تاریخ انتشار:۱۳:۲۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر یاسوج بازدید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محسن منصوری به همراه استاندار و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج بازدید کردند و در جریان روند تکمیل این پروژه بزرگ آبی قرار گرفتند.
 معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر حمایت دولت از طرح های زیرساختی به ویژه در حوزه آب گفت و به حمایت دستگاه های مالی از جمله سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و بهره برداری نهایی این دست پروژه ها تأکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: یاسوج از جمله شهرهایی است که روان آب های زیاد دارد اما عدم هدایت درست منابع آبی برای مصارف مردم، باعث شده یکی از شهرهای دارای تنش آبی این استان باشد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: به واسطه جمعیت رو به افزایش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً تولید آب گذشته، پاسخگوی نیاز مردم نیست و همین هم باعث شده مستمراً قطعی هایی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات اساسی به ویژه در حوزه زیرساخت در سال های اخیر قریب به ۳۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد و این پروژه را با بیش از ۷۰ درصد در همین دو سال به پیش برد و اکنون در یک قدمی بهره برداری قرار داده است.

استاندار گفت: با بهره برداری از این پروژه و البته به سرانجام رسیدن مخازن بزرگ ذخیره آب در دو نقطه مرکز استان به زودی مشکلات آب آشامیدنی در یاسوج و مناطق حاشیه ای آن تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان هم در این بازدید گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج کلید خورد.

بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج

امید صالحی افزود: این پروژه طبق آنچه در افق طرح پیش بینی شده است، در فاز نخست قرار است ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای جمعیت ۶۰ هزار نفری فراهم کند.

صالحی گفت: تا چهار  سال پس از کلنگ زنی این پروژه تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص و پیشرفت پروژه کمتر از ۲۰ درصد بود اما از سال ۱۴۰۰ به بعد با تزریق ۳۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه، اکنون فاز اول آن در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون همه تجهیزات مکانیکی و ابزار دقیق مجموعه نصب و راه اندازی شده و با تکمیل آبگیر در روزهای آتی شاهد تکمیل نهایی فاز اول این مجموعه خواهیم بود.

 صالحی بیان داشت: برای تکمیل نهایی این پروژه نهایتاً ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین