تاریخ انتشار:۱۹:۲۹ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: بازار آشفته مسکن و اجاره بهاء در استان نیازمند تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلاث است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: بازار جابه‌حایی مستاجرین هم داغ می‌شود و در این آشفته بازار مسکن هر کسی هر قیمتی که دوست داشته باشد برای ملکی که میخواهد اجاره دهد در نظر می‌گیرد البته در این میان هم خلاء تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغاث و همچنین خلاء بازرسی از مشاورین املاک متخلف و بی‌انصاف در سطح استان احساس می‌شود.

طبق آمار کهگیلویه و بویراحمد رتبه سی و یکم یعنی رتبه آخر بازرسی مشاورین املاک در سطم استان‌ها را دارد و عدد صفر روبروی نام استان ثبت شده و بیانگر این موضوع است که کاری در این خصوص صورت نگرفته است.

عملکرد نامناسب استان در این خصوص مورد انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت تا احمدزاده خطاب به راستا عنوان کند که رتبه سی و یک استان قابل توحیه نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساماندهی بازار مسکن با همکاری راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن صورت می‌گیرد‌.

علی‌محمد روستا عنوان کرد: در این بازرسی‌ها مشاوران املاک رصد و پایش و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی همچنین از ثبت قولنامه رایگان در سامانه https://amlak.mrud.ir خبر داد و گفت: موجر و مستاجری که با هم به توافق رسیده باشند می‌توانند به صورت رایگان در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

این مسئول با بیان اینکه این سامانه تاکنون اطلاع‌رسانی نشده، گفت: تاکنون در استان ۱۲ نفر ثبت قولنامه خود را انجام دادند، ضمن اینکه ۳۰ مشاور املاک متخلف در طرح تنظیم بازار اجاره مسکن شناسایی شدند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین