کد خبر: ۲۰۳۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۵۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: استاندار گفت: کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت سرمایه‌گذار چینی صاحب راه آهن می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، استاندار با اشاره به طرح پیش بینی شده راه آهن اقلید - یاسوج به گچساران، گفت: با سرمایه گذارانی از کشور چین وارد مذاکره شده ایم و آنان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
سید علی احمدزاده افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی ها، پالایشگاه، مراکز نفتی و تولیدات آن ها، برای انتقال این تولیدات، خط آهن نیاز است.
وی ادامه داد: استان ما بدون خطوط ارتباطی ریلی است هر چند طرح های نیمه تمامی از اقلید به یاسوج آغاز شده اما هنوز در ابتدای کار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایده ای جدید برنامه ریزی شده است گفت: قرار است راه آهن استان از گچساران به شرق خوزستان وصل شود و از هندیجان عبور کند و به بندر امام برسد و از طرف غرب بوشهر هم به شهرستان‌های دیلم و گناوه و سپس به بوشهر وصل شود.
احمدزاده اضافه کرد: با عملیاتی شدن این ایده کهگیلویه و بویراحمد و دو استان بوشهر و خوزستان از ثمرات خط آهن بهره‌مند و به یکی از سریع‌ترین مسیر‌های راه آهن کشور تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: در دولت نگرش مثبتی ایجاد شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه میانی در کشور با اجرای راه آهن از بن بست خارج شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امید است این طرح مهم که جزء مطالبات دیرینه این مردم است، در سفر دوم رئیس جمهور به استان کلنگ زنی شود.
بیشتر بدانید؛
راه‌آهن اقلید - یاسوج به طول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های در حال ساخت این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.
احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب، ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
الان نوشته ایده جدید از گچساران ب خوزستان یعنی یاسوج کنسل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
سلام اگرخط ریلی اقلید به یاسوج عملی وعملیاتی شودوبه انجام برسد جای هزاران شکرگزاری تشکر دارد ازمسئولینی استانی و کشوری بسیار امیدبخش ومثمرثمراست این طرح اگرعملی شود الحمدلله رب العالمین والحمد حقه کمایستحقه حمداکثیرا باآرزوی قبولی طاعات و عبادات درسلامت کامل باشیدمصون ازجمیع بلیات سماوی و ارضی ان شا الله الرحمن..اگرازهم اکنون بفکرناقص انجام دادن آن نباشند وبافراموشی مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد شهرستان بویراحمد شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران ،پیروز وموفق باشید عزت مزید وسپس ادامه دار منتهی شود به استانهای خوزستان وبوشهرودیگراستانها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین