تاریخ انتشار:۱۴:۰۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با شیوه جدید آزمون؛
عصر دنا: آزمون نهایی ۱۵ هزار دانش آموز پایه دوازدهم کهگیلویه وبویراحمدی در ۹۳ حوزه امتحانی آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش این استان از آغاز آزمون امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز ۳۱ اردیبهشت خبر داد.
محمد جمالی آرند با بیان اینکه در این آزمون احراز هویت و حضور غیاب دانش آموزان بصورت الکترونیکی است گفت: آزمون‌ها از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح شروع می‌شود و لازم است دانش آموزان به موقع در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش این استان با اشاره به اینکه تصحیح اوراق امتحانی الکترونیکی و پاسخنامه‌ها شخصی سازی شده است افزود: با همکاری استاندار و سایر دستگاه‌ها همه اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی اندیشیده شده است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 
جمالی آرند با بیان اینکه آزمون‌ها بر اساس استاندارد طراحی شده اضافه کرد: منبع سوالات از کتاب درسی، مفهومی و برخی از آنان با ضریب ۲۵ درصد دشواری پایین طراحی شده است. 
وی ادامه داد: با تشکیل ستاد امتحانات در استان و شهرستان‌ها و پیگیری و تلاش‌های شبانه روزی همکاران اسکنر و چاپگر‌های پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح خریداری و تامین شده است و همچنین در حوزه‌های امتحانی تجهیزات لازم از جمله سیگنال یاب، موبایل یاب و دوربین هم تهیه شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به جزئیات برگزاری آزمون امتحانات نهایی اشاره کرد وگفت: فرایند آزمون بطور کامل ضبط، تصحیح امتحانات الکترونیکی و پاسخنامه‌های امتحانات بعد از اسکن و بارگذاری در سامانه، توسط معلمان استان‌های دیگر تصحیح می‌شود.
جمالی آرند با بیان اینکه مصحح اول نمره مصحح دوم را نمی‌بیند و اگر اختلافی بود برای مصحح سوم ارسال می‌شود افزود: داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی همراه دانش آموزان تخلف محسوب وبرابر مقرارت از شرکت در آزمون محروم می‌شوند.
وی افزود: در آزمون سراسری سوابق تحصیلی سهم ۴۰ درصدی دارد که ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد ویژه دروس اختصاصی است و این سهم در آزمون سراسری لحاظ می‌شود.
جمالی آرند با بیان اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم امسال نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است گفت: دانش آموزان و اولیاء هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند و امتحانات به نحو مطلوب و در کمال صحت و سلامت برگزار می‌شود.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.