تاریخ انتشار:۰۷:۱۴ - ۲۷ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: سلامت آب سد چمشیر گچساران بر اساس آزمایش ها و ارزیابی های انجام گرفته کاملا مورد تایید است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس سازمان محیط زیست کشور در بازدید از سد چمشیر گچساران در خصوص کیفیت اب این سد گفت: سد چمشیر جز طرح‌های بزرگ کشور است که با طول ۲۴کیلومتر دو و سه دهم میلیارد متر مکعب آب را ذخیر می کند.
سلاجقه با بیان اینکه از زمان ساخت این سد تاکنون مسایل متعدی توسط سمن ها و برخی افراد در خصوص مشکلات احتمالی کیفیت آب مطرح شد افزود: ارزیابی‌ها و آزمایش های مختلفی به صورت ماهانه از هشت نقطه ی آب سد چمشیر انجام گرفت و نتیجه آزمایش ها سلامت آب این سد را تایید کرد.
وی با بیان اینکه آب پشت سد از لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارد ادامه داد: تاکنون عمق این دریاچ به ۹٠ متر رسید و اگر دریچه سد بسته شود عمق آن به بیش از ۱۳٠متر خواهد رسید که بعد از آبگیری و افتتاح نیز مداوم آب سد ارزیابی می شود.
وی در خصوص تجهیزات انفرادی محیط بانان گفت: در دو سال اخیر تجهیزات مناسبی در اختیار محیط بانان قرار داده شد و این در حالی است که اعتبارات امسال محیط زیست افزایش دو برابری داشته است.
سلاجقی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری نگین زاگرس است گفت: تلاش میشود که برای مهار آتش سوزی‌ها از ظرفیت‌های پرنده‌ای و دانش بنیان و پهبادی استفاده شود.
وی گفت: ایجاد سکوی پد هلیکومتر یکی از راهکار‌هایی است که میتواند برای مهار آتش سوزی در مناطق سخت گذر نقش چشمگیری ایفا کند.
ریس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مناطق بکر استان باید حفظ شود افزود:در مسیر سد چمشیر محل دفن زباله گچساران مشاهده شد که بسیار نگران کننده است چرا که در مسیر آب سد چمشیر قرار دارد.
وی افزود: شهرداری‌های یاسوج، گچساران و سایر شهرستان‌ها مکلف اند که هرچه سریعتر به فکر سلامت مردم باشند در غیر این صورت از ظرفیت قانونی در دولت و خارج از دولت استفاده می شود.
مدیر کل محیط زیست استان گفت: پدسکوی پرتاب بالگرد در منطقه حفاظت شده خامی برای آب پاشی در مواقع آتش سوزی برای مناطق سخت گذر پیش بینی شده است که درحال ساخت است.
جاویدان خرد در خصوص دفن زباله‌های غیر بهداشتی و غیر اصولی در استان گفت: با توجه به دفن زباله در شهرستان‌های استان تذکرات لازم به نهاد های مرتبط به ویژه شهرداری ها داده شد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از شهرداری‌ها به تذکرات داده شده بی توجهی کردند به مراجع قانون گزاری معرفی شده اند.

برچسب ها: محیط زیست ، سد چمشیر
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین