می‌کردند و به خود می‌لرزیدند اما پیامبر در این شرایط بحرانی به آنها بشارت پیروزی بزرگ را دادند ی‌ها این بشارت پیامبر را تمسخر می‌کردند اما این پیروزی اتفاق افتاد ماجرای عبور قوم حضرت موسی از بن بست دریا و پیروزی سپاه اندک طالوت در مقابل سپاه انبوه جالوت و پیروزی سپاه اندک مسلمان بر سپاه سه برابر کفر در جنگ بدر وعده فتح مکه در جریان صلح حدیبیه گویای این است که خداوند پیروزی‌ها و بشارت‌های بزرگ را از دل شرایط‌های به ظاهر ناممکن و ناامیدانه و بن بستانه نصیب ملت‌های مقاوم و آرمانخواه می‌کند ما هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم باد شدیدتری می‌وزند و موج دشمنی‌ها و توطئه‌ها برای همین است که ما نزدیک قله هستیم ما از دوران سخت عبور کردیم عاقبت این عالم و مالکیت و مدیریت نقش آفرینی از آن بندگان صالح و اهل تقوا و اهل ولایت است این‌ها را مردم ما دارند و بر اساس سنت الهی و سیره انبیا و اولیا الهی بشارت‌های امامین انقلاب پیروز میدان تقابل جبهه حق و باطل ملت ایران و خواری و ذلت برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صلواتی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت افزود: در هفته دولت هستیم حقیقت امر این است که این دولت در نگاه‌ها و جهت گیری‌ها و رویکردها و تلاش‌ ها و مجاهدت‌ های شبانه روزی شخص رئیس دولت و دستگاه سیاست خارجی قابل تحسین و تقدیر و تشکر است اما در سطوح مدیران میانی و در سطح استان بایستی یک بررسی میدانی صورت گیرد که چرا نتیجه اقدامات و عملکرد های دولتمردان در سطح کلان را مردم احساس نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: کماکان مردم انتظار دارند نتیجه و ثمره این مجاهدت‌ها را در عرصه معیشت خودشان ببینند اما حقیقت این است که مردم سر سفره خودشان هر روز با مشکل و مسئله گرانی و افزایش قیمت‌ها روبرو هستند حتی بعضی از مدیران در سطح استان ناامید هستند و آن تلاش و تکاپو و مجاهدت‌های شبانه روزی رئیس جمهور در نگاه و نظر این مدیران وجود ندارد و خودشان نیاز دارند که جوانان هیئتی به سراغ آنان بروند و به آنها امید و بشارت به حل مسائل بدهند حقیقتاً مدیران را بعد از دو سال مورد ارزیابی قرار داد و افراد و مدیران جوان و متعهد و متخصص و دارای روحیه جهادی و امیدوار را جایگزین افراد و مدیران ضعیف و ناکارآمد و بی تخصص و ناامید نمود.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: یکی از انتظارات از این دولت توجه به زیرساخت‌های فرهنگی است شهرستان بهمئی با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی این مسئله باید اولویت دولت مردان باشد به عنوان مثال در مراکز بخش‌های استان مثل دیشموک، قلعه رئیسی ،پاتاوه، چیتاب،در مراکز شهرستان‌ها مثل باشت، چرام دهدشت لنده و مارگون مصلی نماز جمعه در اختیار مردم هست از آن استفاده می‌کنند در شهرستان بهمئی که همسایه و هم مرز خوزستان است و دارای آب و هوای گرم و دارای ظرفیت‌های فراوان اما محروم از امکانات و قریب ۲۵ هزار نفر فقط در شهر لیکک سکونت دارند مردم این شهرستان در بین مردم استان هم به غیرت دینی هم نسبت به مسائل دین و در مناسبت‌های عمومی ممتاز هستند اما چندین سال است که منتظر افتتاح مصلای نماز جمعه هستند مسئولان استان به احترام مردم بهمئی بیایید جواب بدهید چرا مصلای نماز جمعه این شهر چندین سال است رها شده است؟.

وی عنوان کرد: چرا بقیه مصلاهای استان افتتاح شدند و در اختیار مردم مومن هستند مردم مومن و متدین شهرستان بهمئی بایستی با سخت‌ترین شرایط ممکن این فریضه الهی را برگزار نمایند و بانوان این شهر برای حضور در نماز جمعه ۲۵ پله را طی کنند تا به طبقه بالای مسجد بروند که در این فصل گرما از وسایل سرمایشی محروم هست.

صلواتی بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمان تقوا بصیرت و اخلاق است و فرمودند نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است این مردم انتظار دارند مسئولان استان با کار جهادی و شبانه روزی مصلای نماز جمعه را در اختیار مردم متدین دهند مسئولان استان اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید کار کنید یا این مردم مومن و ولایتمدار اولویت شما نیستند و یا زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر اولویت شما نیست این را اعلام کنید در مرام و خوی بهمئی ها بن بست وجود ندارد این مردم خط شکنند خود این مردم و جوانان نخبه این شهرستان از طرق مختلف توانایی و قادرند که مشکل مصلی نماز جمعه را حل نمایند و این مردم مومن و متدین و اهل ایمان را از این شرایط سخت در روز جمعه نجات دهند.

وی در پایان افزود: شاهد سفر رئیس جمهور محترم به آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس بریکس بودیم ۵ اقتصاد نوظهور جهان این را تشکیل دادند هدف اصلی آن توسعه گفتمان غیر آمریکایی برای اقتصاد جهان است ایران رسماً به عضویت بریکس در آمده است این یک پیروزی مهم و دیپلماتیک است و فرصتهای زیادی را برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی برای ما فراهم می‌کند آمریکا به دنبال باج گیری از کشورهاست خیلی از کشورها از این باجگیری‌های آمریکا خسته شدند موج دلار زدایی در سراسر جهان به راه افتاده است سلطه دلار در حال سقوط است آینده اقتصاد جهان در حال تغییر به سمت نظام غیر غربی است

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین