کد خبر: ۲۰۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع رفاهی ایثارگران،پیش بینی بودجه برای اتمام کار ساماندهی گلزارهای شهدا و پیگیری برای احیای کارخانه آرد و نشاسته امیدها برای بهبود وضعیت رفاهی خانواده ۸۳هزار نفری ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را نوید داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع رفاهی ایثارگران،پیش بینی بودجه برای اتمام کار ساماندهی گلزارهای شهدا و پیگیری برای احیای کارخانه آرد و نشاسته امیدها برای بهبود وضعیت رفاهی خانواده ۸۳هزار نفری ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را نوید داده است.

 

جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد که با افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد بنیاد شهید،افزایش تکریم آنان خدمات رسانی را در ۲ سال اخیربهتر تجربه کرده حالا امیدوارند تا با اختصاص ۲هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق سه مطالبه بر زمین مانده شان وضعیت بهتری در انتظارشان باشد.

 

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی با تقدیم یکهزار و ۸۹۶ شهید که خانواده ۶۳ شهید همچنان در انتظار پیکر فرزندانشان هستند، ۱۱ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۵۱۶ آزاده نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته اند امید دارند تا با نگاه انقلابی دولت مردمی وضعیت زندگی آنان بهبود یابد.

 

حضور ۳۶ مشاور وزارتخانه های مختلف به مدت سه روز در کهگیلویه و بویراحمد و دیدارهای چهره به چهره با جامعه ایثارگری شاغل در دستگاه های اجرایی مختلف یکی از اقدام های مهم دولت سیزدهم در سال جاری برای گره گشایی از مشکلات این قشرافتخارآفرین بوده است.

 

براساس رده بندی که هر ماه براساس ۲۷۰ شاخص ارزیابی انجام می شود بنیادشهید کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان های ششم و هفتم قرار دارد در صورتی که ۲ سال پیش در ردیف استان های آخر قرار داشت.

 

تعیین ضرب العجل برای احیای کارخانه آرد و نشاسته

 

از آنجا که جذب حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان شاهد از مطالبات و درخواست مهم آنان است و کارخانه آرد و نشاسته یاسوج مربوط به جامعه ایثارگری است با تعیین ضرب العجل برای احیای آن از طرف رییس جمهور امیدها برای احیای این واحد تولیدی و اشتغال یادگاران شهدای کهگیلویه و بویراحمد زنده شده است.

 

امید به تحقق مطالبات برزمین مانده جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد

 

رئیس جمهور در سفر تیرماه امسال به کهگیلویه و بویراحمد به سازمان اقتصادی کوثر ۲ ماه فرصت داد که کارخانه آرد را با تمام ظرفیت افتتاح کند.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: در صورت راه اندازی نشدن این واحد تولیدی در وقت مقرر، احیای آن به سازمان دیگری واگذار می شود.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر پیش تر با اشاره به فروش کارخانه آرد یاسوج گفت: کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با توجه به زیان ده بودن آن به بخش خصوصی واگذار می شود.

 

"ناصر فخاری" یادآور شد: این کارخانه در مدت پنج سال زیان ده است که با این شرایط متضرر، باید به بخش خصوصی واگذار شود.

 

کارخانه آرد یاسوج ، نشاسته و گلوکز با چهار فاز مختلف یکی از قدیمی ترین کارخانه های کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ نفر است که به دلیل برخی مشکلات اکنون تنها در یک فاز با اشتغال ۶۰ نفر در حال فعالیت است.

 

دیگر ارمغان های سفر دوم رییس جمهور برای جامعه ایثارگری

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲هزار و ۵۰ میلیارد ریال به طرح های حوزه ایثارگری استان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافته است.

 

رضا پارسیان‌نژاد افزود: این اعتبار به طرح مجتمع رفاهی ایثارگران،ساماندهی گلزار شهدا، احداث دهکده دفاع مقدس استان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافته است.

 

امید به تحقق مطالبات برزمین مانده جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد

 

وی بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ۴۱ گلزار شهید باقی مانده در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که امید می رود با جذب آن کار ساماندهی قبور شهدای استان در سال جاری به خط پایان برسد.

 

پارسیان نژاد عنوان کرد: همچنین ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر دوم رییس جمهور برای ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف بنیاد شهید انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تاکید کرد: برای تحقق این امر ۵۰۰ میلیارد ریال به باغ موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال به طرح مجتمع رفاهی ایثارگران استان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافته است.

 

رضا پارسیان‌نژاد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران استان در سال ۱۳۸۶ آغاز شده و این طرح پس از گذشت سال‌ها تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: امید می رود با جذب این اعتبار فاز درمانی آن در سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب امکاناتی مانند زیرساخت‌های ورزشی، توان بخشی، اقامتی و آمفی تئاتر در دست ساخت است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه خدمات رسانی بهتر به ۱۰ هزار و ۸۲۵ جانباز و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از والدین شهدای استان فراهم می شود.

 

دیگر اقدام ها برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران

 

وی با بیان اینکه شمار مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد شهید برای انجام خدمت به اعضای خانواده ۸۳ هزار و ۸۰۰ نفری ایثارگران استان از ۸۰ واحد به ۳۲۰ مرکز در دولت سیزدهم افزایش یافته تاکید کرد: عزم دولت برای افزایش رفاه و بهبود سلامت این جامعه افتخارآفرین جدی است.

 

پارسیان نژاد تاکید کرد: عقد تفاهم نامه به منظور اعزام چهار هزار نفر از جامعه ایثارگری به کربلای معلی از دیگر برنامه های بنیادشهید استان در سال جاری است.

 

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار، فرمانداران و سایر مقامات اجرایی استان انجام شده است این در حالی است که سال ۱۴۰۰ تنها پنج هزار و ۷۵۹ مورد سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان انجام شده بودد.

 

تلاش برای گسترش چتر حمایت از جانبازان

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار پرونده درخواست استفاده از حمایت های جانبازی برای رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان تشکیل شده است.

 

امید به تحقق مطالبات برزمین مانده جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد

 

پارسیان نژاد تاکید کرد: شمار زیادی از این درخواست ها در کمیسیون پزشکی تایید شده اند و در مراحل پایانی هستند.

 

وی بیان کرد: با تایید نهایی این درخواست ها که به زودی صورت می گیرد جانبازان مذکور از همه حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران نظیر درمان، تسهیلات بانکی بانکی و سایر خدمات بهره مند خواهند شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در زمان حاضر استان بیش از ۱۱هزار جانباز دارد که ۵۸ نفر آنان بالای ۷۰ درصد هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
سلام صبح همگان بخیر وعاقبت همگان نیز امید است عزیزوبزرگوار جناب آقای دکتر حاج رضا پارسیان نژاد عزیزوبزرگوار که خود بقیة الشهدا وفرزند شهید والامقام وشاهدمیباشد بذل توجه خاص به قشر ایثارگران استان مهربان بیان وضعیت خویش را ندارند نیز فراموش نفرمایند عزت مزید درودوبدرود مانا باشید...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین