تاریخ انتشار:۱۳:۴۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: بر اساس سندی که منتشر شده، شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در طول دوسال گذشته برخلاف ضوابط اقدام به بکارگیری نیرو فله‌ای کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، بر اساس سندی که یکی از رسانه ها منتشر کرده شرکت برق استان در طول دوسال گذشته برخلاف ضوابط اقدام به بکارگیری نیروهای فله ای و خارج از ضابطه کرده است.

طبق این سند، تعداد ۲۸ نفر در طول دوسال گذشته در شرکت نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد جذب و مشغول بکار شده اند.

گفته می شود این افراد عمدتا از سوی نمایندگان مجلس، برخی از مدیران استانی و گاها توسط تعدادی مدیران ذی‌نفوذ برق، در شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان ها مشغول بکار شده اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی  در شرکت برق استان بعضا تا چهار نفر از یک خانواده (برادر) نیز جذب شده اند، پیامد این امر، شرکت را در آینده به سمت و سوی خانوادگی و فامیلی شدن می برد.

لیست 28 نفره بکارگیری فله‌ای نیرو در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد+ سند

این بکارگیری ها در حالی انجام شده که بر اساس قانون و بخشنامه های داخلی شرکت توانیر و وزارت نیرو، هر گونه جذب و بکارگیری نیروهای حجمی و شرکتی باید با برگزاری آزمون انجام شود که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان به صحت و سقم این ادعا پی برد.

 لیست افراد در طی مدت زمان اسفند ۱۳۹۹ تا دی‌ماه ۱۴۰۱ در شرکت برق جذب شده‌اند.

این در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای شروع مسئولیت خود در استان نیز جذب و بکارگیری نیرو در ادارات دولتی استان را منوط به برگزاری آزمون و رعایت عدالت منوط کرده بود.

البته  این دست استخدام ها از دیرباز به کرات در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده و تبدیل به یک رویه معمول شده است اما این رسانه در سال‌های اخیر این دست بکارگیری نیرو  در دانشگاه علوم پزشکی، شرکت گاز، شرکت توزیع برق، دانشگاه دولتی و دیگر ادارات دولتی پرده برداشته است.

چندی پیش این رسانه نیز اسنادی را منتشر کرد که نشان می داد یکی از نمایندگان مجلس دستور مستقیم استخدام و تبدیل وضعیت ده نفر از نیروهای حامی خود در شرکت برق را مستقیما از وزیر نیرو دریافت کرده است که سر و صدای زیادی را در فضای جامعه ایجاد کرد.

تبعات انتشار این خبر به گونه ای بود که پس از آن محرابیان وزیر نیرو دستور ممنوعیت هر گونه جذب و بکارگیری را در مجموعه وزارت نیرو صادر کرد.

تماسهای خبرنگار با مدیرعامل کنونی شرکت برق استان بی‌نتیجه بود. هر چند این لیست مربوط به قبل از آمدن مرادی به استان هست.

منبع: افتو خبر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.