تاریخ انتشار:۱۶:۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه سوق گفت: انتظار ما از دوستان در کمیته امداد این است که ‌وام هایی که برای اشتغال زایی داده می‌شود نظارت دقیق صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نماز جمعه گفت: هفته دولت را به دولتمردان صدیق و خدوم تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم هفته دولت فرصت مناسبی است برای بیان عملکرد دولت در عرصه خدمات رسانی به مردم و نظام است انتظار ما از دولت تحولخواهى، عدالت‌خواهى، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض است. مردم از دولت میخواهند تا عدالت را تحقق ببخشد. با فساد مبارزه کند. به‌روابط ناسالم ادارى، به‌رانت‌خوارى‌ها و به‌هرگونه ضد ارزشى که هیچگونه تناسبى با اساس انقلاب و نظام و ارزش‌ها ندارد، پایان بدهد. 

وی گفت: مردم از دولت تغییر  وضع موجود به‌مطلوب سفره مردم را، رفع آسیب‌هاى عرصه کسب و کار مردم، افزایش اعتماد مردم به‌نظام، کاهش فاصله مردم با مسؤولان، در حل مشکل بیکارى، مشکل مسکن، مشکلات فرهنگى و اقتصادى و کنترل گرانی و تورم را طلب میکنند اقدامات خوبی دولت انجام داده است برای مردم نگران کننده است همین وضعیت اقتصادی و گرانی‌های سرسام‌آور، مشکلات مسکن و اشتغال است که باید دولتمردان همت کنند و این مشکلات را برطرف کنند و نتیجه اقدامات خوب دولت در سفره مردم دیده شود.

وی گفت: عضویت ایران در بریکس اس سران بریکس یکی از مهم‌ترین اجلاس‌ها در دوران نظم جدید جهانی است نظمی که قرار است مرکز ثقل مبادلات اقتصادی سیاسی فرهنگی را از غرب به سمت شرق  بازگرداند کار آنها پایان دادن به اتکا بر دلار آمریکاست که از این به بعد تحریم‌های آمریکا خنثی شود و افول بیشتر آمریکا را به دنبال دارد.

انی خطیب جمعه یادآور شد: پیاده‌روی اربعین حسینی نوع جدیدی از جغرافیای سیاسی و اجتماعی جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد مراسم هر ساله پیاده‌روی اربعین نشانه اتحاد مسلمین با محوریت اهل بیت علیهم السلام است باید تلاش کنیم که تا جایی که برایمان مقدور است در این پیاده‌روی اربعین شرکت کنیم و اگر هم  نتوانستیم، از فیض زیارت اربعین محروم نشویم چطور محروم نشویم هشام می‌گوید از امام صادق پرسیدم کسی که خودش به واسطه  بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین برود و در عوض شخص دیگری را روانه کند چه اجری دارد امام فرمود به ازای هر درهمی که خرج کند همانند کوه احد برایش حسنه می‌نویسد چندین برابر آنچه هزینه کرده است را در همین دنیا به او برمی‌گرداند بلاهایی که فرود آمده و قرار بود به او برسد از او دور می‌کند مالش حفظ می‌شود.

وی گفت: امروز اربعین علاوه بر بعد معنویت بعد سیاسی هم پیدا کرده است چرا که دشمنان انقلاب اسلام تلاش فراوانی کردند که مردم در اربعین امام حسین علیه السلام شرکت نکنندهمان جوری که در ایام محرم تبلیغات فراوانی کردند که سیاه نپوشید درعزاداری‌ها شرکت نکنید در حسینیه‌ها شرکت نکنید امروز  هم تبلیغ می‌کنند که اربعین نروید همونجوری که ما در ماه محرم دشمن را شکست دادیم و نقشه او را نقش بر آب کردیم در اربعین حسینی هم نیاز است که شرکت کنیم و بار دیگر نقشه دشمن را نقش بر آب بکنیم با آنها بفهمانیم که نور حسین راه حسین مکتب حسین خاموش شدنی نیست.

وی گفت: مرکز ثقل جهاد تبیین برای ما را، مولفه نقطه تهاجمی دشمن تعیین می‌کند عمده‌ترین نقطه تهاجمی دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام و تصویرسازی غلط از وضعیت کشور پنهانکاری و کوچک نمایی دستاوردها و موفقیت‌ها و سیاهنمایی و بزرگنمایی کاستی‌ها و کمبودهاست سنگین ترین عملیات تحریف دشمن همین ناکارآمد جلوه دادن نظام است که باید کارآمدی نظام را تبیین کنیم و محور گفتمان پیشرفت را تبیین کنیم ما امروز در مسائل هوافضا، هسته‌ای، نانو، فناوری ارتباطات، فناوری زیستی، سلول‌های بنیادی، صنعت حمل و نقل تجاری ،بهداشت درمان و نظام سلامت افتخارات میادین ورزشی  و دیگر موارد گوناگون پیشرفت‌های زیاد و مهمی داشتیم حرکت علمی و فناوری کشور از سرعت خوب و رو به رشدی برخوردار است ۱۱ برابر متوسط جهانی رشد داشتیم و از رتبه ۵ منطقه و رتبه ۱ در منطقه رسیدیم قدرت بازدارندگی داریم که حتی دشمنان به آن اعتراف واذعان میکنند قدرت اثرگذاری ایران در سیاست‌های منطقه، میزان دستیابی جمهوری اسلامی به آرمان‌هایی از قبیل عدالت استقلال معنویت آزادی کرامت زن مردم سالاری دینی گسترش رفاه عمومی تحسین برانگیز است البته در وضعیت کنونی مشکلاتی داریم که باید دولتمردان در رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی گفت: از اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی شهر سوق در راستای کمک به فقرا و مستمندان تقدیر و تشکر می‌کنیم ولی انتظار ما از دوستان در کمیته امداد این است که ‌وام هایی که برای اشتغال زایی داده می‌شود نظارت دقیق صورت گیرد اینجور نباشد که وام را بگیرند برای اشتغال زایی و در جای دیگری مصرف شود انتظار دیگر این است  در همه موارد خدمات رسانی عدالت را رعایت کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین