تاریخ انتشار:۲۰:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: از زمان اجرایی شدن طرح حدنگاری تاکنون ۳۸ درصد اراضی کهگیلویه و بویراحمد رفع تعارض شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دار‌د که از زمان اجرایی شدن طرح حدنگاری تاکنون ۳۸ درصد اراضی استان رفع تعارض شدند
معتمدی افزود: این طرح با هدف تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و رفع اختلافات مالکان در سال ۱۳۹۳ توسط دولت تصویب شد و در سال ۱۴۰۱ در استان اجرایی شد.
دادستان استان هم در این رابطه گفت: در سال های اولیه اجرای این طرح استان ما در رتبه آخر کشور بود اما امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است.
ملک حسینی بیان کرد: با اجرا شدن این طرح، بسیاری از پرونده های قضایی مربوط به تعارضات اراضی در دادگستری استان کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند دار شده اند و مابقی قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام شود.
آقای خوب افزود: شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار ثبت سند را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ درصد اراضی این استان را ملی دانست و ادامه داد: همه اراضی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه حدنگاری ثبت شد.
زمان خوب اضافه کرد: در واقع از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار هکتار آن اراضی ملی است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صدور سند تنها پنج استان توانستند همه اراضی ملی را ثبت کنند که کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه سوم را کسب کرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین