تاریخ انتشار:۱۷:۲۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: جمعی از فارغ التحصیلان کشاورزی استان در مزرعه نوآور، آخرین تکنولوژی های هوشمندسازی کشاورزی را اجرا می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مزرعه نوآوری، مکانی در محدوده جغرافیایی مشخص، با مدیریت کشاورز نوآور که در آن یک محصول به منظور بهره وری مطلوب با روش های سازماندهی نوآورانه کشت می شود.
علی معتمدی پور مزرعه نوآوری را موجب بهبود سطح کمی و کیفی تولیدات یا خدمات، ایجاد ارزش افزوده، افزایش رقابت پذیری، حفاظت از منابع پایه و تنوع زیستی، تاب آوری و سودآوری در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی عنوان کرد.
وی ادامه داد: کشاورزان نوآور کشور و استان در حوزه های مختلف زراعی، باغبانی، تولیدات دامی، شیلات و آبزیان و منابع طبیعی بر اساس شاخص های علمی تدوین شده در کمیته های فنی شناساسی و انتخاب می شوند.
معتمدی پور اضافه کرد: سپس برای کشاورزان بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل ها، گواهینامه مزرعه نوآوری صادر می شود.
وی ادامه داد: پس از آن در مرحله بعدی در این طرح با انعفقاد قراردادی بین کشاورزان نوآور با سازمان جهاد کشاورزی استان ها، مزارع مورد نظر به مزارع ترویج نوآوری تبدیل و کشاورز نوآور اطلاعات نوین و کسب شده را به کشاورزان پیرامون مزرعه خود انتقال می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در این مزرعه جمعی از فارغ التحصیلان کشاورزی کار خود را آغاز کردند، افزود: در این مزرعه از آخرین تکنولوژی های هوشمند سازی کشاورزی استفاده می شود.
در حاشیه این رونمایی تفاهم نامه ای نیز بین جهاد کشاورزی و کشاورز نوآور منعقد شد.
بر طبق این طرح، کشاورز نوآور ملزم است دانش این طرح را به ۲۵ کشاورز منتقل کند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین