تاریخ انتشار:۱۰:۲۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: ظرفیت تولید نهال شهرستان کهگیلویه از ۱۵۰هزار اصله نهال به ۵۰۰هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بازدید از نهالستان های شهرستان های کهگیلویه ،لنده وچرام افزود: نهالستان شهرستان کهگیلویه به بزرگترین نهالستان های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است.

سعید جاوید بخت گفت؛ظرفیت این نهالستان در سال ۱۴۰۲ ۱۵۰هزار اصله نهال بود با تلاش نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان کهگیلویه ظرفیت این نهالستان برای تولید وکاشت به ۵۰۰هزار اصله نهال رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد؛ این نهالستان نقش ویژه‌ای در اجرای طرح جهادی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال آینده خواهند داشت.
جاوید بخت در ادامه این بازدید دستورات ویژه‌ای برای تامین نیازهای زیرساختی و تسریع در عملیات مراحل تولید وکاشت اصله نهال این نهالستان صادر کرد.
وی همچنین در ادامه بازدید ها در شهرستان چرام از نهالستان تازه تاسیس این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید وی افزود؛شهرستان چرام فاقد نهالستان بود که با پیگیری انجام شده و طی تفاهم نامه که فی مابین شهرداری چرام واداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایجاد شده است مقرر گردید که زمین و آب از طرف شهرداری و تولید نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام تامین شودو این نهالستان برای اولین بار در شهرستان چرام ایجاد شده است در این نهالستان حدود ۱۶۰هزاراصله نهال گلدان گیری جهت تولید وکاشت اصله نهال آماده شده است.

جاوید بخت در ادامه بازدید ها از نهالستان های استان از نهالستان شهرستان لنده بازدید کردند وروند تولید وکاشت نهال در این نهالستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت؛ نهالستان شهرلنده برای اولین بار با مشارکت خیرین و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت مشارکتی تاسیس شده است ودراین نهالستان مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۴۰درصد و ۶۰درصد آن توسط خیرین اجرا شده و ظرفیت تولید نهال آن ۱۵۰هزار اصله نهال بوده و تماما در سال جاری احداث شده و در مرحله گلدان گیری است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین