به گزارش عصر دنا، سرپرست معاونت عمرانی استاندار در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه امروز مصوبات جلسه چهارم بررسی میشود، گفت: حذف جاده اختصاصی کشتارگاه یاسوج، ایجاد تقاطع غیر هم سطح به سمت شیراز و ایجاد رمپ از جاده یاسوج- بابامیدان به سمت شیراز از جمله این مصوبات است.
روستا با بیان اینکه مذاکراتی با مدیر کشتارگاه یاسوج انجام شده، و مسیر آن تغییر پیدا می کند، افزود: علاوه بر این موارد قرار بود پلیس راه یاسوج به شیراز جمع آوری و در دو مکان دشت روم و گردنه مله شوره پایگاه پلیس راه ساخته شود.
وی ساخت تقاطع غیر هم سطح توسط اداره راه و شهرسازی را از دیگر مصوبات جلس شورای ترافیک عنوان کرد و گفت: با ساخت این تقاطع شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه توافقات با وزارت خانه برای ایجاد این تقاطع انجام شده است، گفت: در حال برگزاری مناقصه هستیم تا این مشکل نیز رفع شود.
راستا به آسفالت بخشی از ورودی یاسوج به پلیس راه اشاره کرد و افزود: هزینه تملک اراضی در این قسمت بیشتر از هزینه برای ساخت مسیر دیگری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هم با بیان اینکه ساخت دو پلیس راه در دشت روم و گردنه مله شوره امکان پذیر نیست، گفت: کل مسیر یاسوج به شیراز ۳۶ کیلومتر است که نمیتوان یک پلیس راه در این مسیر و یکی هم در دشت روم و یا کمربندی یاسوج ساخته شود.
وی با بیان اینکه پلیس راه استان نیز از نظر امکانات و نیرو کمبودهایی نیز دارند، افزود: این موضوع را باید بررسی کنیم.
فرمانده پلیس راه استان هم با بیان اینکه ساخت دو پلیس راه در این مکانها امکان پذیر نیست، گفت: ساخت پلیس راه باید در مسیر ۱۰۰ کیلومتری باشد نه اینکه برای مسافت ۳۶ کیلومتر، و فراجا با این موضوع موافقت نمیکند.
سرهنگ دانایار افزود: بر فرض اینکه پلیس راه یاسوج جابه جا شود، اما مشکل تقاطع غیر هم سطح و تنگ کناره رفع نخواهد شد.