تاریخ انتشار:۲۰:۱۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: همه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه به دلیل جلوگیری ازشیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم ذبح دام در منازل و معابر توصیه نمی‌شود، گفت: ۱۹ گروه دامپزشکی و ۱۰ نفر دامپزشک، ۱۱ نفر بازرس بهداشتی و ۴ نفر ناظر شرعی در روز عید قربان آماده خدمت رسانی هستند.
مختار رجائی فر در جلسه هماهنگی برنامه های عید قربان درباره ذبح دام‌های آلوده و ذبح در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.
وی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، افزود: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود لذا شهروندان از برنامه هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده استفاده کنند تا به راحتی خطر ابتلاء به بیماریهای مشترک پیشگیری شود.
مدیرکل دامپزشکی استان افزود: با هماهنگی مدیران کشتارگاه‌های دام استان، تمامی کشتارگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.
 رجائی فر ادامه داد:  ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.
 وی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف برای اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت برای پیشگیری از بیماریهای مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دمای یخچال نگهداری شود، گفت: شهروندان برای پاسخ گویی در شهرستان ها می توانند با شماره تلفن ادارات شهرستانی و یا شماره ۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.