تاریخ انتشار:۰۸:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی ، صنعتی و خدماتی مشمول طرح بخشودگی از جرایم بیمه‌ای هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صداوسیما: رسول چراغ سحر افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری و به‌منظور تقویت توان تولیدی و حمایت از کارفرمایان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت و یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.
چراغ سحر اضافه کرد: در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در چنانچه تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهکیلویه و بویراحمد فرصت استفاده از این تسهیلات را از اول خرداد تا پایان مرداد سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود .

چراغ سحر با اشاره به شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات افزود: کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات هستند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کرده باشند.
وی اضافه کرد: کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آن‌ها کاهش یافته باشد نیز بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آن‌ها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا ۳۱ مرداد ماه ثبت کنند، و درخواست خود را به روز‌های پایانی مهلت اعلام شده موکول نکنند.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بعد از توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود، بدهی تبدیل به حال شده و جرایم تعلیق شده، نسبت به مانده بدهی مطالبه می‌شود و دیگر قابل تقسیط نخواهد بود.
چراغ سحر به کارفرمایان کرد با توجه به شرایط مالی خود، تعداد اقساط را به گونه‌ای انتخاب کنند که بتوانند همه اقساط بدهی را در موعد مقرر پرداخت کنند و در پرداخت اقساط با مشکل مواجه نشوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.