تاریخ انتشار:۱۸:۲۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از روستا‌های این استان به دلیل تنش آبی خالی از سکنه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
استاندار در دیدار با معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو در تهران گفت: این استان با مشکلات زیادی در حوزه آبرسانی مواجه شده که در این خصوص نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان کشوری و استانی است.
علی احمد زاده با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد برخوردار از ۱۰ درصد آب کشور است، افزود: در همه نقاط استان رودخانه و چشمه زار وجود دارد، اما مردم در اغلب مناطق و روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه برخی از روستا‌ها به دلیل تنش آبی خالی از سکنه شدند، اضافه کرد: جلسه‌ای در تهران در زمینه وضعیت آب شرب استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و افراد صاحب نظر و صاحب اختیار ملی دعوت شود؛ از استان هم در این جلسه حاضر می‌شویم تا یک بار برای همیشه مشکل تنش آبی این استان رفع شود.
احمدزاده با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به بخش آب استان اختصاص داده شد،گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۳ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان اعتبار اختصاص داده شد که بیشتر این مبلغ مربوط به حوزه آب است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرسودگی شبکه آب در استان ادامه داد: ۵۷ درصد آب آشامیدنی یاسوج به علت فرسودگی شبکه، هدر می رود که از محل سفر اول دولت به استان مبلغی برای رفع مشکل آب این شهر اختصاص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج نیازمند دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی است، عنوان کرد: چاه‌ها تامین کننده آب شهر یاسوج نیست و باید از سد تنگ سرخ آب پایدار در اختیار مردم مرکز استان قرار گیرد.
احمدزاده تاکید کرد: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ برای شهر یاسوج به طول ۳۵ کیلومتر است که ضرورت دارد این طرح در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج هم گفت: این طرح تنها تصفیه خانه شهر یاسوج است اما به دلیل مشکل موتور‌های پمپاژ، هنوز به بهره برداری نرسیده است و لازم است گروه مهندسی وزارت نیرو برای رفع مشکل ورود کند.
احمدزاده افزود: گچساران منطقه راهبردی کشور است، اما با تنش آبی مواجه بوده و در مواقعی مردم تا بیش از هفت روز آب ندارند، و می‌طلبد مشکل این شهر نفت خیز به صورت اساسی رفع شود.
وی با اشاره به طرح آبرسانی به شهر لیکک گفت: برای آبرسانی به لیکک از شهر ارجان خوزستان به طور مفصل با رئیس جمهور صحبت کردیم و مشکل این طرح در هفت کیلومتر خط انتقال آب به لیکک است که اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر ارجان با ما همکاری لازم را ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رئیس جمهور هم در سخنرانی در جمع مردم لیکک و هم در نشست خبری در فرودگاه یاسوج اعلام کرد که اولویت با آب آشامیدنی مردم است و برای رفع مشکل آبرسانی به لیکک دستورات لازم ارائه شد.
احمدزاده ادامه داد: آقای اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای خواستار رفع مشکل آب شهر لیکک است؛ که وزارت نیرو پیگیر این دستور رئیس جمهور برای اجرایی شدن آن باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اخذ ماده ۲۳ طرح های حوزه آب هم گفت: برای اخذ ماده ۲۳ طرح ها به استان اختیار داده شده است.
احمدزاده با اشاره به اینکه در برخی از مواقع معارضات مانع انجام طرح های حوزه آبرسانی است، بیان کرد: فرمانداران و بخشداران برای رفع معارضات ورود می‌کنند تا افرادی که مانع می‌شوند به مراکز قضایی معرفی شوند.
معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به نهایی شدن سند آبرسانی به مناطق محروم گفت: پیشرفت طرح های آبرسانی به مناطق محروم در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۸۰ درصد است.
خان احمدی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای آبرسانی به مناطق محروم با عزم جدی پای کار آمده است افزود: درخواست‌ها و موارد مطرح شده قطعا پیگیری خواهد شد.
امید صالحی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از مجموع ۱۸۹ روستایی که در تعهد بسیج و وزارت نیرو بود به ۹۸ روستا آبرسانی شده است.
برچسب ها: تنش آبی ، مهاجرت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین