تاریخ انتشار:۲۲:۲۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان عنوان کرد: با راه اندازی این نهالستان شهرستان دنا و لنده، استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان کارگاه تولید نهال در حوزه منابع طبیعی تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاوید بخت اظهار داشت: نهالستان شهرستان لنده بامشارکت موسسه خیریه امام حسن مجتبی و ظرفیت تولید ۱۰۰هزار اصله نهال در سال در حال آماده سازی است و همچنین نهالستان شهرستان دنا با ظرفیت تولید ۸۰هزار نهال در سال نقش مهمی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خواهند داشت.

جاوید بخت افزود: استان کهگیلویه وبویراحمدظرفیت خوبی در جهت اجرایی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال دارد در تلاش هستیم ظرفیت استان را از آنچه تعهد کردیم بالاببریم ودر این راستا از دستگاه های متولی ومردم انتظار داریم تمام توان خود را در این راستا به کار بگیرند. 

کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه تولید نهال در حوزه منابع طبیعی تبدیل خواهد شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور در دستور کار است که از این میزان کهگیلویه وبویراحمد نیز سهم بسزایی دارد.

جاوید بخت بیان کرد: در اجرای طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت امسال پیش‌بینی برای تولید وکاشت ۲میلیون نهال است همچنین تا ۱۴۰۵ پانزده میلیون نهال برنامه‌ریزی شده است.

جاوید بخت با اشاره به سهم ۱۵ میلیونی استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: این اقدام با مشارکت خیرین و مردم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان درحال تحقق است.

وی افزود: نهالستان آبشار یاسوج بزرگترین سطح نهالستان در کهگیلویه وبویراحمد با مساحت ۲ هکتار است ومیتواند به عنوان یکی از بزرگترین مرکز تولید نهال در استان محسوب شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مشارکت مردم استان در زمینه درختکاری خوب است گفت: نحوه مشارکت دستگاه های متولی ،صاحبان صنایع، کارآفرینان و کارخانه‌ها قابل قبول است اما انتظار می‌رود با توجه به شرایط استان شاهد افزایش ضریب تولید و کاشت این نهال‌ها باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه تولید نهال در حوزه منابع طبیعی تبدیل خواهد شد

وی گفت: امیدواریم در کل استان بتوانیم به فرامین رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید هر ایرانی سه اصله نهال بکارد، دست یابیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه آبیاری در جنگل‌کاری یک سرمایه‌گذاری است یادآور شد: اگر بتوانیم چند سال این جنگل‌کاری‌ها را نگه داریم در سال‌های آینده و بعد از آن شاهد تولید آب خواهیم بود به این نحو که از چهار یا پنج سالگی شروع به سایه انداختن می‌کنند و تبخیر را کاهش می‌دهند لذا ذخیره و نفوذ آب بیشتر می‌شود. 

کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه تولید نهال در حوزه منابع طبیعی تبدیل خواهد شد

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار