تاریخ انتشار:۱۵:۳۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک دغدغه مهم باید مورد توجه جدی همه مسئولان و آحاد جامعه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید جواد هاشمی مهر در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر بر پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اعتیاد به مصرف مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی و معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده این در حالی است که ایران اسلامی بیشترین تلاش و هزینه را تاکنون در پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی در عرصه بین المللی داشته است.

وی با بیان اینکه، افزایش مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی به عنوان یک واقعیت تلخ بنیان خانواده و جامعه را تهدید می کند، افزود: برای پیشگیری با این پدیده خانمانسوز مسئولیت بزرگی بر عهده داریم و مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک دغدغه مهم باید مورد توجه جدی همه مسئولان و آحاد جامعه باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اجتماعی، مدارس و دانشگاهی، آگاهی بخشی خانواده ها، اجرای برنامه های هدفمند و بازدارند مورد توجه و تاکید است و همه دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در این خصوص یاری کنند.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری با تاکید بر اینکه، مبارزه با مواد مخدر باید در همه ابعاد پیشگیری و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: اقدامات خلاقانه و مبتکرانه در این خصوص برنامه ریزی و اجرا شود.

هاشمی مهر به نقش سازنده تشکل های مردمی اشاره کرد و گفت: بهره گیری و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه ها و حمایت از طرح های مبارزه با مصرف مواد مخدر می تواند نقشی اساسی داشته باشد و باید از این ظرفیت مهم بیش از گذشته استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این استان ۱۵ شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرد.

حسین اسماعیلی هم گفت: متولیان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تکلیف و رسالت سنگینی بر دوش دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، اعتیاد را عامل بسیاری از جرائم و بزهکاری‌ها بیان کرد: برای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر هفت هزار نفر به صورت مجازی تحت آموزش دستگاه‌های متولی قرار گرفتند.

اسماعیلی با بیان اینکه ۴۷ مرکز درمان با متادون‌ در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۹ هزار و ۴۶۵ نفر در این مراکز تحت درمان هستند، ضمن اینکه در هفت مرکز اجباری ۲۹۵ بیمار در حال مداوا هستند.
وی به برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و تاکید کرد: همایش تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این همایش از خانواده ۱۵ شهید مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد، ضمن اینکه ۱۵ نفر از فرزندان این استان در راه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز به درجه جانبازی نائل شدند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین