تاریخ انتشار:۱۶:۵۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی سدمخزنی سقاوه با حضور وزیر نیرو در روز‌های آینده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: سد مخزنی سقاوه در دومین سفر رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیات دولت به استان با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
آرش مصلح افزود: در سفر رئیس جمهوری به این استان عملیات اجرایی ۱۰ طرح با قرارداد ۶۰۰ میلیارد تومان شامل سد مخرنی سقاوه، ۸ طرح ساماندهی رودخانه در سطح استان، نقشه‌برداری زمینی و هوایی رودخانه‌های استان و شروع عملیات ساخت مرکز حفاظت فیزیکی و زیرساخت‌های هوشمندسازی سد کوثر آغاز می شود.
مصلح اعتبارات سد سقاوه در سال ۱۴۰۲ را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این سد با هدف اصلی تامین آب بخش صنعت دشت سقاوه به میزان ۵.۷ میلیون متر مکعب در سال ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مختصات سد سقاوه گفت: ارتفاع سد ۴۴ متر، عرض تاج ۱۰ متر، حجم کل مخزن ۹.۷۵ میلیون متر مکعب، حجم مفید مخزن ۹.۳۷ میلیون متر مکعب و متوسطه آورد سالانه ورودی به مخزن ۷.۳۴ میلیون متر مکعب است.
مصلح اضافه کرد: سد سقاوه دارای مجوز‌های تخصیص آب، زیست محیطی، ماده ۲۳ و پدافند غیر عامل است.
سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد باید احداث شود.
رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت دوشنبه و سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ تیرماه در قالب دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین