کد خبر: ۲۰۷۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون وزیر ارشاد گفت: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه‌های که گاهاً باجگیر بوده را به ما معرفی کنند و باید آنها را شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرشاد مهدی پور در مراسم جشنواره خبر خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد با یادی از شهید مهدی صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: کشور در شرایط کنونی در موقعیت خاص و تاریخی قرار دارد.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خطه‌ای هستیم که رتبه اول مشارکت و حضور در انتخابات‌ها را داشته که خبری بسیار خوب است اما حفظ آن ضروری است تکلیف مهم اهالی رسانه جهاد تبیین برای حفظ این موقعیت و موفقیت است.

این مسئول در ادامه اظهارات خود گفت: کشور ما دستاوردهای بزرگی داشته و در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم عده‌ای دنبال ضربه زدن هستند که در این راه مسیری جز جهاد تبیین نداریم.

وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات اهالی رسانه مبنی بر حال خوب و حال بد خودشان گفت: با فرض حال خوب و حال بد این وظیفه را پذیرفته‌ایم چه حال خوب داشته باشیم چه حال بد باید در جامعه امید آفرینی کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به وظیفه اهالی رسانه در زمینه خبر خوب گفت: باید به جز بیان مشکلات به امید آفرینی پرداخته و کارهای انجام شده را تبیین کنیم و در مقابل اخبار خلاف واقع در جهاد تبیین مشارکت داشته باشیم و باید با رسانه مرجع فکری مردم باشیم و این سخن که هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود را بیان نکنیم مسئله هیچ وقت تمام نمی‌شود ولی می‌توان مسائل را حل کرد.

وی در همین خصوص گفت: ۲۲ ماه پیش که بر سر کار آمدیم کمک کاغذی منتفی شده بود اما اکنون این اتفاق افتاده است در حوزه صندوق هنر در حوزه رسانه تعداد اعضای صندوق کمتر از ۲۰۰۰ نفر بود که اکنون به ۶۰۰۰ نفر رسیده است و اعضای صندوق هنر سه برابر شدند.

مهدی‌پور با بیان مسالی دیگر از حل مشکلات گفت: میزان کل آگهی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در این استان توزیع شد ۶۰۰ میلیون تومان بود پارسال به ۲ میلیارد تومان رسید و امسال پیش بینی می‌شود که به ۳ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: اکنون همه سامانه ما شفاف و در دسترس و همه قابل استحصال هستند میزان آگهی‌های دولتی در استان شما ۵ برابر سال ۱۴۰۰ شده است که کمک شایانی به مطبوعات است.

وی خبری خوش هم به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داد و گفت: تلاش داریم بعد از ابلاغیه معاون محترم رئیس جمهور این موضوع را به پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز تسری دهیم هر چند ضوابط قانونی سختی دارد.

مهدی‌پور با اشاره به دیده شدن بیشتر استان‌های محروم توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: در تمامی آیین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها و رتبه بندی‌های ما استان‌هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد چند برابر استان‌های برخورد بهره‌مند می‌شوند سال گذشته که بودجه یارانه‌ها افت داشت در استان‌های کمتر برخوردار فقط ۳۰ درصد افت وجود داشت.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به بیمه خبرنگاران با بیان اینکه یک بیمه سخت و زیان آور و یک بیمه صندوق هنر داریم گفت بیمه صندوق هنر بیمه سخت و زیان آور نیست در صندوق هنر می‌توان افراد را بیمه کرد اما بیمه آنها بیمه سخت و زیان آور تلقی نمی‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به پیوست فرهنگی در برنامه هفتم گفت: وزارت ارشاد این موضوع را تعریف کرده امیدواریم پیوست فرهنگی تصویب و الزام آور برای همه دستگاه‌ها شود و ادارات کل ارشاد بتوانند در استان‌ها آن را پیگیری کنند و در همه مناطق اجرا شود که اگر پیوست فرهنگی صورت گیرد پیوست رسانه‌ای هم در آن نهفته است.

مهدی پور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه آگهی‌های دولتی خارج از سامانه اظهار کرد: چنین اقدامی خارج از سامانه وزارت ارشاد تخلف و جرم است مدیر کل ارشاد با همراهی استانداری و شخص استاندار چنین موضوعی را پیگیری کنند و به این ماجرا ورود پیدا کنند دستگاه دولتی حق ندارد خارج از سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی دولتی به کسی ارائه کند این تکلیف قانونی بوده و عدول از آن مجازات سنگینی دارد.

این مسئول گفت: در برخی از استان‌ها چنین اتفاقاتی افتاده مدیرکل اگر چنین مواردی وجود دارد گزارش کرده تا به موضوع ورود پیدا کرده و رسیدگی کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به آیاتی از سوره انفال در خصوص عدم پرداختن به نزاع و اختلاف گفت: اگر در استانی چنین چیزی دیده شود به معنای آن است که پیشرفت نکرده‌ایم و به میزان کافی دیده نشده‌ایم در آیاتی از قرآن آمده اگر اختلاف به وجود آمد فشل خواهید شد و قدرت خود را از دست می‌دهید.

مهدی‌پور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گردشگر پذیر و زیبای کشور است یادآور شد: پیشنهادی داده‌ایم که از محل درآمدهای گردشگری با تفاهمنامه‌ای که با گردشگری بسته می‌شود در صورت افزایش تعداد گردشگران در هر استان به رسانه‌های آن استان کمک شود که در بخشی از استان‌های شمالی به نتیجه رسیده است در این بین با حمایت رسانه‌ها و گردشگری هم به تعداد گردشگران افزوده می‌شود و هم رسانه‌ها از آن منتفع خواهند شد و در توانایی رسانه‌ها موثر است.

معاون وزیر ارشاد همچنین به موضوع دوره‌های آموزشی برای استان‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری خانه مطبوعات و بسیج رسانه دوره‌های آموزشی تدارک دیده می‌شود بنا به نیاز هر استان دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد تا توانمندی‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به حمایت‌های معاونت مطبوعاتی از استان‌ها گفت: در حوزه رسانه و معاونت مطبوعاتی مجموعه‌ای از قوانین داریم که همه را به نفع استان‌ها ترمیم کرده‌ایم برای مثال استان کهگیلویه و بویراحمد که در انتخابات‌ها و شکوه حضور مردم جز استان‌های اول به شمار می‌رود و اکنون هم در آستانه انتخابات هستیم به چنین استان‌هایی کمک خواهیم کرد چرا که دشمن به دنبال تضعیف اقتدار ملی است.

این معاون وزیر ارشاد با اشاره به رسانه‌های فاقد مجوز در بستر وب گفت: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این رسانه‌ها را به ما معرفی کنند که گاهاً باجگیر بوده و باید آنها را شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شود تا تدابیر لازم برای برخورد با آنها را داشته باشیم نباید بگذاریم چنین رسانه‌هایی فعالیت کنند زیرا وظیفه ما حمایت از رسانه‌های مجوزدار است که در این راه کمک شما رسانه‌ها را می‌طلبد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سجادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
عزت خواه مدیر ناتوان با رایزنی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، خبرنگاران را بدنام کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
اگر توانست دست سایت ...نیوز را از فضای مطبوعاتی ورسانه ای این استان کوتاه کنه پس معلومه که مدیر هست و وعده الکی نداده
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برخورد با روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ، آقای ..بعنوان خبرنگار ، که سنت غلط باج دهی تحت عنوان هدیه و ... را در آموزش و پرورش برای چشم پوشی از عملکرد ناتوان آموزش و پرورش ، دلیل عدم پرداختن به اینکه استان در آموزش آخرین استان کشور شد و پخش تیتر خبر های آبکی و تکراری و خبر سازی های عزت خواه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین