تاریخ انتشار:۱۴:۳۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سفر هیئت دولت ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری بالغ بر ۸۶۵ میلیارد تومان مصوب شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاوید سیرت در نشست خبری با رسانه‌ها ضمن تشریح عملکرد این دانشگاه به با صبر وحوصله همیشگی به سوالات همه خبرنگاران در مورد موضوعات مختلف پاسخ داد.

 وی عنوان کرد: مقام عظمای ولایت فرمودند: هرکس ایران را دوست دارد و به دنبال جایگاه ایران در جهان است باید برای ترویج امید و امید آفرینی تلاش کند، ریاست‌جمهوری نقد پذیری را از ویژگی‌های دولت می دانند و معتقد است هنر واقعی کار و تلاش برای پیشرفت کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد:از گام های اساسی وزارت بهداشت در راستای شعار سال می توان به کاهش هزینه های سلامت، کاهش هزینه ها و ارتقا بهره‌وری که می تواند تاثیرات مثبتی برجامعه بگذارد اشاره کرد، در این رابطه اگر بار بیماری ها افزایش پیدا کند سبب افزایش هزینه های جامعه می شود.
دکتر جاودان سیرت ضمن تشکر ازروسای قبلی این دانشگاه و همه کسانی که برای ارتقا حوزه بهداشت ودرمان استان تلاش کردند گفت: در سفر هیئت دولت ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری بالغ بر ۸۶۵ میلیارد تومان مصوب شد که این میزان اعتبار جدای از اعتبار بیمارستان دهدشت و درمانگاه پاتاوه بوده است.
وی در ادامه افزود: اضافه شدن ۳ رشته تحصیلی در دولت سیزدهم، کسب ۳ مدال توسط دانشجویان در المپیادهای مختلف تجهیز بیمارستان سوختگی، تأمین آنژیوگرافی، تجهیز دستگاه رادیوتراپی، افزایش یونیت‌های دندانپزشکی از ۵۱ به ۶۰ یونیت، افزایش دستگاه‌های رادیولوژی از ۱۰ به ۱۳ عدد بخشی ازاقدامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این مدت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رایزنی‌ها انجام گرفته و با چند شرکت بالگردی صحبت شده تا بتوانیم از بالگرد با کیفیت برای اورژانس هوایی استفاده کنیم.

جاودان سیرت در ادامه به مطالبات معوق دانشگاه اشاره کرد و گفت: مطالبات عموماً مربوط به پرسنل خدماتی و حراستی است، پیش از این کارها به چندین شرکت پیمانکاری سپرده می شد و می دیدیم که از یک خانواده چندین نفر به کار گرفته شده و حق بقیه خورده می شد، ولی با سپردن کارها به شرکت پیمانکاری آوای سلامت، پرسنل ساماندهی بهتری پیدا خواهند کرد و رضایت بیشتری ایجاد خواهد شد.
وی در خصوص تعارض منافع داروخانه‌ها، گفت: کمیسیون ماده ۲۰ مربوط به تخلف داروخانه‌ها هر هفته برگزار می‌شود و تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:در تبدیل وضعیت ایثارگران بالغ بر ۱۸۴۶ نفر و در سال جاری داشتیم، ۲۴ پروژه قابل افتتاح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه وجود دارد که بیمارستان بهمئی از این پروژه ها است و علاوه بر آن ۲۳ پروژه دیگر از جمله فاز تشخیص رادیو درمانی، انعقاد قرار داد با مجموعه آوای سلامت برای پیگیری و طبقه بندی مشاغل از دیگر اقدامات است.
وی افزود: تجهیز بیمارستان سوختگی گچساران، تامین یونیت های دندانپزشکی گچساران، خرید دستگاه رادیو تراپی از جمله تعهداتی است که در سفر دوم ریاست جمهوری به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.

جاودان سیرت با اشاره به ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی در دهدشت گفت: افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی بهمئی، افتتاح کلینیک دیالیز باشت، بهمئی و چرام، افزایش تعداد تخت از ۱۳۰ به ۱۵۴ تخت، افزایش تعداد آزمایشگاه، مطب های عمومی، مطب های تخصصی به ۳۴۸ مورد، افزایش متخصصین و فوق تخصص به ۳۱۲ نفر، راه اندازی بخش اطفال و خون از دیگر اقدامات است.
جاودان سیرت گفت: اجرای پزشک خانواده و آغاز آن در شهرستان گچساران به عنوان شهرستان پایلوت از دیگر اقدامات است.
وی در ادامه گفت: تا امروز مبلغ ۴ میلیارد وام ودیعه مسکن و ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای خوابگاه دانشجویی در نظرگرفته شده است، میزان مشارکت دانشحویی، افزایش سرانه فرهنگی و افزایش سرانه اردویی دانشجویان از دیگر موارد در دولت سیزدهم است.

 جاودان سیرت در پایان ازوزیر بهداشت،درمان و ،آموزش پزشکی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،سپاه فتح استان، رسانه های استان، صداوسیما و همه روسای قبلی دانشگاه و همه کسانی که در ارتقا و پیشرفت مجموعه بهداشت ودرمان استان همکاری داشتند تشکر می کنم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین