تاریخ انتشار:۰۰:۲۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه سوق با طرح چند سوال شورای اسلامی این شهر را به چالش کشید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: چهار رکن سیاست تثبیت نرخ ارز در شرایط تحریم که الزاماً باید همه اضلاع و ارکان آن هم‌زمان از سوی سیاست‌گذار دنبال شود و اجرای ناقص آن نتایج مطلوب را حاصل نخواهد کرد، به شرح زیر است: اول کنترل عرضه ارز دوم مدیریت تقاضای ارز سوم تعیین نرخ ارز با هدف تحرک تولید و چهارم دلارزدایی با انجام پیمان‌های پولی دو و چندجانبه است.
زمان‌شناسی امام سجاد(ع)

وی با تبریک 26 مردادماه روز بازگشت آزادگان گفت: الماس‌های درخشان جمهوری اسلامی  سرمایه معنوی خاطرات آزادگان؛ مسأله‌ی آزادگان ما از ابعاد مختلفی قابل توجه است. یکی از ابعاد، خاطرات باارزش آزادگان است آنچه در خلال بیانات و نوشته‌ها در مورد دوران اسارت گفته شده است، یک بخش کوچکی است از یک داستان بلند، و ما همچنان احتیاج داریم که این داستان بلند را بشنویم.

وی گفت:  فهم سنت‌های الهی؛ امروز دنیا در حال عبور از یک گذرگاه و رسیدن به یک وضع جدید و ماجرای جدیدی است. رفتار ما، نیت ما، عمل ما در شکل‌گیری این وضعیت جدید، تعیین‌کننده است. برای این‌که دلهامان قرص شود، برای این‌که راه را گم نکنیم، زندگی آزادگان می‌تواند برای ما یک ستاره‌ی راهنما باشد.

این خطیب جمعه افزود: ثواب و جزای الهی؛ یک بُعد ارزش کار آزادگان هم بعد ثواب الهی است. یک ملت عزتش، قدرتش، صدرنشینی‌اش در تاریخ، به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد این مجاهدت گاهی در جبهه است، گاهی در میدان اسارت است. بدانیم لحظه‌لحظه‌ی عمر آزادگان در دیوان الهی محفوظ است.

وی گفت: جدایی بحرین نقطه عطف وادادگی و بی‌کفایتی پهلوی و  میراث وطن فروشی شاه جدایی بحرین از ایران بوده است

این خطیب جمعه گفت: پس از تقویت روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار گروه‌های اصلی جریان تحریف، بعضاً افرادی سازمان‌نایافته شامل ناراضیان از وضعیت اقتصادی و کسانی‌که آزادیهای اجتماعی موجود را کافی نمی‌بینند نیز عمدتاً تحت تأثیر موج تبلیغات رسانه‌ای تطهیرکنندگان پهلوی، به صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی به بازنشر محتواهایی جذاب اما کم‌عمق در راستای تطهیر پهلوی اقدام می‌کنند.

وی گفت: پیشروی این سیاست به گونه‌ای بوده که مقابله با آن به ضرورتی آشکار برای جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این تهدید فرهنگی و تاریخی هشدار داده‌اند.

کیانی تصریح کرد: موضوع جدایی بحرین برای افکار عمومی و مردم عادی ملموس‌تر و قابل درک‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد سزاوار است سالروز جدای بحرین از ایران را روز افشاء خیانت‌های پهلوی‌ها و روز تحریف‌زدایی و روز شاخص تقابل با پروژه تطهیر پهلوی بدانیم و بنامیم و برای این روز رویدادسازی نماییم.

کیانی در ادامه گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از دولت محترم و وزیر نیرو  که علی رغم گرمای بی سابقه‌ای که در کشور بود مدیریت برق را به نحو احسن انجام دادند خاموشی را نه در کارخانجات و کارگاه‌ها و نه در منازل مردم نداشتیم اگر هم جایی خاموشی بوده بسیار کم و قابل اغماض بوده است از مردم دعوت می‌کنیم که در مصرف برق صرفه‌جویی را رعایت کنند دعوت به صرفه جویی دعوت به تقواست و خود صرفه‌جویی کردن مصداق تقواست.

بحث مهم خطبه‌های امروز در مورد عملکرد شورا و شهرداری بود که کیانی‌اصل گفت: دو سال از عمر شورای شهر می‌گذرد خطاب به اعضای محترم شورای شهر عرض می‌کنم با گذشت دو سال از آغاز به کار شماها به مردم گزارش بدهید چه اقداماتی انجام دادید در راستای وعده انتخاباتی که دادید چه کار کردید شاید در دید مردم بالاترین کاری که  کردید ابقاء شهردار بوده ولی از همین شهردار چه خواسته‌ای داشته‌اید برای پیشرفت شهر آیا شهردار خواسته‌های شما را عملی کرده آیا نظارت بر کارها شده، مردم دنبال پیشرفت شهرشان بودند به شما اعتماد کردند و رای دادند در پیشگاه خداوند و وجدان خودتان را ارزیابی کنید ببینید آیا از عملکرد خودتان راضی هستید یا خیر مصلای نماز جمعه این آمادگی را دارد که این وقت را به اعضای شورا بدهد که اقدامات و گزارشات شورا را به سمع و نظر مردم برسانند.

برچسب ها: امام جمعه سوق
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین