تاریخ انتشار:۰۰:۳۱ - ۲۳ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر رئیس جمهور و دولت به استان از تداوم برخی اشتباهات گلایه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سفر رئیس‌جمهور به این استان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شکر کنید خدا را که نعمت خدمت به مردم را به شما داده است اینکه شما در جایگاهی هستید که می‌توانید به این مردم خوب، به این مردم مؤمن، به این کشور اسلامی خدمت بکنید؛ دادن این امکان به شما نعمت خیلی بزرگی است؛ این نعمت را شکر کنید.

با گذشت قریب به دو سال از عمر دولت سیزدهم و حرکت های رو به رشد و تحول آفرین در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی مانند عضویت دائمی در سازمان شانگهای، دیپلماسی فعال و موثر با محوریت اقتصاد، توسعه صادرات، رشد اقتصادی مثبت و امثالهم؛ اما در آستانه سفر رییس دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد کماکان در انتظار روحیه تحول آفرین، برنامه ریزی مدون و عزمی راسخ هستیم.

تحولی که با عدم نگاه ویژه، اولویت دار و مسئله محور دولت سیزدهم رخ نخواهد داد و مادامی که نقاط معیوبی مانند بی ثباتی مدیریتی، محرومیت نظارتی، انتصابات سفارشی، منفعت خواهی متنفذین، طایفه گرایی و قومیت سالاری، سهم طلبی نمایندگان مجلس و دخالت باطلشان و نیز سهم دهی دولتی ها به آنان در سطح استان را رفع نکنیم؛ محقق نخواهد شد.

اگر با نگاه واقع بینانه به بررسی پروژه هایی که قرار است در سفر آتی ریاست جمهور به استان بهره برداری شوند، بپردازیم در می‌یابیم که بعضی پروژه ها به اتمام نرسیده و آماده بهره برداری کامل نیز نمی باشند.

همچنین با رصد مداوم برخی از پروژه ها شاهد کمترین مساعدت دولتمردان استانی به رشد آنها بوده ایم.

لذا واضح است بهره برداری از حتی یکی از این گونه پروژه ها، تصور گزارش دهی اسمی، آماری و پیمانکاری غیر واقع را به همراه خواهد داشت و چگونه می تواند تحول آفرین بوده و خروجی مطلوب داشته و استان را از رنج محرومیت رهایی بخشد محرومیتی که مفهوم بیگانه با ذات اما مبتلابه و درگیر این استان است.

در آستانه سفر دوم ریاست جمهور به استان پرسش مهم آن است که چرا مصوبات سفر قبل به مردم ارائه نگردید تا بر اساس آن عملکردها مورد ارزیابی واقع شود و با مسئولان ضعیف و کم اراده ای که آبروی دولت انقلابی را لکه دار کرده اند،برخورد جدی شود.

ناکارآمدی و کم عملی در عرصه مدیریتی که از دیرباز مبتلابه استان بوده است بیشترین آسیب را به بسترسازی برای فراهم شدن زیرساخت های توسعه وارد کرده است و سکوت دولتمردان در مقابل زیاده خواهی نمایندگان از مصداق های آن است.

نمایندگانی که چون عملکرد مطلوبی نداشته اند فاقد قدرت دفاعی برای پاسخ گویی به مردم بوده و از حضور در جمع تشکل های دانشجویی وحشت دارند.

بی‌عملی در برنامه ریزی دقیق، مبتنی بر شناخت ظرفیت های استانی در ابعاد مختلف اقتصادی، انسانی، زیست محیطی و ... و نبود گفتمان جدی علمی و تخصصی در پرداختن به مسائل مبتلا به استان از دیگر موارد درگیر در عرصه مدیریتی استان است که بعضاً باعث شده تا پروژه هایی در استان اجرایی شود که نه توان اقناع افکار عمومی و متخصصان معترض را دارند و نه تاب اعتراض و نقد علمی و تخصصی.که از آن جمله می توان به سرنوشت محیط زیست استان در عرصه های مختلف، مدیریت منابع آب ، سد سازی غیر اصولی و جنگل های بلوط اشاره کرد.

پروژه هایی همچون سد تنگ سرخ ، که با امنیتی کردن فضا اجازه مناظره علمی و تخصصی به موافقان و مخالفان را نداده اند!

ریاست محترم جمهور؛ جای قدردانی است که برای دومین بار قصد سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را دارید اما آنچه حائز اهمیت است عایدی و نتایج سفر شماست که می بایست الزاماتی از قبیل تغییر فوری مدیران و مسئولانی که به نام انقلاب سر کار آمدند اما فاقد عملکرد انقلابی بوده اند و نیز مهر پایانی بر پروژه های نیمه تمام، بالفعل نمودن استعدادها و ظرفیت ها، محرومیت زدایی، تخصیص اعتبارات کافی، جهش اقتصادی و رشد صنعتی، بسترسازی سرمایه گذاری و قرار دادن استان بر ریل توسعه را دارا باشد.

در غیر این صورت این سفر جز افزایش حجم مصوبات خروجی مطلوبی نخواهد داشت بنابراین لزومی به آمدن هم نخواهد بود.

باید اشاره کرد که استان نیازمند حرکت جهشی و جهادی است تا شاهد تحول باشد اما موارد موجب عقب گرد استان که برخلاف طبیعت انقلاب اسلامی بوده و تأسف بار و غیرقابل قبول اند کماکان در قاموس استان وجود دارند و دلیل اصلی عدم توسعه می باشند.

لذا دولت انقلابی می بایست با اراده ای جدی و نوآوری و عدم تعارف در تمامی زمینه ها موجبات تحول را برای استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم آورد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین