کد خبر: ۲۰۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۳۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: عاطفه‌سادات مدبرنژاد مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به علت شرایط شغلی همسرش برای مهاجرت به تهران مجبور به استعفا شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

وی تیرماه 1401 سکان امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت. او بعد از 13 ماه از این مسئولیت خداحافظی می‌کند و قصد دارد به تهران سفر کند.
امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد بعد از اینکه دوره‌های مختلف بدون تخصص و برنامه اداره شد، به دست عاطفه‌سادات مدبرنژاد افتاد تا او بتواند بخش‌های مختلف اداری را برای برداشتن موانع سد راه زنان هموار کند.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی زنان خبره و شناسایی این بانوان برای نخستین بار اولین گام مدبرنژاد در امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود.

توانمند‌سازی زنان روستایی و عشایری نیز در دستور کار قرار گرفت و این طرح  را در شهرستان چرام استارت زد و برای اولین بار در استان آموزش در حوزه سلامت اجرایی شد و همچنین غربالگری‌های مختلفی برای زن صورت گرفت.
او در حوزه اشتغال؛ علائق زنان را بررسی کرد و بر اساس ظرفیت‌های منطقه آموزش‌هایی در حیطه‌های مختلف انجام شد. به منظور خروجی محور بودن این آموزش‌ها، تسهیلاتی نیز در اختیار زنان آموزش دیده نیز قرار گرفت.
برای توانمندی زنان سرپرست خانوار هم تفاهم نامه‌ای میان حوزه زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با صندوق کارآفرینی‌امید حدود ۵۰ نفر معرفی و مورد حمایت قرار گرفتند.
در تفاهم نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) هم یک سری زنان سرپرست خانواری در استان وجود دارند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که نزدیک به ۳۵۰ نفر شناسایی شدند تا مورد حمایت قرار گیرند. در حوزه اشتغال آفرینی برای حدود ۳۰۵ نفر ایجاد اشتغال به صورت قطعی انجام گرفته و ۴۵ نفر هم در دست اقدام است.
اما سیاست فرزندآوری برای مدبرنژاد اولویت داشت. در زمینه زنان شاغل در ادارات نیز موضوع جمعیت و فرزند‌آوری مورد نظر قرار گرفت و یکی از دغدغه‌های آن‌ها راه‌اندازی اتاق مادر و کودک بود.
استارت کار برای راه انداری اتاق مادر و کودک در بهزیستی استان‌زده شد و باید طبق تبصره ۹ قانون بودجه بند ع تأکید می‌کند که ادارت و دستگاه‌های اجرایی بخشی از اعتبارات خود را در زمینه جمعیت و فرزندآوری هزینه کنند.
در این صورت مادر دغدغه کمتری برای فرزند خواهد داشت و در بحث فرزند‌آوری بسیار کمک کار خواهد بود.
بحث پارک‌های بانوان و ورزش بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بسیار مد نظر بود.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مگه همسرش چکاره بوده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین