تاریخ انتشار:۰۰:۲۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه دیشموک از رفتار برخی نمایندگان در تمام کردن خدمات به نام خودشان انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت الاسلام علی اکبر راوند در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای خانواده های کارکنان ناو گروه۸۶ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دیدار و تقدیر و تشکر رهبر معظم انقلاب از مجموعه عوامل نقش آفرین در این عملیات بزرگ نشانه عظمت و راهبردی بودن این موضوع است.

حجت الاسلام راوند این حرکت را از دیدگاه و سخنا ن رهبری حاوی چهار درس مهم دانست و افزود: درس اول از دیدگاه ایشان درس خداشناسی بود چون که با توجه به عظمت دریا به عنوان نمایشگاهی از آیات پروردگار این حضور به ما درس خداشناسی میدهد.

وی درس دیگر این حرکت از نگاه رهبری را درس انقلاب نامید و گفت: در دوره های ننگین پهلوی و قاجار با وجود سواحل و امکانات دریایی فراوان شناختی از دریا و ظرفیتهای آن در کشور وجود نداشت و نیروی دریایی به کارهای دیگر مشغول بود اما انقلاب اسلامی ایران، دریا و دریا نوردی را از تعطیلی خارج کرد و شکوفایی خاصی به آن بخشید بنابراین این دانایی توانایی، همت و جسارت و اعتماد به نفس شما در این اقدام بزرگ هدیه انقلاب به ایران است.

راوند گفت: درس سوم این اقدام از دیدگاه رهبری حضور ایران در آبهای دور دست و اقیانوسهای آرام و اطلس حضوری امنیت ساز برای کشور است و درس چهارم در کلام مقام معظم رهبری این بود که همه موفقیتها و پیشرفتها نتیجه تلاش و تحمل سختیها و مرارت های نیروهای مخلص انقلابی و خانواده های آنهاست و با راحت طلبی، تماشا، و گوشه نشینی و حسرت خوردن کاری پیش نمی رود.

وی هدف از اقدام نیروهای مسلح ایران مبنی بر الحاق موشک کروز ابومهدی به ناوگان دریای ایران و برگزاری رزمایش اقتدار در خلیج فارس را حاوی پیام هشدار ایران به ارتش ترورسیت آمریکا و پاسخ محکمی به اعلام حضور جنگنده های اف۳۵واف۱۶و ناوشکن مجهز به موشک های هدایت شونده و حضور بیش از سه هزار سرباز و ملوان آمریکایی در خلیج فارس برای مقابله با ایران دانست و گفت: برخلاف بعضی فضاسازی های غرب زدگان داخلی، وقتی ناوهای آمریکا به داخل منطقه و نزدیکی آبهای سرزمین ایران می آید اتفاقاً به معنی منتفی بودن حمله نظامی است چرا که در صورت انجام اقدام احمقانه ای از سوی آمریکا، اولین هدفهای در دسترس موشکهای ایران همان ناوهای چند میلیارد دلاری و تجهیزات پیشرفته آنها خواهد بود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به نامگذاری روز شنبه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک گفت: مردم باید بدانند که اکر سرمایه های خود را به سوی تولید هدایت کنند هم باعث شکوفا شدن اقتصاد کشور خواهند شد و هم باعث تحقق یافتن شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: صنایع کوچک نقش مهم و سازنده ای در شکوفایی اقتصاد کشور خواهند داشت و این مهم باید بر مبنای اصول و مبانی اقتصادی و علمی تحقق یابد.

این خطیب جمعه با اشاره به حضور کارگروهی که برای حمایت از مردم در دیشموک حضور پیدا کردندبیان کرد: وام های اشتغالی که از سوی بانکها و نهادها داده میشود بدون نظارت است و کمکی به اشتغال منطقه نخواهد کرد.

حجت الاسلام راوند با اشاره به روز۲۳مرداد روز مقاومت و پیروزی مردم لبنان بر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه گفت: مقام معظم رهبری در روز دهم جنگ توسط شهیدسردار سلیمانی پیامی فرستاد و از قطعیت پیروزی مقاومت لبنان خبر داد و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از پیروزی گفت: در هفته نخست امام خامنه ای پیام فرستاد که شما پیروز خواهید شد و ما به یک قدرت منطقه ای تبدیل خواهیم شد.

امام جمعه دیشموک با اشاره به نقش سردار سلیمانی در پیروزی حزب الله لبنان در جنگ۳۳روزه بیان کرد: سردار دلها نقش معنویت را در پیروزی حزب الله چنین بیان میکند هنگامی که در تجهیزات جنگی و مسائل نظامی ظاهراً هیج امیدی به شکست دشمن نبود،با فرمانده کل قوا ملاقات کردم و ایشان با اطمینان فرمودند شما در جنگ پیروز می شویدو فرمود به رزمندگان بگویید دعای جوشن صغیر بخوانند.

وی با اشاره به تلاش برخی نیروهای داخلی و خارجی برای تضعیف جمهوری اسلامی و تطهیر رژیم بی عرضه پهلوی گفت: پس از تقویت روز افزون و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی وخارجی دشمن قرار گرفت که مقابله با این سیاست، ضرورتی آشکار برای همه مردم و نظام است.

وی با اشاره به حضور گروه های سازمان یافته جریان تحریف برای ناراضی کردن مردم گفت: این جریان برای تطهیر پهلوی اقدام به تهیه محتواهای جذاب و نشر در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای میکنند در حالیکه درباره بی کفایتی و خیانت ننگین دودمان پهلوی، جدایی بحرین از ایران قابل درک و ملموس و نشانه ای آشکار برای جنایت این رژیم منحوس است به همین خاطر سالروز جدایی بحرین از ایران را روز افشای خیانت پهلوی بنامیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به نگرانی و نارضایتی مردم از نانوایی ها و ضعف نظارتها بر این صنف حیاتی و مهم گفت: ساعات کاری نانوایی ها تنظیم نیست و کیفیت نان نانوایی ها مطلوب نیست و این موضوعات به معظلی در سطح شهر تبدیل شده است که انتظار داریم اگر دستگاهها خوب نیستند با خرید دستگاه مناسب این مشکل حل شود و اگر کیفیت بد نان به کیفیت آرد مربوط است مسئولین ذیربط پیگیر ی کنند و آرد با کیفیت بیاورند و در صورتی که خود نانواها درست کار نمی کنند دستگاههای متولی با نظارت و حساسیت موضوع نان مردم را پیگیری و مشکل را مرتفع کنند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به سخن رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر قرار دادن تمام ظرفیتهای صدا و سیما در اختیار نامزدها برای تبلیغات گفت: صدا و سیما در راستای تحقق دو راهبرد رقابت و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می کند تا هیج فردی که خودش را اصلح می داند به خاطر نداشتن امکانات معرفی خود از نامزدی منصرف نشود.

وی افزود: قرار دادن شبکه های تلویزیونی و رادیویی در اختیار تبلیغات برای نامزدها هم به مشارکت بیشتر کمک می کند و هم باعث می شود که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و اصلح را تشخیص دهند تا اصلح ترین نامزدها به مجلس را ه یابند.

راوند با گلایه از بعضی از کارهای نمایندگان و دخالت در امور غیر از وظایف قانونی خود گفت: کار نمایندگان تصویب قانون های لازم در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی و کشور است ولی بعضی مواقع نمایندگان حرفهایی میزنند و کارهایی میکنند که در حیطه اختیارات قانونی آنها نیست مثلاً قول کارهای اجرایی را به مردم می دهند که در حیطه وظایف قانونی آنها نیست.

امام جمعه دیشموک ببان کرد: هر چه خدمات در نظام اسلامی به مردم ارائه میشود متعلق به نظام اسلامی و دولتها است و ما نباید این خدمات را به اسم نمایندگان و افرادی که دنبال سو استفاده از این خدمات هستند ثبت کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین