تاریخ انتشار:۲۰:۰۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصادف زنجیره ای دلخراش پلیس راه یاسوج گفت: بررسی این حادثه با حضور تیم کارشناسی از تهران انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علیرضا نیکروز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به دلخراش و سنگین بودن این حادثه، با حضور کارشناسان خبره از تهران با بررسی های لازم نتایج حادثه را اطلاع رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا ظهر روز جمعه یک دستگاه تریلی حامل بار آهن به علت نقض فنی در ترمز، بعد از پلیس راه یاسوج – شیراز، با تعدادی خودرو به صورت زنجیره ای برخورد که در این حادثه تاکنون تعداد ۶ نفر فوت و ۲۵ نفر مصدوم گزارش شد

از ۲۵ نفر مصدومی این حادثه ۱۵ نفر مرد و ۱۰ تن زن که از این تعداد خانم ۴ نفر کودک هستند.

در این حادثه ۲۵ خودرو با هم برخورد داشتند که سرنشینان ۱۴ خودرو کشته یا زخمی شدند.

همه مصدومان با کمک امدادگران هلال احمر، فوریت های پزشکی و متولیان امر در کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج منتقل شدند.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
بسیاری از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و دارای شیب تند هستند.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.
بنا به نظر کارشناسان راه، ایمنی جاده‌های این استان اعم از جاده‌های اصلی، پل‌ها، تونل‌های موجود و حتی برخی بزرگراه‌ها پایین است.
برای کاهش میزان تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد چهارخطه کردن جاده‌ها و جداکننده‌های فیزیکی بسیار مؤثر خواهد بود.
چهار محور یاسوج-اصفهان، یاسوج- بهبهان، گچساران- بابامیدان و "پاتاوه -دهدشت جز جاده‌های شریانی استان هستند و باید در راستای ایمن سازی این مسیرها تلاش جدی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین