کد خبر: ۲۰۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: تصفیه‌خانه فاضلاب سی سخت که برای رفاه حال مردم و رعایت بهداشت با هزینه میلیاردی ساخته شده وضعیت بسیار بدی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: تصفیه خانه فاضلاب شهری سی سخت در نبود نظارت محیط زیست و بهداشت محیط به محلی برای انواع بیماری ها و آلودگی ها تبدیل شده  است.

بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب شهری سی سخت بیش از چند ماه است که باعث رنجش مردم شهر سی سخت و روستاهای اطراف شده است.

این تصفیه خانه دقیقا در ورودی شهر توریستی سی سخت قرار گرفته که سالانه پذیرای مسافران، گردشگران و توریست های زیادی است که از سراسر کشور و خارج از کشور به اینجا می‌آیند.

مسئولان آب و فاضلاب استان قبل از تاسیس این تصفیه خانه قول داده بودند که به هیچ عنوان بوی بد حاصل از تصفیه خانه به بیرون درز نخواهد کرد و باعث نگرانی مردم نخواهد شد ولی بر خلاف وعده های مسئولان آب و فاضلاب و در نبود نظارت محیط زیست، بهداشت محیط و دیگر دستگاه‌های متولی از چند کیلومتری این تصفیه خانه بوی بد و نامطبوع به مشام هر رهگذری می رسد.

امروز شنبه ۲۱ مردادماه در بازدید سرزده ای که دادستان دنا،کلانتری دنا و خبرنگار فارس از تصفیه خانه فاضلاب شهری سی سخت به عمل آمد عمق مسئله برملا شد به طوری که ورودی فاضلاب شهر به صورت بای پس در کانالی که از قبل و فقط برای مواقع اضطراری تعبیه شده بود به دره ای که در زیر آن چندین طرح ماهی و باغات میوه قرار داشت هدایت می شد.

در این بازدید مشخص شد که تا چند روز قبل عملیات گندزدایی و تخلیه پسماند به صورت دستی و توسط لوله ای به سمت پایین و در جنگل تخلیه می شد که فیلم آن مستند است.

در این بازدید مشخص گردید که از ۶ موتور تصفیه فقط ۲ موتور وارد مدار بوده و بقیه به علت خرابی و سوختگی از مدار خارج بود‌.

ژنراتور چند میلیاردی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است فقط به صورت دکور بوده و عملا تا به امروز وارد چرخه مدار تصفیه خانه نشده است تا در زمان قطعی برق که باید این ژنراتور به صورت خودکار وارد مدار شود تصفیه خانه از کار نیفتد.

حوضچه های این تصفیه خانه پر از لجن پسماند فاضلاب شده است و از مخزن ها سرریز شده به طوری که ورود بدون چکمه به این تصفیه خانه امکان پذیر نبود.

دادستان دنا در بازدید از این تصفیه خانه، سهل انگاری و ترک فعل مسئولین آب و فاضلاب در این مجموعه را به وضوح مشاهده کرد و هشدار داد که چنانچه مسئولین آب و فاضلاب ظرف مهلت زمان خیلی کوتاه  مشکلات موجود را برطرف نکنند وضعیت موجود پابرجا باشد علیه آنها اعلام جرم خواهد کرد و با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

پایان پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالحسین
|
Germany
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اگر قراره بابت کوتاهی کسی مواخذه بشه آقای صالحی سروک هست که مدیر دفتر شبکه فاضلاب استان هست و خودش بچه همان شهر سی سخت هست و در حق شهر خودش ام کوتاهی کرده ، ایشان تنها دنبال جذب آقای ن هست پسر ...که از هر کوششی دریغ نکرده برای اینکه ایشان را در تصفیه خانه جذب کنه و بکار بگمارد و برای اینکه تا کنون نتوانسته تجهیزات به تصفیه خانه نمی دهد تا زیر فشار قرار بگیرن تا بتوانند پسر ...خودش را جذب کند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین