تاریخ انتشار:۲۳:۴۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: نشست مشترک طرح ابوریحان در حوزه علوم پایه با حضور دکتر علی نایبی معاون فناوری و نوآوری مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC)، دکتر روح اله رضوی نژاد رئیس هیئت مدیره و نماینده وزارت در طرح ابوریحان، دکتر مصطفی نجفی عضو هیئت مدیره طرح ابوریحان و مهندس فاطمه خلیفه رئیس گروه نظام ایده‌ها و نیازها در مؤسسه ISC برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در این نشست اقدامات انجام شده در خصوص طرح ابوریحان ارائه شد و موارد پیشنهادی برای ارتقای طرح، مورد بحث و بررسی و توافق قرار گرفت.

سامانه ابوریحان در حوزه علوم پایه برای پیوند اسناد بالادستی و ظرفیت شبکه بسیار توانمند علوم‌پایه در کشور ذیل نظام ایده‌ها و نیازها (نان) آغاز به کار نموده است. به عبارتی، از اهداف اصلی طرح ابوریحان، ایجاد درک مشترک بین کارفرمایان تحقیقاتی، مدیران و سیاستگذاران و شبکه محققین علوم‌پایه کشور برای احصای نیازها و حل مسائل در حوزه علوم پایه در کشور می‌باشد.

این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند مسائل کلان و جزئی مرتبط در حوزه علوم پایه را برای حل در اختیار شبکه محققین علوم پایه قرار دهد و از طرفی بتواند ایده‌های جدید محققین را به متولیان مرتبط ارائه دهد.

فعالیت این طرح با قرار گرفتن اولین مسئله مورد تأیید هیئت مدیره به صورت رسمی آغاز شده است  و محققان با مراجعه به سامانه ابوریحان به آدرس زیر می‌توانند پیشنهادات خود را برای حل مسائل مورد تأیید هیئت مدیره، برای فرایند ارزیابی و در صورت تأیید، قرارداد نهایی ثبت نمایند. در ضمن، محققان علوم پایه کشور می‌توانند ایده های مدنظر خود را نیز در این سامانه ثبت نمایند. آدرس سامانه ابوریحان: https://abu.nan.ac/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.