تاریخ انتشار:۲۳:۵۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با «عصر دنا» مطرح کرد؛
عصر دنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری ادامه داد: نخستین بار نرخ بیکاری از ۱۰.۲ به ۶.۸ كاهش و در جمع چند استان اول قرار گرفته و رتبه شش کشوری در زمینه سیاست‌ی فعال بازار کار بمنظور بهبود فضای کسب و کار را کسب کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حمیدرضا واعظی زاده در گفتگو با خبرنگار عصر دنا با اشاره به اقدامات دولت مردمی در حوزه کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال در دولت مردمی، ما شاهد جهش ۴۰۰ درصدی در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بودیم و فرصت‌های شغلی برای تعداد ۱۲۵۱۳ نفر درسال ۱۴۰۱ به نسبت تعداد ۲۴۴۲ نفر درسال ۱۴۰۰ ایجاد کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری ادامه داد: برای نخستین بار نرخ بيكاري از 10.2 به 6.8 كاهش و در جمع چند استان اول قرار گرفته و رتبه شش کشوری در زمینه سیاست‌ی فعال بازار کار بمنظور بهبود فضای کسب و کار را کسب کردیم.

وی اظهار داشت: استان كهگيلويه و بويراحمد بر اساس شاخص نسبت تسهيلات پرداختي به منابع موجود بانكي از عملكرد بسيار بالايي برخوردار بوده است و همچنین در راستای مدیریت اثر بخش تسهیلات و منابع اشتغال زا از طریق برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات دبیرخانه کمیته فنی اشتغال و رتبه ممتاز در سطح ملی استان داده شد.

واعظی زاده خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر ملی آموزشگاه تولیدی صنایع دستی برادران بالان با عنوان کار آفرین برتر خدمات اجتماعی، رتبه برتر ملی دبیرخانه اشتغال استان و قرار گرفتن در بین استان های برتر کشور و رتبه برتر در سامانه رصد از دیگر رتبه‌هایی است که در حوزه کارآفرینی و اشتغال به دست آوردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد درباره حوزه اموراجتماعی بیان کرد: استقرار و برپا یی موکب شهدای کارگر در مرز شلمچه برای خدمت رسانی به زوار اربعین، مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، نیمه شعبان وعید سعید غدیرخم، اجرای طرح ملی کالا برگ الکترونیکی در نقاط مختلف استان با هدف تضمین و تامین امنیت غذایی مردم، اجرای طرح ملی مقابله با فقر مطلق برای توانمندسازی افراد مشمول طرح در استان و قرار گرفتن در ردیف استان‌های موفق کشور از جمله فعالیت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین اردوی جهادی با عنوان جشنواره فرهنگی، ورزشی و بهداشتی " زنان سلامت خانواده وتعالی جامعه " با مشارکت بیش از ۲۰ دستگاه خدمت رسان، برگزاری بیش از ۳۰ جلسه میز ارتباطات مردمی در نقاط مختلف استان با مشارکت دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و اجتماعی، برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی پهلوان ابراهیم هادی ویژ کارکنان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از دیگر برنامه فرهنگی جامعه مخاطب است.

واعظی زاده حوزه روابط کار و بازرسی را یکی مهم‌ترین وظایف این دستگاه شمرد و اظهار داشت: بررسی وخاتمه تعداد ۱۲۰۰۰ پرونده شکایتی در مراجع حل اختلاف درسال ۱۴۰۱، کاهش طول زمان رسیدگی به پرونده هااز ۱۲۸ روز به ۴۳ روز (۸۵ روز کاهش، اهتمام ویژه برای تحقق برنامه سازش در مراجع حل اختلاف، افزایش تعداد مراجع رسیدگی (هیات‌های تشخیص) از ۵ هیات به ۹ هیات، مدیریت اثر بخش واحد‌های کارگری وحذف تنش‌های کارگری برای نخستین بار در روز جهانی کارگر، کاهش حوادث ناشی از کار با تکیه بر موضوع آموزش وافزایش سطح ایمنی در حین کار، توسعه وتقویت تشکل‌های کارگری وکارفرمایی از ۵۳ واحد به ۶۳ واحد در سال ۱۴۰۱ و احیاء وفعال سازی تعداد ۵ واحد کارگری مشکل دار وبرگشت به مدار تولید نیز از جمله اقدام مهم این حوزه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های و اقدامات حوزه تعاون گفت: تشکیل تعداد ۷۰ شرکت تعاونی با تعداد ۶۴۴ عضو واشتغال زایی ۴۳۸ نفر در استان، افتتاح وبهره برداری از تعداد ۲۴ شرکت تعاونی با اشتغال ۲۲۰ نفر، توانمند سازی شرکت‌های تعاونی با اجرای کارگاه‌های آموزشی به میزان ۳۰۰۰۰ نفر ساعت آموزش، ایجاد مرکز نوآوری وتوسعه تعاون برای نخستین بار، پرداخت ۴۹۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۶ شرکت تعاونی درسال ۱۴۰۱، احیاء‌وبرگشت شرکت‌های تعاونی به مدار تولید با تخصیص اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعداد ۱۶ شرکت تعاونی، ایجاد خط اعتباری ویژه در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه با بانک توسعه تعاون وصندوق ضمانت سرمایه گذاری، ایجاد خط اعتباری ویژه شرکت‌های تعاونی بانوان در قالب تسهیلات قرض الحسنه وپرداخت ۱۵ میلیارد ریال، انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد علوی بمنظور توسعه وترویج فرهنگ تعاون وتشکیل ۴ شرکت تعاونی بزرگ، به ثمر رساندن پروژه تعاونی‌های مسکن مهر وکسب رتبه برتر در مسکن مهر درسال ۱۴۰۱ از مهم‌ترین اقدامات حوزه تعاون این اداره کل است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین