تاریخ انتشار:۱۸:۳۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه یاسوج:
عصر دنا: امام جمعه یاسوج گفت: جمهوری اسلامی ایران وجبی خاک به بیگانه نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اهل ایمان و مومنین به بهشت میروند بهشت رفتن آنها به برکت نماز و روزه و حجاب و عفاف و پرداخت زکات است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند به خاطر لطف خود ورود به بهشت را برای همه ما تسهیل می‌کند گفت: خداوند راه را به ما نشان می‌دهد ایمان به خداوند و پیروی از انبیا الهی و پیامبر و اهل بیت راه رفتن به بهشت است نماز و روزه و زکات و حلال و حرام خداوند راهی است که ما را به بهشت می رساند.

امام جمعه یاسوج نفس را ابزاری برای انحراف دانست که نباید از مسیر بهشت به واسطه نفس خود خارج شویم و گفت: ابزار ورود به بهشت خداوند پیروی از حلال و حرام خداوند است.

وی در ادامه گفت: آدم‌های کافر مثل حیوانات زندگی می کند کنترل روی اعضا و جوارح خود ندارند در حالی که تفاوت میان انسان و حیوان رعایت حرام و حلال خداوند است.

حسینی یادآور شد: شعار زندگی آزادی یعنی از حرام و حلال خداوند پیروی نمی کنیم آنهایی هم که حلال و حرام خداوند را در دستور کار قرار می‌دهند زندگی حیوانی داشته هر چند کالبد آنها انسانی است اما روح حیوانی دارند. خیلی از انسانها در روز قیامت به ۷ صورت حیوانی مثل خوک و میمون در می‌آیند.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یادآور شد: روز پاسداشت زبان فارسی را داریم، حکیم ابوالقاسم فردوسی یک مسلمان ایرانی با غیرت بود و بسیار لطیف و ظریف از زبان فارسی حراست کرد و می تواند الگویی برای ما در غیرت دینی و ملی و مذهبی باشد.

وی در ادامه با بیان برخی از اشعار و ابیات حکیم فردوسی طوسی گفت: علاوه بر اینکه باید شاهنامه بخوانیم باید پند و اندرزهای او را نیز گوش فرا دهیم زیرا برخی اینقدر بی غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می دهند مثل بختیار خائن که در دوره دفاع مقدس می‌گفت که ما و صدام در راستای یک هدف حرکت می کنیم باید از شاهنامه غیرت دینی و وطنی را یاد بگیریم.

حسینی یادآور شد: در تمام دوره های پهلوی و قاجار قسمت زیادی از کشور ما را جدا کردند اما خوشبختانه به واسطه غیرت دینی دشمن نتوانست در این دوره ذره ای از خاک ایران را جدا کند.

وی در ادامه به روز سه شنبه سالروز شهادت امام جعفر صادق «ع » اشاره کرد و گفت: امام همام که تربیت کننده دانشمندان و فرهیختگان زیادی بود و قدر مسلم حق بزرگی بر گردن عالم تشیع دارد مکتب شیعه جعفری را پایه گذاری کرد و آنچه امروز داریم همه به واسطه خدمات و مجاهدات آن امام بزرگوار است.

برچسب ها: امام جمعه یاسوج
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.