تاریخ انتشار:۲۰:۵۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
مدیر روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیر روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه عملی مصاحبه در تاریخ شفاهی با حضور استاد محمدحسین عظیمی در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد نجفی نژاد در گفتگو با خبرنگاران افزود: کارگاه مصاحبه در تاریخ شفاهی با حمایت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کنگره شهدای استان با حضور علاقه‌مندان به ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی برگزار شد.

وی بیان داشت: تاریخ شفاهی بن‌مایه تولیدات فرهنگی است و صدها برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

مدرس این کارگاه نیز در حاشیه برگزاری کارگاه در گفتگو با خبرنگاران گفت: تاریخ شفاهی باید تمامی عناصر داستانی از جمله قصه، اوج، پایان و شخصیت را داشته باشد و تنها تفاوت آن با داستان همان خالی از تخیل بودن آن است.

محمدحسین عظیمی افزود: تاریخ شفاهی ابزار حکمرانی است و روایت اول در آن بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: برخی از نویسندگان تاریخ شفاهی وقتی با کمبود اطلاعات روبرو می‌شوند شروع به خیال پردازی می‌کنند، در حالی که با مصاحبه باید جزئیات بیشتری به روایت اضافه شود.

عظیمی افزود: مصاحبه در تاریخ شفاهی بسیار اهمیت دارد زیرا در مصاحبه سوالات منجر به طرح خاطره یا پیدا کردن جزئیات بیشتر می‌شود که جزئیات و خاطره هر دو روایت را گرم می‌کند.

وی تصریح کرد: اولویت با افراد نزدیک به موضوع، خاطره گو بودن و داشتن درام است و فوریت نیز باید در نظر گرفته شود، مثلاً جمع آوری اطلاعات و خاطرات افراد بیمار و یا کهنسال باید در اولویت قرار بگیرند.

عظیمی اظهار داشت: تاریخ شفاهی بن‌مایه تولیدات فرهنگی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.