کد خبر: ۲۰۲۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۳۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
یاداشت دریافتی؛
عصر دنا: عملکرد آموزش و پرورش در ماه های اخیر باعث می‌شود که پایگاه مدیریت آن در افکار عمومی هر روز قوی‌تر شود. در میان همهمه خبرهای بد، نام اداره کل آموزش و پرورش بارها شنیده می‌شود و بسیاری، موفقیت های آن را امیدوارکننده می‌دانند. 
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

برای سال ها عقل متعارف حکم می کرد که تنها سازمان راهبردی برای ایجاد امیدواری در جامعه، سازمان ها و نهادهای اقتصادی است. بر اساس این تفکر تنها نهادهای اقتصادی عزم و اراده لازم برای ارائه ضمانت های پیشرفت و ایجاد امید در دل جامعه را دارد و اهداف راهبردی دولت پیرامون پیشرفت، مشروعیت سیاسی و مقابله با تهدید، ایجاد امید در جامعه و … با موفقیت های این گونه نهادها قابل دستیابی است.

اگر یک معیار برای این نظریه کلی معرفی کنیم و آن مسائل اقتصادی باشد، این نظریه همچنان به قوت خودش باقی است. بخش عمده تسهیلات، ایجاد اشتغال، مبارزه با تورم، تولید و … در چند نهاد خاص صورت می گیرد.
حالا این نظریه با یک واقعیت مورد خدشه قرار گرفته است: مهمترین نهادی که در ماه های اخیر توانسته خبرهای امیدوار کننده خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد، آموزش و پرورش است و همزمان اهداف راهبردی دولت به طور فزاینده ای به برنامه های این نهاد عریض و طویل در استان گره خورده است. سیاست های راهبردی مدیرکل حسنعلی عزت خواه، تضمین کننده مشارکت گسترده تر این نهاد در ایجاد امید در جامعه و مهمتر از آن پیشرفت خوب آموزش و پرورش است.
اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال و نیم توانسته است موفقیت های خوبی را بدست آورد که همه نگاه ها به سمت آن خیره شود. برای نخستین بار در طول نیم قرن تاریخ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رتبه یک کنکور یکی از دانش آموزان این استان بود. این استان هیچ گاه چنین موفقیتی را کسب نکرده بود.
کسب رتبه یک رشته تجربی کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ توسط خانم فرناز حسن‌زاده بدون تردید در تاریخ آموزش و پرورش استان ثبت خواهد شد چرا که بدست آوردن این رتبه برای دانش آموزان استان های محروم و کوچک دست نیافتنی بود تا اینکه سد آن در این استان و در دوره اخیر شکسته شد.
این موفقیت امیدبخش در حالی کسب شد که استان همواره در رتبه آخر اشتغال، تسهیلات و … زبانزد بود و بدست آوردن چنین رتبه ها و موفقیت هایی بخش زیادی از خبرهای بد این روزها و ماه ها را از ذهن ها پاک می کند.
خبر حیرت آور دیگری که در هفته های اخیر سر و صدای زیادی ایجاد کرد کسب رتبه یک جهان در مسابقات هوش مصنوعی توسط دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد است که در کشور ترکیه برگزار شد.


مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانش آموزان این استان کسب رتبه نخست هوش مصنوعی مسابقات بین المللی در استانبول ترکیه را کسب کردند.

حسنعلی عزت خواه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۴ تیم از سراسر دنیا در مسابقه معتبر بین المللی اختراع، نوآوری و استارت آپ تحت عنوان یک ایده یک دنیا (1i1w ) در استانبول ترکیه آخرین اختراعات خود را در زمینه هوش مصنوعی ارائه دادند.

وی بیان کرد: در این مسابقات اختراع دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو سازی ارائه شد که براساس نظر هیات داوران مدال طلا و جایزه ویژه ایننوپا (INNOPA) را در میان تیم های شرکت کننده کسب کرد.


عملکرد آموزش و پرورش در ماه های اخیر باعث می‌شود که پایگاه مدیریت آن در افکار عمومی هر روز قوی‌تر شود. در میان همهمه خبرهای بد، نام اداره کل آموزش و پرورش بارها شنیده می‌شود و بسیاری، موفقیت های آن را امیدوارکننده می‌دانند. 

برخی می گویند این موفقیت ها ارتباطی با مدیریت آموزش و پرورش ندارد اما می توان گفت چنین چیزی ممکن نیست. به هیچ شخصی رتبه های خیره کننده کنکور یا جایگاه های جهانی هوش مصنوعی را اهداء نمی‌کنند. برای بدست آوردن این رتبه ها باید بجنگی، باید خیلی جدی باشی. و علاوه بر آن شناسایی استعدادهای برتر به هوش مدیریتی، برنامه ریزی های آموزشی و حمایت از دانش آموزان نخبه بستگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بلوط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مسئولین آموزش و پرورش به جزئیات بفرمایند : چکاری ، چه عملکرد و رفتاری برای تصاحب این موفقیت ها برای سرکار خانم حسن زاده و این تیم هوش مصنوعی داشته اند که نتیجه عملکرد آنها باعث کسب این موفقیت ها شده ؟؟
چرا این اقایان میخواهند پشت این موفقیت های این عزیزان قایم بشن ؟؟ !! چرا نتیجه تلاش شخصی این افراد را میخواهند مصادره به منافع و کسب امتیاز خود کنند ؟؟!!!
پاسخ ها
گمنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
آموزش و پرورش اداره ای که عدالت در آن فوت شده و ستاد انتخاباتی ندای وحشت شده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خدایی چقدر ریا کاری ودروغ اخه موفقیت خانم حسن زاده چه ربطی به شما داشت چیکار براش کردین چه برنامه ریزی برا کسب اینموفقیت اموزش پرورش براش داشت این از این درخصوص کسب موفقیت تیم هوش مصنوعی اینکه خانواده ها طی سال های گذشته با خرج هزینه های وشرکت در کلاسهای جناب دکتر افشاری این موفقیت را کسب کردند از تشکر این دانش اموزان از افرادی که موثر بوده میشه نقش اموزش پرورش را فهمید بس کنید تورا خدا
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
موفقیت خانم حسن زاده و سایرین هیج ربطی به اموزس و پرورش نداره لطفا بیخودی خودتونو نچسبونید _ کما اینکه همه میدانند که در مسابقات جشنواره خوارزمی تو روز روشن حق بچه های نخیه را ضایع کردن . افکار عمومی خودشون بیدارن و همه چیو میبینن نمیخواد تبلیغ کذب بکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
نویسنده متن معلومه از بیخ عرب، وبا وظایف ذاتی آموزش وپرورش بیگانه است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین