تاریخ انتشار:۱۸:۳۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه گچساران گفت: گچساران یک‌چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند اما بیکاری در گچساران بیداد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: عمر انسان بسیار ارزشمند است و یک انسان نباید همه عمرش را فدای مادیات کند و دنیا چشم فریب است. بنابراین رشد اخلاقی، معنوی و فکری انسان حائز اهمیت است چرا که انسان را به سعادت حقیقی می‌رساند.

وی افزود: دنیا مزرعه آخرت است و مؤمن عاقل است و پس‌انداز می‌کند و برای آخرتش نیز توشه ذخیره می‌کند، پس شرط قبولی عبادات انسان همانا انفاق و دستگیری از نیازمندان است و انسان باید تلاش کند که همیشه با خداوند معامله کند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: یکی از مشکلات مهم کشور بحث اقتصاد است و مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مسئولین کشور فرمودند که بارها در جلسات خصوصی به شماها عرض کردم که اجرای عدالت، توجه به محرومین و قشر کارگر و نیز مبارزه جدی با فساد راه‌حل مشکلات اقتصادی است و اگر قرار است مشکلات مملکت حل شود با عدالت امکان‌پذیر است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین برخورد با اهل فساد باید قاطعانه و با جدیت دنبال شود.نکته دیگر نیز اخیراً بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را شاهد بودیم اتحادیه عرب به دلیل اینکه میل آمریکا و اسرائیل نبود می‌خواستند کشور سوریه کنار برود و دولتی سرکار بیاید که کاملاً مطیع محض آمریکا و اسرائیل باشد و برای آن‌ها ضرری نداشته باشد لذا اتحادیه عرب سوریه را حذف کرد.

 حجت‌الاسلام حجازی گفت: اما مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت مدعی بود که سوریه باید بماند و دولت بشار اسد باید بماند و مبارزه کردند و با مجاهدت‌های شهید سلیمانی نیز داعش را نابود کردند، نکته دیگر نیز بحث یمن است که عربستان متوجه شد که دست برتر با یمن است و متوسل به برخی از کشورها و ایران اسلامی شد.

 وی افزود: عربستان دید که تنها کسی که می‌تواند به دادش برسد و صداقت و قدرت دارد، ایران اسلامی است و اخیراً ایران اسلامی را واسط فرستاد و سعودی‌ها با حکام یمن مذاکراتی انجام دادند.انتظار این است که نسل جوان اقتدار ایران اسلامی را بیشتر ببینند و ضعف و ناتوانی دشمنان را نظاره‌گر باشند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: سه‌شنبه 26اردیبهشت‌ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند که مؤمنین و هرکسی که مشکل مسلمانی را حل کند خداوند مشکلاتش را در دنیا و آخرت اصلاح می‌کند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: اما زبان فارسی که اخیراً خیلی بیشتر از قبل دشمن درست کرده است و به‌جای اینکه ادبیات و ظرافت‌های زبان فارسی را بچه‌های ما یاد بگیرند به‌نوعی بسیار مکارانه و ماهرانه به سمت انگلیسی می‌برند،این یعنی تحقیر ملت و مملکت و تحقیر زبان یک کشور. این باعث تأسف است که جوان و تحصیل‌کرده ما ادبیات فارسی را نابلد باشد و اما انگلیسی را خوب بداند که باید به این نکات نیز توجه داشت.

حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: در زبان فارسی اخلاق،هویت، حجاب، عفاف، عزت و شرف کشورمان بیان‌شده است و مقام معظم رهبری فرمودند که زبان فارسی برای تمام کسانی که علاقه‌مند به معارف ارزشمند هستند یک ذخیره مهم باارزش و قابل فراگیری است و زبان فارسی حجاب و پاک‌دامنی را موردتوجه قرار داده است.

وی افزود: از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر است که به همه خدمتگزاران این عرصه این هفته را تبریک عرض می‌کنم.اما در بحث آتش‌سوزی‌ها باید پیشگیری‌های لازم نیز انجام گیرد.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: فلسطین امروز قدرتمند شده است و اسرائیل دیگر گنبد آهنین ندارد و مسئولین رده‌بالای صهیونیستی به زیرزمین پناه می‌برند، فلسطینی‌ها امروز متحد و یکپارچه هستند و مقاومت اسلامی هم حمایت می‌کند و امروز برگ برنده با فلسطین است و کارشناسان رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرده‌اند که 25سال آینده را نخواهند دید.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: روز گذشته مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران معارفه شدند و از خدمات و تلاش‌های مهندس کاهکش تشکر می‌کنم و مهندس کمالی به‌عنوان مدیرعامل جدید هستند و برای موفقیت وی نیز دعا می‌کنیم.اخیراً برخی نمایندگان مجلس آمریکا گفته‌اند که این چه تحریمی است که ایران روزبه‌روز در تولید و فروش نفت موفق‌تر عمل می‌کند که از خدمات عزیزان نفتی در سراسر کشورمان نیز قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام حجازی در ادامه گفت: نکته‌ای که در جلسه بیان کردم اینکه گچساران یک‌چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند اما بیکاری در گچساران بیداد می‌کند و به‌نوعی مقام اول در استان و کشور را از نظر بیکاری دارد که این خود نوعی ظلم است و مقام معظم رهبری بارها به‌کرات فرمودند که در نظام اسلامی ظلم نباید باشد و عدالت باید حکم فرما باشد و به مدیران نفت توصیه می‌کنیم که تلاش کنید تا عدالت اجرا شود و حق گچساران را در همه موارد مورد توجه قرار دهید.

برچسب ها: بیکاری
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین