تاریخ انتشار:۱۹:۲۴ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ محیط بان در درگیری با شکارچیان متخلف در دنای شرقی استان مصدوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد در زمان پایش منطقه حفاظت شده دنای شرقی در محدوده ضلع شمالی (پادنای سمیرم) متوجه حضور گروه سه نفره می‌شوند که بدون هماهنگی و برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست وارد منطقه شده اند.  
اسلام جاودان خرد افزود: ماموران پس از ساعت‌ها تلاش و رصد لحظه‌ای متخلفان ساعت ۲۱ دیشب موفق شدند خودروی آنان را متوقف کنند.
وی ادامه داد: متخلفان پس از درگیری با ماموران یگان حفاظت ۲ محیط بان را مجروح کردند و متواری شدند.
جاودان خرد با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی مراجع قضایی راننده خودرو را دستگیر کردند گفت: همچنین لاشه یک راس کل وحشی نیز از خودرو کشف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استانبا قدردانی از مراجع قضایی سمیرم و پاسگاه انتظامی بیده این شهرستان افزود: با هماهنگی و همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی، متخلفان دستگیر شدند.
کل وحشی از جمله گونه‌های مورد حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد که قانونگذار برای شکار یک راس از آن‌ها مبلغ ۲۵ میلیون تومان جزای حقوقی و تاسقف ۳ برابر جریمه حقوقی جریمه کیفری تعیین و مشخص نموده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین