کد خبر: ۲۰۱۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: اولین کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور  سردار حکمتیان فرمانده تیپ48 سپاه فتح، امین موسائی_مسئول بسیج اساتید استان، دلشاد_رئیس آموزش و پرورش بویراحمد و محمدغفاری_مدیرفرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار عصردنا گفت: اولین کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها را در سطح کشور داریم و با توجه به اهمیت داده‌ها و آنالیز آن‌ها و کاربردی که در صنعت زندگی روزمره و سلامتی ما دارد.

گلایه پژوهشگران از عدم همکاری استانداری با برگزاری کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها
محمدجواد کیانی با اشاره به اینکه در کشور دیتاهای زیادی تولید می‌شود که خیلی از آن‌ها استفاده نمیشود اظهار داشت: کتاب‌ها و مقالاتی که استادها و دانشجویان چاپ می‌کنند را کشورهای خارجی بهتر استفاده میکنند که در ارجاع‌های علمی مشهود است.  وی ادامه داد: موضوعی را که انتخاب کردیم که آنالیز داده‌ها می، تواند به رشته‌های فنی مهندسی، مدیریت، حسابداری و به هر رشته‌ای که با اطلاعات سر و کار دارد کاربرد داشته باشد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تصریح کرد: دیتاها باید ابتدا جمع آوری شود سپس طبقه، بندی شوند و روی آن‌ها آنالیزهای انجام بگیرد که این آنالیزها می‌تواند مدل ریاضی یا یک برنام‌های کامپیوتری که تحلیل می‌شوند باشد؛ که خروجی این داده‌ها و اطلاعات مورد استفاده کسب و کارها و بخش نظامی و بازار و هوش مصنوعی باشد.

گلایه پژوهشگران از عدم همکاری استانداری با برگزاری کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها
این پژوهشگر با اشاره به اینکه هوش مصنوعی نوعی انسان شبیه‌سازی شده است و مزایا و معایبی دارد، عنوان کرد: سناریوی برای هوش مصنوعی تعریف نشده با استفاده از تحلیل داده‌ها می‌توانیم بهترین راه حل برای این سناریو پیدا کنیم پس ما روزانه شاهد پیشرفت هوش مصنوعی هستیم که در واقع شبیه سازی انسان است.

گلایه پژوهشگران از عدم همکاری استانداری با برگزاری کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها
کیانی افزود: هوش مصنوعی دارد رشد می‌کند بر پایه همین آنالیزها است که بشر در مورد فضا، کیهان و اطراف از این طریق اطلاعاتی به دست می‌آورد که می‌تواند خیلی از نظریه‌های قدیمی را زیر سوال ببرد و در رشته‌های مختلف مانند رشته‌ی مدیریت و کسب و کار میتواند کمک کند.

گلایه پژوهشگران از عدم همکاری استانداری با برگزاری کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان بیان کرد: خیلی از مشاغل امروزی در زمینه‌های کسب و کار و بازار یابی دچار مشکل می‌شوند در همین دانشگاه کسانی هستند که به مدیریت بازاریابی و کسب‌و‌کار کمک می‌کنند؛ و همه‌ی آن‌ها بر اساس آنالیز داده‌ها و دیتاها است و خیلی از رشته‌ها می‌توانند با آنالیز دیتا پیشرفت داشته باشند.
کیانی گفت: اولین کنفرانس ملی انالیز داده‌ها در کشور را شش ماه پیش آغاز کردیم مجوز‌ها را سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و موسسه‌های علمی انجام دادیم که همه‌ی این مقالات پذیرش بشوند و 100مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد؛ که 75مقاله پذیرفته شد.

گلایه پژوهشگران از عدم همکاری استانداری با برگزاری کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها
  وی ادامه داد: مقالات خیلی خوبی دریافت شده که به اسم دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج چاپ می‌شود و با تعاملاتی که با تهران داشتیم در ماه‌های آینده دومین کنفرانس را به صورت خیلی باشکوه‌تر در تهران برگزار کنیم.
کیانی اظهار داشت: از دانشگاهیان و غیردانشگاهیان درخواست کمک می‌کنیم، همچنین از ادارات مختلف دعوت کردیم که این اطلاعات را به اشتراک بگذاریم که باعث رشد و پویایی موسسه‌ها وادارات استان بشود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با گلایه از عدم همکاری استانداری گفت: متاسفانه با وجود مکاتبات متعدد و پیگری‌های زیاد برای همکاری استانداری با برگزاری این کنفرانس آن‌ها هیچ حمایتی نکردند.


انتهای پیام

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
الف لام میم
|
United States of America
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
ضمن احترام، افرادی که در تصویر دیده میشوند هیچکدوم رزومه علمی مناسبی ندارند متاسفانه، به لطف مقالات بی کیفیت و با کمیت بالای امثال این دوستان رتبه بندی علمی عربستان از ایران داره جلو میزنه، به صحبت های معاون پژوهی وزارت عطف مراجعه بفرمایین،
قاسمی
|
United States of America
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
فک کنم کنفرانس نیست جشن بچه دبستانی هاست،
اشکالی هم نداره، ولی اسم کنفرانس علمی نزارین روش
سلیم پور
|
United States of America
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
در غیاب نخبگان استان در زمینه هوش مصنوعی باید هم اینان جلوه گری کنند...
نخبگان هوش مصنوعی که در تهران و یا شرکت های معروف فناوری دنیا حضور دارند و افتخار کشور و همزبانانشان هستند.
حبیبی
|
United States of America
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
کاری به استانداری ندارم، ولی همایش شما جز چهار تا عکس و یه بیلبورد و چن تا مقاله داخلی که برای فارغ التحصیل شدن چن نفر از دانشگاه آزاد کاربرد دیگه ای نداره، خداییش برا چی باید حمایت بشه؟؟؟
باقریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شما رو بخدا فقط یک نفر، فقط یک نفر از بزرگان هوش مصنوعی در کشور نام ببرین که برای این کنفرانس مقاله فرستاده باشه...وقتی کار واقعی نباشه و فقط برای صدا کردن و پر کردن تقویم انجام بشه همینه
استان مظلوم
|
United States of America
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
برگزاری کنفرانس نامرتبط و سطح پایین توسط دانشگاه سطح پایین در استان خروجیش میشه این.
در استان ما باید در خصوص گرشگری و نفت و گاز کنفرانس های بین المللی برگزار بشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.