کد خبر: ۲۰۷۵۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۴۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
مسئول هئیت میثاق با شهداء در گفت‌وگو با عصردنا؛
عصر دنا: مسئول هئیت میثاق با شهداء عنوان کرد: الان جبهه حق و باطل در حال جمع آوری نیرو است. جبهه حق در مساجد و حسینیه‌ها به‌عنوان سنگر اصلی نقش آفرینی می‌کند ولی با یک معظلات عدیده‌ای از جمله هیات امناها در مساجد که عمدتا پیران هستند و درکی از جوان و نوجوان امروزی ندارد مواجه می‌شوند؛ که با رفتارهاشون باعث دفع نوجوان و جوان دهه هشتادی و نودی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا_زینب خوش اندیش: امید جمالفر در گفت‌وگو با خبرنگار عصردنا با اشاره به جذب نوجوانان و جوانان گفت: ما از 10سال گذشته یک گروه تحقیقاتی_مطالعاتی را تشکیل دادیم، انحرافاتی فکری_عقیدتی، تحریف‌های که بسیار مشهود بود را شناسایی و آسیب شناسی کردیم و مشکلات را به حداقل رساندیم.
وی اظهار داشت: تلاش کردیم که بین هئیت های سنتی و کلاسیک که سبک خواندن، فضا سازی و دکور آن متفاوت بود وجه اشتراکاتی را پیدا کنیم تا هم مخاطب‌های سنتی و هم کلاسیک را جذب کنیم و اینکار رضایت عمومی را در پی داشت.مداحان و سخنرانان ذائقه مستمع امروزی را تامین کنند.
مسئول هئیت میثاق با شهداء با بیان اینکه مداح باید اگاه به مسائل روز و دینی باشد، گفت: لازم است مداحان و سخنرانان ذائقه مستمع امروزی را تامین کنند؛ زیرا جوانان امروز در فضای مجازی که پر از تنوع است، بزرگ میشوند.
جمالفر با اشاره به رضایت 90درصدی مخاطبان خاطرنشان کرد: این نتیجه کار علمی_ پژوهشی و خلاقیت بالا در تامین جذب مخاطب است. ما هیئت را مأمن و تکیه گاه به عنوان نقطه مهمی در نظر میگیریم که امید آفرینی میکند یعنی جوانی که وارد هیئت میشود و خروجی آن جوان مومن و انقلابی بر اساس شاخص‌های رهبر است.
وی در ادامه نیز به فضاسازی هیئت اشاره کرد و گفت: برای اینکه جوان بینش سیاسی درستی پیدا کند آن را در فضای سازی هیئت میتوان ایجاد کرد. امسال مسئله عفاف و حجاب مهم بود و به گونه‌ای کار کردیم که برای مخاطبان مهم تلقی شود.
مسئول هئیت میثاق با شهداء ادامه داد: درشب‌های اول محرم شاهدیم که حضرت زینب و حضرت رقیه در مقابل لشکر ۳۰ هزار نفری از اشرار ایستادند و این حاوی پیامی است که زنان محجبه هرچند تعداد کمی باشند در مقابل اشرار میتوانند بایستند.
این مداح عنوان کرد: یک زن هر چه مصیبت زده باشد میتواند در مقابل اینهمه دشمن بایستد و این حاوی پیامی برای زنان است که امید آفرینی می‌کند.. از شب ۱۱ تا ۱۳ محرم یک پارچه سیاه ساده نوشته شده که «خیمه افتاد، چادر از سر زینب هرگز» یعنی ما حاضریم عباس‌ها و علی اکبرها به شهادت برسند ولی حجاب از سر بانوان نیفتد.
جمالفر با تاکید بر اینکه مداح باید مسئله جامعه و روز را دریابد، گفت: مسائل مختلف از جمله دفاع از حرم، اقتصاد مردم، عفاف و حجاب، دفاع از مظلومیت رهبر و کارآمدی یا ناکارآمدی مسئولین باید سرتیتر مداحی قرار بگیرد؛ که موسیقی، محتوا و هنر مداح در این راستا قرار بگیرد و نگاه تبیینی برای مخاطب آگاه و فهیم را به همراه داشته باشد.
مسئول هئیت میثاق با شهداء اظهار داشت: مداح به عنوان یک هنرمند باید از شعر، موسیقی، نوا و نغمه متناسب با شأن اهل بیت استفاده کند همچنین مسائل روز را تبدیل به یک چالش کند و راهکارها را بگوید.

جمالفر با اینکه اینکه وقتی وارد هئیت میثاق با شهداء می‌شویم گویا تنها هئیت نوجوانان است، گفت: کادر اجرایی و انتظامات هیئت همه جوان و نوجوان هستند و این باعث میشود نیرو احساس هویت دینی کند همانطور که در حوزه رسانه می‌بینیم نوجوان ۱۴ ساله کار رسانه هیئت را با قدرت انجام میدهد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان هویت دینی_ انقلابی پیدا می‌کنند و در آینده نیز تبدیل به یک کنشگر اجتماعی میشوند گفت: در محیط سالم هیئت تربیتی که محور اباعبدالله است کار تشکیلاتی یاد می‌گیرند.
این مداح ادامه داد: جوان با تجربه انقلابی را پرورش می‌دهیم که با چالش‌ها و مشکلات روبرو می‌شوند هیئت یک کلاس درس است که برای هر سنی یک استاد وجود دارد برای سه ساله ها حضرت رقیه برای پیران حبیب بن مظاهر برای نوجوانان قاسم است و برای مادران رباب تبدیل به یک الگو می‌شود تا به خود اباعبدالله برسیم و او ما را به الله میرساند در واقع یک سیر تربیتی است از من به او که به خدا میرسد.

جمالفر با اشاره به اینکه جوان امروزی نیاز به تربیت و تعلیم دارد گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های هیئت میثاق با دیگر هیئت‌ها این است که مبنای آن آموزش است، یعنی در کنار هیئت موسسه آموزشی ترنم را داریم.
وی ادامه داد: هدف تعلیم و تزکیه است و بچه های هیئت میثاق با شهدا در اینجا خیلی از مسائل اعتقادی اسلامی و احکام را آموزش می بینند رویکرد هیئت رشد و تعالی درسی بچه هاست خیلی از بچه های هئیت در دانشگاه امام صادق صنعتی شریف امام باقر و مدارس تیزهوشان و نمونه درس میخوانند.
جمالفر ادامه داد: حتی یکی از بچه ها در آزمون جذب سپاه جز رتبه های برتر کشوری شده است. بچه ها در ترنم وحی آموزش جامع از جمله مداحی، قرآن، احکام، ادبیات عرب و فارسی و مقتل شناسی تاریخ اسلام آموزش می بینند و تقریباً یک بسته کامل است که نیاز است جوان و نوجوان با آن آشنا شود.

وی عنوان کرد: هیات میثاق یک هیات انقلابی است و از ماهیت سکولار بدور است. در این هیات سیاست دینی که برگرفته از اندیشه امامین انقلاب هست جاری و ساری است. ماهیت سیاسی هیات تراز انقلاب اسلامی است ، نگاه و گوش ما به سخنان رهبری است.
 
جمالفرد اظهار داشت: هر دوره ما سه سال است یعنی سه ترم می‌شود یک تیم علمی پنج نفره داریم و در این سه سال تمام آموزش‌هایی که نیاز یک مداح است را آموزش می‌دهیم.
جمالفرد با بیان اینکه از اساتید حوزه و دانشگاه استفاده می‌کنیم.
وی اظهار داشت: ما به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم نسبت به مردم و اوضاع جامعه بی‌خیال باشیم.
جمالفرد ادامه داد:ما هیات گروه جهادی میثاق را نیز تشکیل دادیم تا رسالت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و به ظهور برسانیم.
وی عنوان کرد: دو مسکن محرومین را در سال ۱۴۰۰ در روستای نده ساختیم و با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و خیرین در تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی برای خانواده نیازمند کمک کردیم.
وی گفت: جهیزیه تعدادی از ذوجین را در مدتی که گروه جهادی را تشکیل دادیم توانستیم بدهیم و واسطه‌گری بین مردم و خیرین می‌شدیم.
جمالفر بیان کرد: افتخار ما این است که در ایام کرونا قبل از آنکه حضرت آقا در مورد بسته ارزاق بگوید ما آن را تهیه کردیم همچنین در ایام زلزله نیز حضور فعال داشتیم.

این مداح بیان کرد: آفرینش‌های هنری از جمله سرود را داشتیم در سال گذشته برای سرود برادران تولید محتوای در خصوص بیانه گام دوم انقلاب را داشتیم، شاعر و اجرا هم با خود گروه بود و در جشنواره بین‌المللی سرود فجر رتبه برتر را در کشور به دست آوردیم چون در آن موقع اولویت بیان گام دوم انقلاب بود.
وی اظهار داشت: در خصوص اربعین و حاج قاسم و دیگر موضوع‌ها کارهای شاخص انجام دادیم و وقتی متوجه شدیم که باید در خصوص عفاف و حجاب هم کار کنیم گروه سرود خواهران را راه اندازی کردیم و برای اولین بار در میدان هفت تیر مراسم داشتیم و بعد از آن چندین گروه به تقلید از ما گروه سرود تشکیل دادند.
این مداح با اشاره به استقبال 1500نفری جوان و نوجوان در شب‌های محرم گفت: اکنون با یک بحران مواجه شده‌ایم. آن هم بحران فضای فیزیکی و زیر ساختی است،
این هیات الان هیچ مکان ثابتی که بتواند مقر تمرکز فعالیت، های دینی، فرهنگی، آموزشی،سیاسی و انقلابی باشد ندارد.
جمال‌فر از برخی مسئولین فرهنگی استان گلایه نمودند و اظهار داشتند: بارها به مسئولین استانی و شهر یاسوج مراجعه کردیم ولی تا کنون کسی یارای این مجموعه در بحث مکان نبود.
وی عنوان کرد: الان جبهه حق و باطل در حال جمع آوری نیرو است. جبهه حق در مساجد و حسینیه‌ها به‌عنوان سنگر اصلی نقش آفرینی می‌کند ولی با یک معظلات عدیده‌ای از جمله هیات امناها در مساجد که عمدتا پیران هستند و درکی از جوان و نوجوان امروزی ندارد مواجه می‌شوند؛ که با رفتارهاشون باعث دفع نوجوان و جوان دهه هشتادی و نودی هستند.
وی در پایان نیز خواستار همت مسئولین در مشکلات پیش‌روی هئیت میثاق با شهداء شدند و ادامه دادند: ان شاءالله مساله زیرساختی این هیات پر از شور و شعور انقلابی بزودی حل شود.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
خدا خیرتون بدا واقعا...
همین شماها هستید که یه کاری می کنید برای این جوونها و نوجونها والا کسی به فکر نیست..
خداقوت به حاج امید عزیز انقلابی و همیشه پای کار...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
درود عااالی بود امام حسین بهتون اجر بده
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
آخ تاقیومت وای وای وای
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
اسم هییت نیار جمال فر،خودتو در پست غصبی بازرسی دانشگاه علوم پزشکی نشون دادی.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
من چند باری تو این هیات رفتم واقعا شاخصه های انقلابی گری رو داره...
حیفه مکان ثابت نداره.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
خدا قوت خدمت همه شما عزیزان خدا اجرتون بده
ان شاءالله مسئولین بشنوند این حرفها رو بلکه فکری به حال مساجدی کنند که از جوون و نوجوون خالی و از پیرمرد پره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
خدا قوت خدمت همه دوستان اجرتون با امام حسین علیه السلام
ان شاءالله مسئولین ببینند و بشنوند این دغدغه ها رو و فکری به حال مساجدی کنند که از جوون و نوجوون خالی و از پیرمرد پره
جوان انقلابی
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
حیف این چنین جوانان انقلابی که جايگاهی در دولت ندارن که بتوانند طرح ها و ایده های خود را پیاده کنند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
خداقوت به شما ، ای کاش کمی مسئولین به بحث های فرهنگی برای جوان و نوجوان اهمیت بدهند ، چرا که الان تمام فشار رسانه ای دشمن روی همین نسل های جوان و نوجوان ماست.
پیر غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
جمالفر بیان کرد: افتخار ما این است که در ایام کرونا قبل از آنکه حضرت آقا در مورد بسته ارزاق بگوید ما آن را تهیه کردیم .

احساس میکنم جلوترازآقا حرکت میکنه
مداح پیشکسوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بنظرم برگرده پیش استاد خودش تو حسینیه امام علی مشکلش حل میشه.یا زمینی که روبروی مسجد امام حسین معلم 5 هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
وی عنوان کرد: هیات میثاق یک هیات انقلابی است و از ماهیت سکولار بدور است

ایشون فقط خودش تو هیتش میخونه وسخنراناشم آدمای خاص هستن.ضمنا بودجشم بد نیست بگه ازکجا میاد
مداح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
خروجیهای تفکرات استادش شده این هیئت وجندتا ی دیگه که مکانهای خاصی رو قبضه کردن.هیئت و موسسه امام زاده ،آستان قدس جبهه فرهنگی خاتم وغیره....
همه مداحان قدیمی رو کنار گذاشتن باحمایت سازمان تبلیغات.
ضمنا کار فرهنگی مکان نمی خواد وگرنه هر چی مکان فرهنگیه دست شما واستادت هست
زگهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
درود خدا بهتون خیر بده. در این روزگار که همه جوانان را به حال خودشون رها کردند شما بهترین کار ممکن میکنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین