تاریخ انتشار:۰۷:۵۴ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: نقش تاثیر گذار ایران در سازمان همکاری شانگهای،ضرورت تبیین واقعه غدیر برای نسل های جوان و نوجوان و ضرورت توجه به وضعیت آب آشامیدنی روستاهای پاتاوه از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، امام جمعه دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:دشمن به‌طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که دولت انقلابی و کشور را منزوی کند،اما می‌بینیم که دولت ارتباطات زیادی با کشور‌های جهان برقرار و موفق‌تر عمل کرده است.
حجت الاسلام حجازی افزود: به‌عنوان نمونه عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های که چندین کشور اقتصادی جهان عضویت دارند و ایران رسماً به‌عنوان یک عضو رسمی این سازمان است که با ارتباط جهانی بخش زیادی از معضلات اقتصادی کشورمان به‌تدریج حل خواهد شد و این سازمان از مهم‌ترین سازمان‌های بین‌المللی است که ضربه مهلکی بر پیکر دلار وارد کرده است. این سازمان با مدیریت ایران اسلامی به سبکی پیش می‌رود که هر کشوری با پول ملی خودش تجارت کند.
امام‌جمعه دوگنبدان ادامه داد: باید توجه کرد که ایران اسلامی یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در جهان به شمار می‌رود. نکته دیگر ۱۸ تیرماه میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام است که این روز خجسته را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک عرض می‌کنم. چهارشنبه ۲۱ تیرماه نیز روز عفاف و حجاب است و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده‌اند که اگر کسی گناهی مخفی انجام می‌دهد خودش باید پاسخگو باشد، اما اگر گناه علنی شد پس جامعه را دامن‌گیر آن گناه کرده است.
وی افزود: امروز عید غدیر روز اطعام است و به مؤمنین تأکید شده است که امروز طعام بدهند و این امر بایستی به یک فرهنگ هم تبدیل شود.
امام جمعه دوگنبدان گفت: در زمینه رفع مشکلات سرمایشی مصلای دوگنبدان نیز جلساتی برگزار شد پیمانکار مشخص‌شد و قرار شد هفته بعد این مشکل نیز برطرف شود.
وی بیان کرد: با عنایت امام زمان (عج) تصمیم گرفته‌شده که گچساران هم قطب اقتصادی و هم قطب علمی و مذهبی شود، از مرحوم آیت‌الله ری‌شهری مجوز گرفته بودیم که دانشکده علوم و حدیث در گچساران احداث و حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه شود که در کل کشور مواردی محدودی این‌چنین وجود دارد لذا خدمت رئیس‌جمهور محترم با امضای بنده و آقای حسینی پور نماینده شهرستان و فرماندار سابق نامه‌ای نوشتیم و آیت‌الله رئیسی هم مجوز دادند که ان‌شاءالله ضربتی این دانشکده در گچساران احداث شود.
حجت الاسلام حجازی گفت: موضوع دیگر اینکه زمین برای احداث بنیاد غدیر و نهج‌البلاغه مهیا شده است که شاهد یک تحول بزرگ علمی در جنوب کشور باشیم و مجتمع قرآنی گچساران در آینده‌ای نزدیک نیز احداث خواهد شد اگر افراد ضعیف‌النفسی هم مانع نشوند. از شهردار و شورای شهر هم تشکر می‌کنم که قول داده‌اند برخی مشکلات مصلا را در مدت کوتاهی برطرف کنند.
سی سخت
امام جمعه سیسخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک عید سعید غدیر خم اهمیت عید غدیر را در بین شیعیان و مسلمانان جهان یادآور شد و تاکید کرد: ماهیت این واقعه تاریخ اسلام باید به خوبی برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بهتر و بیشتر تبیین شود.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: انتصاب امیر عدالت در جایگاه ولایت از سوی حضرت محمد (ص) در محل غدیرخم (سال دهم هجری قمری) یکی از مهمترین وقایع صدر اسلام است که نباید کمرنگ شود.
وی اضافه کرد: ضروری است این اتفاق تاریخ ساز همواره از راههای مختلف به ویژه رسانه‌های جمعی، فضای مجازی برای مردم و نسل امروز بیان و تشریح شود.
مصباح نژاد عیدغدیر را مهمترین عید مسلمانان به ویژه شیعیان جهان عنوان کرد و افزود: به همین دلیل باید برای بزرگداشت واقعه غدیرخم فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی شود و مسوولان فرهنگی و هنری شهرستان این روز مهم تاریخی را با ظرافت بیان کنند و روحانیون به شبهات قشر جوان در این مورد پاسخ دهند.
سرفاریاب
امام جمعه شهر سرفاریاب در خطبه های نماز این شهر با اشاره به ماجرای شنیع قرآن سوزی در سوئد این اقدام را ضد اندیشه و اخلاق و یک جنایت فرهنگی عنوان کرد و گفت: در رویارویی و مقابله دو جریان نور و ظلمت همواره جریان نور و حقیقت پاینده و جریان ظلمت رسوا خواهد بود.
حجت الاسلام زارعی پور با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر گفت: در طول تاریخ پس از واقعه غدیر افراد زیادی در این خصوص و برای تبیین و ترویج عید ولایت تلاش کرده اند، اما خداوند و رسول گرامی اسلام و علی (ع) بهتربن و کامل‌ترین معرف و ترویج دهنده این حقیقت ولایت برای نجات و هدایت بشر هستند.
زارعی پور همچنین غدیر را روز گشایش، تکامل دین، تفکیک حق و باطل و روز آشکار شدن اسرار الهی عنوان کرد و افزود پیروی و مشایعت در عمل از مهمترین وظایف تشیع در مسیر غدیر است که این مهم تنها با بیان و لفظ و حب و علاقه انجام نخواهد شد و شیعه واقعی باید مروج و اشاعه کننده فکر و اندیشه غدیر و مشایعت کننده امامان معصوم (ع) باشد.
پاتاوه
خطیب جمعه بخش پاتاوه با بیان اینکه اگر بخواهیم عید غدیر احیا شود باید در طول سال با غدیر زندگی کنیم اظهارداشت:غدی ریک واقعه نیست یک جریان فکریست، یک فرهنگ است که باید جهانی شود، غدیر، یک دین و مکتب است .
حجت الاسلام سیادت افزود:خداوند بعد از غدیر خم برای کسی حجت و عذری باقی نگذاشت.
امام جمعه پاتاوه با اشاره به مشکل کمبود آب در روستا‌های دهستان سادات محمودی گفت: مسوولان استانی باید به مشکل کم آبی در این بخش رسیدگی کنند.
سیادت با بیان اینکه ۴ روز روستا‌های سادات محمودی آب آشامیدنی ندارند با انتقاد از استاندار گفت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد تا کنون به بخش پاتاوه سفر نکرد و ضرورت دارد به بخش سفر و مشکلات مردم این بخش را از نزدیک بررسی کند.
لیکک
امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به دیدار اخیر مسئولان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول را از ریشه‌های بزرگ فساد برشمردند که باید از این گونه معاملات خودداری شود برهمین اساس صدور حکم حکومتی در خصوص این موضوع نشان دهنده نگاه والای معظم له به گشایش در زندگی مردم و رفع مشکلات آنان است.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه، از بدو نظام تاکنون آمریکا به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بود افزود: با سیاسیت‌های خارجی موفق، امروز با عضویت ایران در پیمان شانگ‌های، شکست آمریکا در به انزاوا کشیدن ایران رقم خورد.
وی با اشاره به ۲۱ تیرماه مصادف با قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب گفت: در بحث حجاب علاوه بر رعایت این موضوع از سوی بانون، باید مردان بیش از همه چیز هوشیار باشند، چون نقش اساسی آنان در بحث حجاب و عفاف بر کسی پوشیده نیست.
برچسب ها: ائمه جمعه
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین