تاریخ انتشار:۱۴:۳۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: قرارگاه جهادی عهد خدمت دانشجویی به همراه ۱۵ دستگاه اجرایی استان، فعالیت جهادی خود را در استان آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا_با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار شهرستان بویراحمد و مسئولین 10 دستگاه‌های اجرایی استان، مسئول بسیج دانشجویی از آغاز به کار قرارگاه جهادی عهد خدمت دانشجویی، ویژه تابستان جاری در روستاهای استان خبر داد.

سید مسعود پرهیزگاری به لزوم هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: قرارگاه جهادی عهد خدمت، کار مشترک جهادی همه دستگاه‌های اجرایی است که هر کدام در عرصه تخصصی مربوط به خود به کمک بسیج دانشجویی، به خدمات‌رسانی در مناطق محروم خواهند پرداخت.

وی هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در اجرای حرکت‌های جهادی را ابتکار عمل استان دانست که برای نخستین بار در سطح کشور به این شیوه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: در اردوهای جهادی معمولا از ظرفیت ادارات و نهاد های مختلف استفاده می‌شد اما به صورت منسجم و یک پارچه و در قالب یک قرارگاه مشترک، برای نخستین بار است که این حرکت در حال رخ دادن است.

پرهیزگاری اظهار امیدواری کرد: این اردو ها و هماهنگی دستگاه‌ها در ارائه خدمات جهادی به مناطق محروم استان، روح امید را در بدنه جامعه می‌سازد و جاری خواهد کرد.

وی با اشاره به فلسفه وجودی حرکت‌های جهادی به فعالیت‌های جهادی دانشجویان استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی استان با 30 گروه جهادی دانشجویی در بازه‌های زمانی مختلف به فعالیت جهادی در حاشیه‌های شهر و روستا های محروم می‌پردازد.

وی افزود:گروه‌های جهادی دانشجویی در عرصه های مختلف مشغول به فعالیت هستند که در سال گذشته توسط معاون محترم رئیس جمهور، به عنوان گروه جهادی برتر در عرصه آموزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه به بخشی از فعالیت‌های این گروه‌ها طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: ویزیت عمومی مردم مناطق محروم، به تعداد 8 هزار و 500 نفر، ویزیت تخصصی 1500 نفر، خدمات زنان و زایمان 1300 مورد، توزیع اقلام بهداشتی 8 هزار بسته، مشاوره و روان شناسی 800 ساعت، مرمت مدارس 25 باب، مرمت و تکمیل مسجد 3 باب، آبرسانی به مناطق محروم، یک پروژه و توزیع بسته‌های معیشتی بیش از 2 هزار بسته، از جمله برخی از خدمات گروه‌های جهادی در مدت اخیر می‌باشد.

در این قرارگاه علاوه بر دانشگاه‌های استان، جهاد کشاورزی، فرهنگ ارشاد اسلامی، صدا و سیما، کتابخانه‌های عمومی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، معاونت درمان تامین اجتماعی، دامپزشکی استان، حوزه‌های علمیه، فنی و حرفه‌ای و ... به یاری گرو‌ه‌های جهادی دانشجویی می‌پردازند.

سیدجواد هاشمی_معاون سیاسی استاندار نیز در ادامه‌ی این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران پای کار اردوهای جهادی دانشجویی بروند‌.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به دستاوردهای اردوهای جهادی دانشجویی، همه فرمانداران استان و دستگا‌ه‌های اجرایی مرتبط را ملزم به همکاری با گروه‌های جهادی کرد.

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست آغاز به کار قرارگاه جهادی عهد خدمت دانشجویی، حرکت‌های جهادی دانشجویی در سطح استان را حرکتی امید آفرین در مناطق کمتر برخوردار استان عنوان کرد.

وی در ادامه به برکت‌های حضور دانشجویان جهادی در مناطق کمتر برخوردار استان اشاره کرد و گفت: حضور درستگاه‌های اجرایی استان در کنار دانشجویان جهادی، در مناطق مختلف استان، اثر گذاری زیاد در بین دانشجویان اعزامی و مردم منطقه خواهد داشت.

سید جواد هاشمی مهر به لزوم همکاری فرمانداران شهرستان‌هایی که اردوی جهادی در آن برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها، پای کار گروه‌های جهادی دانشجویی بیایند.

وی افزود: به همراه برخی از مدیران و فرمانداران به صورت دوره‌ای از مناطق هدف گروه‌های جهادی بازدید خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ قرارگاه جهادی عهد خدمت دانشجویی، با حضور بیش از 15 دستگاه اجرایی استان، کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین