تاریخ انتشار:۰۷:۵۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا گزارش می دهد:
عصر دنا: شهروندان ساکن دوگنبدان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سگ های بی صاحب و پرسه این حیوانات در سطح خیابان ها و معابر این شهر مزاحم رفت و آمد آنان در روز و بر هم خوردن آرامششان با صدای پارسشان در شب هنگام است از مسئولان می خواهند تا نسبت به ساماندهی سگ های ولگرد چاره اندیشی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، این روزها پرسه سگ‌های ولگرد در معابر و خیابان های شهر دوگنبدان امنیت روانی و جانی شهروندان این شهر را با مخاطره مواجه کرده و منجر به گلایه آنان شده است.

شهروندان ساکن دوگنبدان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سگ های بی صاحب و پرسه این حیوانات در سطح خیابان ها و معابر این شهر مزاحم رفت و آمد آنان در روز و بر هم خوردن آرامششان با صدای پارسشان در شب هنگام است از مسئولان می خواهند تا نسبت به ساماندهی سگ های ولگرد چاره اندیشی کنند.

در ایران طبق مقررات موجود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسئولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد را به عهده دارند و این سازمان‌ها باید با ایجاد سرپناه و مراکز نگهداری، سگ‌های ولگرد را از محیط‌های انسانی جمع آوری کنند، به آنان واکسن بزنند و سگ‌ها را عقیم کرده تا جمعیت آنها بیشتر نشود اما محدودیت منابع مالی، موجب شده اجرای این وظیفه در شهر دوگنبدان چندان موفق نباشند و به همین علت جمعیت سگ‌های ولگرد در این شهر رو به افزایش است.

گلایه شهروندان

یکی از ساکنان کوی خیابان امینی شهر دوگنبدان می گوید که پرسه شمار زیادی سگ ولگرد باعث شده کودکان آنان جرات بیرون آمدن تنها در کوچه را حتی برای لحظاتی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: سگ های ولگرد حتی در میدان های پرتردد شهر دوگنبدان مانند خیابان بشارت جولان می دهند.

یک زن ساکن محله سادات این شهر می گوید که چندین قطعه مرغ خانگی اش طعمه سگ های ولگرد شده است.

وی که خود را مریم معرفی کرد افزود: خواستار ساماندهی سگ های بی صاحب در شهر دوگنبدان شد.

دیدگاه متخصصان

مسئولان و متولیان شبکه بهداشت و درمان گچساران می گوید: ساماندهی سگ های ولگرد در شهر دوگنبدان نیازمند ایجاد محل نگهداری و جمع آوری آنان از سوی شهرداری این شهر است.

آنان تاکید می کنند: برای کاهش شمار سگ های ولگرد در شهر دوگنبدان نیاز است عقیم سازی آنان انجام گیرد تا به مرور زمان شمار آنان افزایش نیابد.

ساماندهی سگ های ولگرد نیازمند اعتبار

شهردار دوگنبدان در گفت و گو با خبرنگار عصر دنامی گوید: ساماندهی سگ های ولگرد در این شهر به دلیل نیاز به تامین غذای آنان اعتبارهای کلانی لازم دارد.

رضا قشقایی افزود: گزارش های زیادی از سوی ساکنان شهر دوگنبدان مبنی بر دردسرساز شدن سگ های ولگرد برای خانواده ها به شهرداری رسیده است.

وی بیان کرد: مسئولان در شورای برنامه ریزی اعتبارات مورد نیاز ساماندهی سگ های ولگرد در شهر دوگنبدان را پیش بینی کنند تا این مشکل برای همیشه مرتفع شود.

دامپزشکی آماده عقیم سازی سگ های ولگرد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ساماندهی سگ های ولگرد گفت: در صورت گزش شهروندان از سوی سگ های ولگرد امکان انتقال بیماری هاری می شود.

مختار رجایی در گفت و گو با خبرنگار عصر دنا افزود: در صورت ساماندهی سگ های ولگرد و فراهم کردن مکانی برای نگهداری آنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد آماده انجام عملیات عقیم سازی و واکسینه این جانوران است.

وی بیان کرد: سگ های اهالی روستایی و عشایر که محل نگهداری آنان مشخص است از سوی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به صورت منظم واکسینه می شوند به طوری که سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار قلاده سگ در استان واکسینه شد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین