تاریخ انتشار:۱۶:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهارت افزایی را اصلی‌ترین نیاز کشور برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی را با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای تحقیق این مهم خواستار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید احسان عسکری در نشست شورای مهارت استان گفت: مهارت آموزی و توجه به آموزش و برنامه‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و اشتغال زدایی دارد و در این خصوص برنامه ریزی شود.
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های عضو شورای مهارت استان باید توجه ویژه به مهارت آموزی جوانان به ویژه از زمان دانش‌آموزی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر شناسایی درست امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه کارآفرینی تاکید کرد و یادآور شد: هرچه با مهارت آموزی در جامعه توجه شود به همان میزان به توسعه اشتغال کمک خواهد شد.
عسکری اظهار کرد: مهارت‌ها و آموزش‌های افراد باید با ظرفیت و داشته های استان همخوانی داشته باشد.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار ادامه داد: لازم است تا به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها برویم تا از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای به میزان لازم بهره‌گیری شود و مهارت‌های شغلی متناسب با نیازمندی استان توسعه پیدا کند.
عسکری ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد: از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده شود.
وی بر اهمیت مهارت افزایی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: برنامه های لازم برای مهارت افزایی دانشجویان نیز در دستور کار متولیان نظام آموزش قرار گیرد.
عسکری افزود: برای توسعه اقتصادی استان نیازمند تلاش بیشتر در حوزه آموزش‌های مهارتی هستیم و امیدواریم در این زمینه جز استان‌های پیشتاز باشیم.
وی گفت: جوانان نیز باید در کنار تحصیلات به دنبال مهارت آموزی و حرفه آموزی باشند.
همچنین اعضای جلسه برای اجرای برنامه ها و گرامی‌داشت هفته ملی مهارت پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.