تاریخ انتشار:۰۸:۴۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر روز معرفی یک شهید؛
عصر دنا: شهید فریدون عوض پور را بهتر بشناسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، پاسدار رشید اسلام شهید فریدون عوض پور در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مؤمن و متدین در روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده دیده به جهان گشود.
 شهید از همان دوران کودکی برای تأمین امرارمعاش خانواده در تلاش بود و علاقه بسیاری به تحصیل داشت و دوران ابتدایی را در روستا و راهنمایی را در شهرلنده به موفقیت گذراند.
 شهید فریدون عوض پور فردی متواضع و فروتن و سخت‌کوش بود که برای امرارمعاش خود و خانواده‌اش سخت مشغول کار و تلاش می‌کرد.
 شهید بنا به تکلیف والدین همسری نجیب و پاک‌دامن از آشنایان خود اختیار کرد که حاصل این ازدواج مبارک دو فرزند دختر و پسر به نام‌های وحید و زینب بود که هردو از نعمت آغوش پدر بی‌نصیب شدند و به‌جای نوازش پدرانه پدر شهیدشان دست پرمهر و محبت مادری را بر سر احساس کردند.
 شهید عوض پور در زمان جنگ به عضویت سپاه درآمد و با لباس مقدس پاسداری به امر آموزش نیرو‌های بسیجی پرداخت و در عملیات‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی مختلفی از طریق قرارگاه رمضان حضور پیدا کرد.
روز ۸ دی ۱۳۶۹ درحالی‌که مشغول آموزش نیرو‌های بسیجی در منطقه دوکوهه اندیمشک بود به وصیت و آرزوی دیرینه‌اش که پوشیدن ردای سرخ شهادت بود به خیل یاران شهیدش پیوست.
 قسمتی از وصیت‌نامه پاسدار رشید اسلام شهید فریدون عوض پور:
من بار‌ها رو به ایزد منان کرده و گفته‌ام، الهی راضی‌ام به رضای تو و تسلیمم به امر تو. بار خدایا! قلم عفو بر جرایم اعمالم بکش و مرا به شهدای جنگ تحمیلی در آن دنیا ملحق گردان و این آرزوی همیشگی‌ام را برآورده کن.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.