تاریخ انتشار:۱۵:۱۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: سه نفر سارق موبایل قاپ با اعتراف به ۲۴ فقره سرقت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ ارسلان خادمیان، فرمانده انتظامی گچساران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در گچساران موضوع با هماهنگی مرجع قضائی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدام های پلیسی فنی و تخصصی،سه نفر سارق سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی شهرستان شناسایی و بهمراه ۲ نفر مالخر در عملیاتی ضربتی دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ خادمیان خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به ۲۴ فقره سرقت موبایل و تلفن همراه شهروندان اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

خادمیان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت و موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

شگردهای سارقان برای دزدیدن موبایل

یکی از شگردهای رایج سارقان، ربودن گوشی‌های تلفن همراه سرنشینان خودروهاست،آنان هنگامی که خودروها پشت چراغ قرمز توقف می کنند و سرنشینان سرگرم صحبت با تلفن همراه شوند یا آنکه گوشی خود را در حالی که شیشه ماشین پایین است روی صندلی بگذارند دست به سرقت می زنند.

یکی دیگر از طعمه‌های سارقان برای سرقت گوشی، عابران پیاده‌ای هستند که در سطح شهر با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، سارقان برای رسیدن به این هدف گاه ادای افراد سائل را در می‌آورند و گاهی به شکل معتادان در می‌آیند.

 

بسیاری اوقات، موتورسوارها از پشت سر و طوری که شهروندان متوجه نشوند، نزدیک آنان می‌شوند و گوشی همراه را از دست یا جیب‌ آنان می‌ربایند و گاهی نیز گوشی را با کیف دستی که شهروندان به همراه دارند به سرقت می‌برند.

در این روش، سارق به بهانه خاموش شدن موبایلش و ضروری بودن برقراری تماس، گوشی تلفن همراه را از شما می‌گیرد و با ترفندهای مختلف از جلوی چشم ها ناپدید می شود.

توصیه کارشناسان

کارشناسان پلیس توصیه می کنند در صورت ضروت برای استفاده از گوشی در اماکن عمومی، تلفن همراه خود را محکم در دستانتان نگه داشته و بهتر است برای برقراری تماس از هندزفری استفاده شود، در این صورت گوشی را در جیب یا کیف خود بگذارید و حتما در کیف را ببندید.

آنان می گویند:بیشتر سارقان زمانی دست به موبایل‌قاپی می‌زنند که شما محو کارکردن یا مکالمه با تلفن هستید، پس سعی کنید در خیابان‌ها و مکان‌هایی که امکان سرقت گوشی بالاست، با تلفن همراه خود خیلی کار نکنید.

این کارشناسان تاکید می کنند:اگر تلفن همراه گران‌قیمتی دارید، سعی کنید در اماکن عمومی آن را در معرض دید همگان قرار ندهید، برخی سارقان ممکن است در اماکن عمومی شما را رصد کنند.

آنان می گویند که هنگام حضور در اماکن عمومی، مغازه‌ها و رستوران‌ها به هیچ وجه تلفن همراه خود را روی میز قرار ندهید، بخش زیادی از موبایل‌قاپی در اماکن عمومی به دلیل گذاشتن تلفن همراه روی میز یا مکان‌هایی از این دست است.

کارشناسان پلیس توصیه می کنند همچنین در اماکن شلوغ و مراکز پرتردد تلفن همراه خود را در جیب پشتی شلوار قرار ندهید و خانم‌ها هم تلفن همراه خود را در جیب‌های بزرگ مانتو قرار ندهند و خانم‌های که تلفن‌ همراه خود را در کیف دستی قرار می‌دهند، نسبت به بسته بودن زیب کیف مطمئن شوند و مراقب کیف خود باشند.

آنان از شهروندان می خواهند در زمان پیاده‌روی از حاشیه خیابان‌ها تردد نکنید و به پیاده رو بروید، همواره کیف دستی یا تلفن همراه و سایر وسایل را به سمت خیابان نگیرید و به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید و همچنین از آویزان کردن کیف خود به پشت صندلی در رستوران‌ها و غیره خودداری کنید و در پایان اپلیکشین‌های ردیابی گوشی تلفن همراهتان را حتما فعال کنید.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین